Gå til innhold

AlLover`s diary


allover

Anbefalte innlegg

Hei der ute.

Jeg er tretti år, gift har to barn, hus, to biler og fast jobb. De siste to årene har vært ganske strevsomme. Vi har gått fra et barn til to barn, og i fasen der jeg gikk gravid med alle plager det medførte (huff, beklager å si det, men for meg var det et herk å gå svanger) bygde vi huset vi nå bor i. Vi flyttet inn og det neste halvannet året vi bodde oss inn hadde vi fortsatt mye å gjøre. Vi sådde plen, malte huset.. hadde stadig noe å henge fingrene i.

(ja, jeg skrev i emnebekrivelsen at denne dagboken var akkurat hva jeg trengte nå. Med det så mente jeg at før i tiden, da jeg var yngre, skrev jeg alltid dagbok i papirform. Men, så fikk man kjæreste og flyttet hjemmefra, og da ble aldri den lille dagboken det samme igjen. Jeg har tenkt tanken mange ganger, at jeg skulle begynne å skrive dagbok. For meg er det å skrive litt helende.. man får satt ord på følelser uten å såre noen andre, og dette har jeg som sagt savnet. Derfor er jeg her :) )

Kommer tilbake snart :kghjerte:

Endret av allover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Jammen ser jeg det er på dagen en måned siden jeg siste var i dagboka mi og skrev. Det har vært desember, jul og nyttår. .

Endret av allover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hei og God Jul..

Det er lille julaften i dag; ungene sitter her med meg i stua og ser Julemorgen.. og freden har virkelig senket seg i stua.. (litt ihvertfall :jepp: Det er helt utrolig som dette året har gått.. Vi begynte med tre uker i Thailand, og det var vel den beste investeringen vi har gjort på lenge, m tanke på både samliv og familieliv..

Så hadde vi en sak mot de vi kjøpte huset av, som gjorde at vi fikk igjen over 50 000 kr, og som igjen hjalp oss slik at vi kunne stenlegge og gjøre det litt fint utenfor inngangen til huset.. Sommeren var vi bare hjemme.. Et par teltturer.. Sommerværet i år var rimelig labert.. men, men.. HØsten kom og jeg begynte i ny jobb!! Stooortrives - virkelig!! Og har fått minimal reisevei til jobb. Kun dagtid (har jobbet helger og kvelder nå i tolv år, så det er deilig!!) Og i det hele tatt.. :) Det har vært en travel høst... Eldstejenta begynte på skolen i år også.. Det var stor stas.. Skolejente - de første dagene lurte hun på når hun skulle få nøkkel hjem til huset. En slik som skulle henge rundt halsen og være hennes egen :fnise: Hun må nok vente en god stund på egen nøkkel ja.. :fnise: I høst fikk vi henne også inn på teater. Det ble hektisk der også mot jul.. mye øvinger etc.. Og på premieren var vi to stolte foreldre som satt med store øyne og så oppsetningen. Klarte ikke å holde tårene tilbake jeg.. Herregud!! :gråte: Så stolt jeg var!! Og så flink min lille pike var!!! Selv om rollen var liten, var den likevel stor.. og det var veldig spesielt å se henne der oppe på cenen. Alle barna var flinke.. Imponert over hva instruktørene klarer å få disse barna til å gjøre jeg.. Danse i takt, og gjøre samme øvelser. Vel, vel..

Det var endel julebord mot jul.. Og høyderen i år var vel mann min sitt julebord; en helg til Kiel!! Det var en super tur.. med høy partyfaktor og slaraffenliv. Man stod opp om morran og spaserte til Kiel.. og det eneste man burde tenke på var hvor man fikk tak i deilig egg og bacon frokost...og videre hvor man fikk seg en øl, og hvor man kunne shoppe.. Man slapp å stå opp å tenke på at man måtte kle og mate et par små søte unger.. Ikke at det er noen jobb det heller, men det var veldig deilig å ha et par dager uten barn :klemmer:

Nå har vi hele familien fri til 2 nyttårsdag!! Det er halvannen uke fri det!!! :søvn: Blir deilig også!! Lade opp til nyåret. Julen blir stille og rolig.. Julaften blir nok hektisk! Vi blir tyve mennesker - så det blir garantert livlig!! Men fint med familie..

Vel, vel.. Jeg har stor tro på nyåret. Ser frem til nytt år, og har faktisk tenkt å sette meg et par nyttårsforsetter.

Skal lage et eget innlegg her hvor jeg skriver dem ned.. Ja, så får vi se om jeg klarer det.

Ønsker en riktig god jul, og et godt nyttår - til meg selv - og de som skulle være innom å lese :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsforsetter for meg selv for 2008

1 Et shopping fritt år. Som betyr at jeg skal handle minimalt. Jeg skal ikke shoppe nye klær (dette går først og fremst på meg selv, siden jeg er den som shopper mest...) fordi jeg har "lyst på et nytt antrekk".. Jeg skal ikke ut på "shopping" fordi jeg skal ikke shoppe.. HVis ungene trenger noe nytt skal de selvsagt ikke lide noen nød.. og trenger jeg nye sokker og truser skal jeg selvsagt kjøpe det.. men.. denne "shoppingen" skal det blir helt slutt på!!!

-håper jeg da.. Skal prøve og gi deg jeg kan isåfall!!!

Jeg skal også bli flinkere til å storhandle. Altså kjøpe inn masse når jeg først handler.. også ikke "fly" i butikken i tide og utide.. Det forutsetter litt mer planlegging, men det skal gå bra..

På shoppingfritt år håper jeg både å spare "bruk og kast" litt!! Alle monner drar jo! I tillegg hadde det vært fint å kunne spart litt penger på dette da :)

2 Jeg er nødt til å gå ned 5 kg!!!

Herregud!! Har gått opp 5 kg det siste halve året.. og må ned disse igjen. I tillegg har jeg litt større utvalg i skapet av klær å bruke som sitter fint hvis jeg går ned 5 kg. Og det kommer jeg jo til å trenge til året.. siden jeg skal ha shoppingfritt år.

3 Hmmm.. mer tid med ungene... Eller slappe mer av i hverdagen!!!

4 Dansekurs med mannen min! Det første som starter opp i januar...

5 Kanskje trene?? Vet ikke helt hvor jeg skal få overskudd og ikke minst tid til det, men.. kunne tenkt meg (eller burde!!!) få til et par treningsøkter i uken..

Lykke til til meg selv - og Godt Nytt År

Endret av allover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Vi har hatt en slitsom vår nå. Vi hadde et veldig bra å ri fjor, men denne våren har vært slitsom.

Så blir det plutselig full stopp. tid for hans årlige guttetur - og her sitter jeg da. Med tanker og tanker...

Endret av allover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Ja, jeg skriver lissom med et års mellomrom her.. :)

Det er tøffe dager om dagen. Vi har bestemt å gå ifra hverandre.. Vi har huset til salgs...uten større respons.. og alt ligger på en måte på vent.

Vi bor i huset annenhver uke.. slik at ungene kan bo hjemme hele tiden..

Sist jeg skrev var vi i "ingenmannsland".. vi kampet og kranglet og kjempet oss vei.. og jeg gråt og var frustrert.. han var drittlei..

Så gikk vi hver til vårt, for å komme sammen igjen.. så prøvde vi oss igjennomen lang vinter... før det sa stopp.

Det var et par andre ting her også som gjorde alt mer komplisert.. men det kan jeg kanskje ta en annen gang.

Det er ihvertfall fire mnd siden det ble "slutt" nå.

Vi har bodd fra hverandre (altså annenhver uke) i huset i to mnd..

Det går litt opp og ned.. Det er stadige ting man blir mint på.. som var godt i forholdet.. familie.. det å være to/4.. ikke alene. Alt blomstrer rudndt veggene nå.. og det er litt sårt.. folk planlegger ferie.. og man har behov for en tilhørighet man tross alt hadde tidligere.. og ikke har lenger.

Jeg har mange gode dager altså!

Men, innimellom kjipe dager..

Vi har holdt sammen i fjorten år.. og det har vært så mye tull.. Vi har manglet noe i forholdet vårt i mange år..

Jeg er jo egentlig veldig klar for å gjøre ting som fyller på.. ha det gøy.... kose meg med ungene..

-og ja, klart man drømmer om at man skal treffe en ny mann. Jeg drømmer vel ikke akkurat om det - mer håper at det finnes en annen som kan bety mye for meg med årene.. når jeg er klar.. og tiden er klar..

Hadde vært deilig om jeg kunne fått meg "mitt eget".. men det ser ut til å ta tid..

Det gjør selvfølgelig prosessen litt vanskeligere. Man blir ikke ferdig, ting tar tid.. man får ikke startet om slik man har behov for.

Det regner i dag.. :( men, i morgen kanskje skinner sola..

klemm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmannen er på sin årlige tur, så jeg er helt alene i huset.. med ungene..

Det er pinse, sol og fri.. Har spist taco på verandaen.. og nå leker ungene ute, mens jeg baker kake.. (ostekake..namnam..)

Hmm.. følelsene går litt opp og ned..

Det er mye å tenke på i forbindelse med et samlivsbrudd.

Hele tiden kommer det nye tanker.. på godt og vondt..

Sukk..

god pinse:)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

September.. syv måneder siden vi ble enige om å gå i fra hverandre.

Huset er fortsatt ikke solgt.. vi bor annenhver uke i huset..

Begynner å bli så lei det..

Får liksom ikke noe "helhet" i livet..

-men, jeg tenker at tilvenningen på "life apart" har vært ok for ungene da..

De har jo hatt muligheten til å venne seg til dette, og samtidig vært i sitt vante miljø..

Det tror jeg har vært bra..

-håper jeg.

Men, ny innspurt på å bli kvitt huset.

Kryss fingre.. jeg vil videre.

Mitt eget krypinn.. pynte opp.. vaske og fikse..

God helg!

klemm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Utrolig!

Ting har gått litt fremover.

I forrige uke solgte vi huset og jeg kjøpte leilighet.

Litt opppussing må til.. Bytte ut kjøkken.. og ellers litt maling og tapetsering.. men innen november kommer tror jeg at jeg er i hus i en ganske koselig akkurat passe stor leilighet.

Det er nesten helt utrolig..

Deilig!!!

Så.. det tok jo en stund da.. fra våren 2008 da det begynte å gå veldig dårlig, til nå... og november til jeg har mitt eget;)

Denne helgen skal jeg ut på fjelltur.

Fem jenter og fjellstøvler.. jeg gleder meg til opplevelsen.

:ø)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lurer på om ikke livet smiler om dagen.

Solgt huset! JIPPPI!!

Kjøpt leilighet... HERLIG!!

Lurte ille på hvor jeg kom til å være i september/oktober skiftet.. og nå er det full opppussing i leiligheten.. jeg er glad.. og forventnigsfull:)

Herlig!! ;ø)

Endret av allover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Åhh.. i dag våknet jeg av at GullUngene (5 og 9 år) hvisket og tisket og gikk ned, fikset tre brødskiver med nugatti.. hentet gaver og kort og vekket meg med "Verdens Beste Mamma".

De er vel nydelige.. og snille..! :jepp:

Eldstejenta hadde laget det nydeligste "gratulerer med morsdagen" kort.. veslegutten hadde laget et lite smykkeskrin der jeg kunne ha smykkene mine.. Så hadde x vært ute å kjøpt et sjal til meg.. fra dem da! (Ja, fint gjort av ham!)

Her sitter vi i stua! De ser på BarneTV, og her er jeg.. :)

Gode og fornøyde alle mann..

Om et par timer skal vi ut på skitur.. DET blir bra!

Fem minus, masse snø.. og forhåpentligvis titter solen frem innnen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

2 mars.

Ungene er i syden med pappan sin.. Fikk det nydeligste bildet på mms i går.. Åhh..savner dem!

Vi har hatt tidenes kaldeste vinter i år tror jeg..

I dag; 14 kalde grader og strålende sol før åtte på morgenen. Kaldt og klart! Flott!

Jeg har fått prøvd langrennskiene flere ganger..i dag blir det ut etter jobb. Alene!

Ellers stabiliserer livet seg.. Leiligheten er klar.. jul og nyttår er forbi.. Ungene er litt mer vant med annenhver uke..

Tanker som opptok så mye tid tidligere.. og gjorde jeg utslitt er borte..

Har mer harmoni nå!

Definitivt!

Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Var på badeland med ungene her om dagen.. Minstemann kikket på meg i dusjen å sa; "du har så pen bikini du mamma!"

En time seinere ute i vannet kikket han på meg igjen å sa "du har så pene øyne du mamma"!

Jeg må ha verdens nydeligste lille gutt vel? (5år)

Åhh.. jeg lurer på hvordan de har det inni seg... helt inni seg..

Med skilsmissen, bo annenhver-uke.. , mamma her og pappa der.. osv osv..

Er det vi voksne som kompliserer, eller hva?

Er det så greit som at det er to adresser istedet for en?

De får opplevd mer nå da.. Vi gjør mer med dem.. De får mer. Vi kjøper mer til dem. (ja, helt teit, men det har blitt litt slik..)

Er så redd for å gjøre valg jeg angrer på.. som skal slå tilbake på mine to små gull.. som fort blir store.. :)

Det er mars.. og jeg er litt trist i dag..

Tankefull

Betenkt

Over livet som har vært.. livet som er.. livet som kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...