Gå til innhold

Drikkeglass


Gjest Talula

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter nye drikkeglass, bare sånne vanlige til melk og jus. Har noen fra Ikea, men de skaller av og går i stykker, tåler omtrent ingenting. Så hvis noen har noen tips til glass som er fine, enkle og tåler litt, og heller ikke veldig dyre så tar jeg imot med takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Kjøpte 24 glass fra IKEA til jul i fjor, de tre som er ødelagt er ødelagt fordi "noen" har knust dem... :ler:

Jeg er veldig fornøyd med mine, vasker dem i oppvaskmaskin og de holder helt fint. Og så er de jo såpass billige at det går an å kjøpe nye også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Vet ikke hva de heter, men det er sånne "ringer" på dem, og den øverste delen er litt større i diameter enn den nederste. Har dem i to størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glass fra Eva Solo, og de er både solide og pene.

De likte jeg, vet du hvor mye de koster?

Vet ikke hva de heter, men det er sånne "ringer" på dem, og den øverste delen er litt større i diameter enn den nederste. Har dem i to størrelser.

Det er de samme som jeg har. Mulig jeg har hatt uflaks med mine da. De skaller av og nylig "revnet" det ene glasset langt nedover etter å ha blitt vasket i maskin på 60 grader.. :tristbla:

Endret av Talula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har glass fra Eva Solo, og de er både solide og pene.

Vi har disse og de kan virkelig anbefales. Jeg er kjempefornøyd! Tror de koster rundt 200,- for 4.

Edit: Fjernet en link som ikke funket...

Endret av brumma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De likte jeg, vet du hvor mye de koster?

Tror du kan få 6 glass for 200 kroner, så det er litt dyrere enn IKEA men jeg synes det lønner seg :)

Endret: for tiden har de tilbud på 4 glass og karaffel til 200 kroner på Jernia.

Endret av Fresh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så dyrt, særlig ikke med tanke på at det ser ut som de også tåler varm drikke. Skal ta meg en tur og se på disse en dag. Takk for tipsene alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har disse Aino Aalto glassene i lyseblått. Har hatt de i åresvis, og de er like fine i fargene og har ikke fått et eneste skår. Har den store typen og synes det er en perfekt størrelse. Man får de i lyseblått, lysegrått, lysegrønn og blanke.

Veldig glad i disse glassene kjenner jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har disse og de kan virkelig anbefales. Jeg er kjempefornøyd! Tror de koster rundt 200,- for 4.

Du får 4 av glassene pluss en fin karaffel til 199,- på Jernia (juletilbud). Kjøpte slike til faren min i fjor, de har holdt seg bra - og karaflene kan brukes både til vann og vin.

Selv har jeg grønne Aaltoglass, men de har fått glasspest og ser ikke noe fine ut nå. Enda jeg er flink til å dosere riktig mht. oppvaskmiddel. Bruker heller aldri noe billigpulver, bare Sun. Så det har vært en skuffelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også de glassene fra ikea som det er snakket om, og vi har i alle fall ikke klart å knuse et eneste ett av dem, og her vaskes det i maskin, de har vært med på flyttelasset, og de har tålt det meste, inkl å falle ned.

Men vinglassene vi kjøpte på IKEA, der har jeg knust to av 12 ja, så der har vi ti.

Men de kjøkkenglassa er robuste greier, og har tålt det meste hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det spørs om jeg ikke har fått noen glass med en svakhet i eller noe sånt, har prøvd å være svært forsiktige med dem, men det hjelper ikke.

Endret av Talula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...