Gå til innhold

Trekke tanna selv?

Gjest Gresk Gudinne med bakoversveis

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en jeksel som har blitt rotfylt og tettet igjen med noe midlertidige greier. Nå har plomba eller hva det heter falt ut, og i søvne har jeg gnissa tenner slik at tanna nå er halv og i tillegg til det har den delt deg. Den ene siden er like løs som en melketann. Jeg lurer på om jeg kan trekke den ut selv? Med pinsett eller fingra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde faktisk tatt den selv.. ;)

Skrevet

Ring tannlegen, du. Tenk om du ikke får med deg alt, at det kanskje sitter igjen en liten bit i tannkjøttet da kan du få en betennelse du neppe glemmer med det første.

Skrevet
Ring tannlegen, du. Tenk om du ikke får med deg alt, at det kanskje sitter igjen en liten bit i tannkjøttet da kan du få en betennelse du neppe glemmer med det første.

som også kan spre seg til hjertet

Skrevet

Har prøvd å vippe og bøye litt på den. Gjør vondt.

Orker ikke tannlegen nå. Har ikke råd enda heller. Må vente til fredag tror jeg. :grine: men det gjør ikke vondt hvis jeg ikke tar på den da. er bare å bøye den på plass igjen.

hjertet??? skal vel litt til? håper jeg?

Skrevet

Betennelse fra munn/tenner er faktisk en av de vanligste årsakene til endokarditt (hjerte-betennelse), så jeg hadde nok ikke tatt sjansen. Men du får se det ann da vet du.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Har prøvd å vippe og bøye litt på den. Gjør vondt.

Orker ikke tannlegen nå. Har ikke råd enda heller. Må vente til fredag tror jeg.  :grine: men det gjør ikke vondt hvis jeg ikke tar på den da. er bare å bøye den på plass igjen.

hjertet??? skal vel litt til? håper jeg?

Den midlertidige fyllinga skal jo ikke dette ut igjen. Da må tannlegen rette opp igjen det han har gjort feil. Du får forklare saken, du må ikke gå sånn.

Skrevet

Hadde ringt tannlegen, og forlangt å få betale senere siden den midlertidige fyllingen ramlet ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...