Gjest Gjest_kula_* Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Var hos gynekolog i dag fordi jeg har fått en valnøttstor kul i underlivet. Vet at de fleste kuler er helt ufarlige, men har jo ikke kunnet unngå å tenke tanken at den kan være farlig. Litt nervøs, altså, når jeg troppa opp til undersøkelse i dag. Det første som skjedde var at han ikke fant kulen. Det sto på henvisningen at den var på høyre side, og jeg hadde i tillegg sagt det; likevel lette han konsekvent på venstre side. Da jeg påpekte at den var på min høyre side, fortsatte han likevel på venstre (som jo var hans høyre, men likevel...). Da jeg endelig fikk ham til å "skifte side", begynte han å lete langt oppe i skjeden selv om den ligger ca en cm inn (det sto i henvisningen og var også blitt sagt). Da jeg enda en gang påpekte at han lette på feil sted, fikk jeg beskjed om at en cm var nesten ingenting; det var mye mindre enn folk tror at det er. Så viste han meg med fingrene hvor lang en cm er, og begynte igjen å lete langt inne i skjeden. Etterhvert ba han meg peke ut kulen selv, siden han ikke fant den, og da jeg gjorde det (og selv kjente kulen tydelig under fingeren min), ble han veldig overraska siden den var så langt ned. Jeg kunne vel sagt det? Så kjente han så vidt på området der kulen er og konkluderte med at han ikke kjente noenting. Han ba meg så gå ned og kle på meg. Jeg prøvde og protestere og ba ham kjenne etter en gang til, men det ville han ikke. Jeg fortalte at den er enda mye tydeligere når jeg står (den henger liksom ut av skjeden da), men han nektet å kjenne på den stående. Så nå sitter jeg her, da. Med en kul i underlivet jeg fortsatt ikke vet hva er. Som kjennes helt tydelig, faktisk synes med det blotte øyet i speilet og som hindrer meg i sex, tampongbruk, bruk av vagitoriekapsler osv. Men denne kulen finnes visst ikke...
onyx Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Han høres helt sprø ut.. Hadde jeg opplevd noe slikt hadde jeg tatt det opp med fastlegen min. Få en ny henvisning og gå til en annen GU. Spør gjerne fastlegen din hvem h*n anbefaler. Min fastlege er veldig grei, så hver gang jeg får liste over spesialister så peker hun ut hvem hun overhodet IKKE anbefaler å gå til. Kanskje ikke kult for spesialistene, men veldig greit for meg.
Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Få en ny time hos en annen gynekolog! Og send inn klage på tosken du var hos.
Malama Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Ville definitvt bedt om en ny vurdering ja (altså gått til ny lege) Jeg benytter normalt fastelgen min til gynekologi også, har hittil ikke skullet gjøre ting jeg trengte spesialist til, men be enten fastelgen om å vurdere eller om å få henvisning til ne ny gynekolog, du har rett på en ny vurdering og ingen lege skal lure på dette. Og du fortjener SELVSAGT å bil tatt seriøst når du har en klump som hindrer/plager deg på denne måten.
Helen Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Var hos gynekolog i dag fordi jeg har fått en valnøttstor kul i underlivet. Vet at de fleste kuler er helt ufarlige, men har jo ikke kunnet unngå å tenke tanken at den kan være farlig. Litt nervøs, altså, når jeg troppa opp til undersøkelse i dag. Det første som skjedde var at han ikke fant kulen. Det sto på henvisningen at den var på høyre side, og jeg hadde i tillegg sagt det; likevel lette han konsekvent på venstre side. Da jeg påpekte at den var på min høyre side, fortsatte han likevel på venstre (som jo var hans høyre, men likevel...). Da jeg endelig fikk ham til å "skifte side", begynte han å lete langt oppe i skjeden selv om den ligger ca en cm inn (det sto i henvisningen og var også blitt sagt). Da jeg enda en gang påpekte at han lette på feil sted, fikk jeg beskjed om at en cm var nesten ingenting; det var mye mindre enn folk tror at det er. Så viste han meg med fingrene hvor lang en cm er, og begynte igjen å lete langt inne i skjeden. Etterhvert ba han meg peke ut kulen selv, siden han ikke fant den, og da jeg gjorde det (og selv kjente kulen tydelig under fingeren min), ble han veldig overraska siden den var så langt ned. Jeg kunne vel sagt det? Så kjente han så vidt på området der kulen er og konkluderte med at han ikke kjente noenting. Han ba meg så gå ned og kle på meg. Jeg prøvde og protestere og ba ham kjenne etter en gang til, men det ville han ikke. Jeg fortalte at den er enda mye tydeligere når jeg står (den henger liksom ut av skjeden da), men han nektet å kjenne på den stående. Så nå sitter jeg her, da. Med en kul i underlivet jeg fortsatt ikke vet hva er. Som kjennes helt tydelig, faktisk synes med det blotte øyet i speilet og som hindrer meg i sex, tampongbruk, bruk av vagitoriekapsler osv. Men denne kulen finnes visst ikke... ← Ring Volvat og bestill time der, der kommer du inn så å si på dagen. Det er litt dyrt det, men jeg synes det er verdt det for der har vet de hva de driver med.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Tusen takk for svar, alle sammen! Tenker jo det samme som dere jeg også, at jeg må få en undersøkelse til. Får vel i første omgang få fastlegen min til å se på det en gang til, for å få bekreftet at det fortsatt ikke er jeg som innbiller meg ting... Trodde liksom at jeg skulle få en eller annen form for pekepinn på hva det var i dag, men så må jeg vente og vente og vente enda lenger... Volvat er dessverre ikke aktuelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå