Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Noen som vet hva som kan hjelpe mot oppblåst mage?? Føler meg skikkelig oppblåst fortiden.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Trening, masse fiber, masse frukt, masse vann og en teskje karve hver morgen.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 kan skrive under på det bjørnsdatter skriver her, bortsett fra karve, det har jeg ikke prøvd. i tillegg har jeg kuttet ut hvitost, fetaost, eple. og er myyye bedre. jeg driver å forsker, har ikke noen fasit enda. og det er vel forskjellig fra person til person, hva man tåler og ikke tåler.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 hvordan er det med sånn Samarin eller hva det heter?
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Noen ganger hjelper det faktisk å kutte ned på fiber. Det er ikke alle som tåler så mye fiber.
Gjest Miss Guided Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Kutt ned på kullsyreholdige drikker og tyggegummi, jeg blir veldig oppblåst av brus og tyggis. Drikk heller mye vann. Jeg blir også bedre i magen av å kutte ned på brødmaten, pasta og ris.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Biola! Drikk et glass hver dag så skal du merke stor forskjell,jeg merket det etter to dager! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 Jeg tar fiber kapsler til hvert måltid, prøver å spise sunt og å få i meg mye fiber og vann ellers, samt styrer unna alt som inneholder kullsyre. Det holder magen min nesten flat
Gjest Mayamor Skrevet 5. desember 2006 #9 Skrevet 5. desember 2006 Er det ikke noe som heter Dida (eller noe i den dur) som reklamen (!) sier skal virke? Har ikke erfaring selv med det. Ellers er det jo å unngå "gassholdig" mat som kål, løk, bønner, erter etc.
Gjest Deception Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 Fennikel-te hjelper meg, og smaker ikke så ille, heller. Og unngå matvarer med sukker, dette inkluderer også smakssatt Biola.
BergensAnd Skrevet 5. desember 2006 #11 Skrevet 5. desember 2006 Her kommer enda ett alternativt svar Leste nylig i en tråd på forumet til Vektklubben: "mange med mangelsykdommer får tendenser til oppblåste mager. " Og mangelsykdommer er det visstnok mulig å få om man trener mye og spiser for lite. Jeg veit ikke om dette passer med din livssituasjon, jeg kom bare til å huske det da du skrev du hadde oppblåst mage. Og en ting til, spiser du mye fiber (havregryn, grovt brød, villris o.l.) så må du få mye drikke i deg også.
juni Skrevet 5. desember 2006 #12 Skrevet 5. desember 2006 Har du testet å kutte ut hvetemel? Jeg blir veldig oppblåst av loff og pizza, har flere venninner som merker dette også. Vi lager kjempegod pizza med grov speltbunn :D
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2006 #13 Skrevet 13. desember 2006 Jeg er også plaget med oppblåst mage, og har forsket litt på hva jeg ikke tåler. Jeg har funnet ut at jeg ikke tåler vanlig brød så godt, så har gått over til havreknekkebrød istedet. Videre spiser jeg ikke annet enn riskjeks på kvelden, samt så mye grønnsaker som mulig. Da blir magen bedre. Jeg tror karbohydratene har skylden, prøv å spis mer nøtter og gulrøtter etc og mindre pasta. -og: Det verste jeg kan få i meg, er grovt brød! Det er synd, men tåler det ikke. Så for mye fiber kan gi oppblåst mage, selv om det er sunt...
Gjest Catwoman Skrevet 13. desember 2006 #14 Skrevet 13. desember 2006 Jeg blir oppblåst i magen hvis jeg spiser for mye frukt - synd egentlig for jeg er veldig glad i det, men kan da ikke spise så mye om gangen. Aller verst hvis jeg spiser frukt etter et større måltid.
mee mee Skrevet 13. desember 2006 #15 Skrevet 13. desember 2006 det som faktisk hjalp meg var å føre inn faste måltider. før var det bare store sjeldne måltider, mens nå spiser jeg mindre og oftere. og så spiser jeg brød nå, det gjorde jeg ikke før.. brød er det jo fiber i. nå er magen min blitt normal igjen..
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2006 #16 Skrevet 14. desember 2006 Jeg blir oppblåst i magen hvis jeg spiser for mye frukt - synd egentlig for jeg er veldig glad i det, men kan da ikke spise så mye om gangen. Aller verst hvis jeg spiser frukt etter et større måltid. ← her har jeg et tips som jeg så på "du blir hva du spiser": spis frukt FØR selve måltidet. grunnen er at frukt fordøyes på en halv time eller noe sånt. så, hvis du spiser frukt etter maten, så gasser den på i full fart. eller noe sånt...
Spire Skrevet 14. desember 2006 #17 Skrevet 14. desember 2006 Personlig blir jeg mindre oppblåst av å drikke grønn/hvit te eller rooisbush-te. Vet andre som blir det motsatte av grønn te, men rooibush ser ut til å hjelpe de fleste jeg kjenner, inklusiv min samboer som plages endel med magen. Teen finnes i mange smaker (sjekk ut f.eks. Celestial seasonings varianter på helsekost/store matbutikker), og er uten koffein og tanniner. Sistnevnte gjør at du kan trekke teen så lenge du vil uten at den blir bitter. Den er vel ikke uten grunn at den kalles "mirakelteen" i sitt hjemland Sør-Afrika. 1
gizmoo Skrevet 14. desember 2006 #18 Skrevet 14. desember 2006 Fiber, frukt og alt det der er viktig, men hva hvis man ikke tåler det? Har selv matintolleranse, og da kan man få reaksjoner på både fruktose og forskjellige fiber... Det er skikkelig kjipt. Det finnes så utallige mange kombinasjoner av dette og man kan også ha kryssallergi. Dette kan føre nettopp til oppblåst mage... Best og prøve seg litt fram, det er mange som har dette uten og vite det selv. Men uansett er det å drikke vann kjempe viktig!
Gjest Catwoman Skrevet 15. desember 2006 #19 Skrevet 15. desember 2006 her har jeg et tips som jeg så på "du blir hva du spiser": spis frukt FØR selve måltidet. grunnen er at frukt fordøyes på en halv time eller noe sånt. så, hvis du spiser frukt etter maten, så gasser den på i full fart. eller noe sånt... ← jeg vet det - frukt etter mat er en uheldig kombinasjon for mange det. Men jeg spiser ikke furkt etter mat heller, siden jeg vet det ike funker-
Gjest gjesta Skrevet 15. desember 2006 #20 Skrevet 15. desember 2006 Og hvis de ovennevnte rådene ikke fungerer kan du benytte deg av Minifom tabletter. Det tas ikke opp i blodbanen og har derfor minimalt , eller ingen, bivirkninger. Du kan lese om preparatet i felleskatalogen her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå