Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Var hos legevakten søndag og han ga meg Paralgin.. Har så vondt i overarmen ... tror det er senebetennelse.. Våkner om nettene og tar Paracet og/eller Paracet.. Hvor lenge varer dette egentlig? Gjør så sinnsykt vondt..... Noe som hjelper?.....
Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Ingen som vet hvordan man lindrer det?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Du går til legen og spør hva du skal gjøre. Ikke legevakten.
Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Du går til legen og spør hva du skal gjøre. Ikke legevakten. ← Jeg spurte legen på legevakten.. Det var en søndag så jeg hadde ikke såmye valg.. Kan ikke ta sprøyte pga jeg er gravid, så jeg fikk bare smertestillende..
engelen ane Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Jeg fikk voltaren og sykmelding ei uke. Med beskjed om å ta det med ro....
Tristessa Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Er det i det hele tatt tilrådelig å ta Paralgin når man er gravid? Ved senebetennelse er det ikke så mye å gjøre annet enn å smøre seg med tålmodighet, samt unngå å gjøre det som fremkalte det i utgangspunktet.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Jeg spurte legen på legevakten.. Det var en søndag så jeg hadde ikke såmye valg.. Kan ikke ta sprøyte pga jeg er gravid, så jeg fikk bare smertestillende.. ← Jaja, men det er ikke søndag nå? Vet ikke om du kan ta noe medisin for det så lenge du er gravid, men du må jo få noen slags form for hjelp, enten sykmelding eller behandling? Og da må du jo til legen. F.eks hvis du er frisør så vet jeg at det er veldig vanlig å få senebetennelse som en slags "yrkesskade", og da er det sykmelding som må til.
engelen ane Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 I paknings vedlegget til voltaren står det at man skal unngå å bruke de i de tre siste månedene av svangerskapet. Så hvis du ikke er der så skal du jo kunne få voltaren som behandling. Foreslår at du tar deg en tur til legen jeg.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2006 #9 Skrevet 7. desember 2006 Var hos legevakten søndag og han ga meg Paralgin.. Har så vondt i overarmen ... tror det er senebetennelse.. Våkner om nettene og tar Paracet og/eller Paracet.. Hvor lenge varer dette egentlig? Gjør så sinnsykt vondt..... Noe som hjelper?..... ← få time til fysioterapi. tabletter hjelper bare en kort stund
la_luz Skrevet 7. desember 2006 #10 Skrevet 7. desember 2006 Det er bare å hvile armen. Smertdtillende gjør deg ikke bedre. Jeg har hatt senbetennelse mange ganger og jeg har aldri hatt så vondt at jeg har måtte tatt noe for det... Sikker på at det er det der? Når man sier armen i ro, så innbærer ikke det å skrive på forumet her da ( helt i ro, ikke bruk den i det heletatt) Ikke løft kaffekoppen engang his det gjør vondt. Sprøyte bør du uansett ikke få før du har vært plaget over 6 mnd.
siebaeo Skrevet 7. desember 2006 #11 Skrevet 7. desember 2006 Jeg har hatt utallige betennelser og har flere fysioterapeuter i familien så jeg føler jeg kan gi et kvalifisert svar. Man må nesten ta årsaken til betennelsen og og da er ofte en fysioterapeut svaret. Piller alene er ofte ikke nok. Spesielt når det er veldig hissigt. Nå trenger du betennelsesdempende piller/salve, sannsynligvis ultralyd hos en fysioterapeut og hvile. Gjerne kjøle ned. Som om du hadde en forstuvning. 15 min av gangen. Det roer betennelsen og lindrer smerte. Og unngå å fryse (mener IKKE å varme opp området. Det er som bensin på ild!!) Fysioterapeuten kan hjelpe deg til å finne ut hvorfor du fikk betennelsen og dermed unngå det en annen gang. God bedring! Vet det er vondt..
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2006 #12 Skrevet 7. desember 2006 Jaja, men det er ikke søndag nå? Vet ikke om du kan ta noe medisin for det så lenge du er gravid, men du må jo få noen slags form for hjelp, enten sykmelding eller behandling? Og da må du jo til legen. F.eks hvis du er frisør så vet jeg at det er veldig vanlig å få senebetennelse som en slags "yrkesskade", og da er det sykmelding som må til. ← Er man ikke på en måte automatisk sykemeldt når man har svangerskapspermisjon? I signaturen står det jo at dama er godt på overtid, så jeg tviler på at dette er en yrkesskade. Ellers er jeg enig med deg i at det er lurt å gå til legen, og få henvisning til fysioterapeut så man kan forebygge. Kjipt med kronisk betennelse!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå