Saeria Skrevet 26. desember 2006 #81 Skrevet 26. desember 2006 Jeg vil i grunnen bare gratulere deg med et fint forum som sikkert fanger mange i målgruppen deres. Selv er jeg litt for gammel, men hadde sikkert satt pris på det selv dersom jeg var litt yngre. Lykke til videre med forumet.
michmo Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #82 Skrevet 2. januar 2007 Collargol: Ja, jeg har tenkt til å ta kontakt med disse bladene etterhvert og (vil vente til vi er 2-300 medlemmer, om veksten fortsetter slik som nå burde det bare ta en måned-halvannen.) Men vet også at det finnes mange jenter på min alder og yngre som også leser Woman. Jo mer reklame, jo bedre, ikke sant?
Gjest Skrevet 2. januar 2007 #83 Skrevet 2. januar 2007 Helt greit forum.. Ikke helt min type selv om jeg er midt i målgruppen..
Gulphild Skrevet 2. januar 2007 #84 Skrevet 2. januar 2007 Jeg leste et innlegg inne på velvære om at "ingen over 14 steller seg vel hjemme hos hverandre før en fest? " Nei, for all del! Følg saueflokken, gjør som alle andre fordi du ikke tør annet. Neste blir vel at en kjendis er så kul at alle som tilhører denne flokken kopierer fingeravtrykkene hennes/hans! Fydda fy på dere fordomsfulle folk Her kommer hun og reklamerer for et nytt forum for å være GREI men nei! Hilsen sint NÅSÅ ← Så du følger aldri "saueflokken"? På platekompaniet og i musikksjapper ser ALLE like ut, likt hår, like klær. Selv om det går for å være "unikt". Er det å følge sin egen stil? Blir så sur på den dobbelmoralen.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 2. januar 2007 #85 Skrevet 2. januar 2007 platekompaniet? Nei, jeg følger ikke saueflokken med mindre de gjør det samme jeg liker - det er noe helt annet enn å følge saueflokken fordi en ikke tør annet. Ikke vær sur da, gulphild
miow Skrevet 3. januar 2007 #86 Skrevet 3. januar 2007 Så du følger aldri "saueflokken"? På platekompaniet og i musikksjapper ser ALLE like ut, likt hår, like klær. Selv om det går for å være "unikt". Er det å følge sin egen stil? Blir så sur på den dobbelmoralen. ← Hvilken by bor du i egentlig.? nåja. Jeg er på Girltalk fra tid til annen, synes det er koslig jeg sjø
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 3. januar 2007 #87 Skrevet 3. januar 2007 Gulpfrid mener det å sminke seg med venner før en er 14 er det samme som å kle seg likt som alle andre, tror jeg :klø: Ingen sa noe om klær her iallfall!
Snasen Skrevet 4. januar 2007 #88 Skrevet 4. januar 2007 Til dere som ikke likte fargene: Sjekk nå Jeg har laget alt selv fra scratch nå, og må si jeg er fornøyd. ← Rødt var kult, men er det meningen å ha juletema over forumet ditt? Ville fjerne stjernene og bytta det ut med noe annet.
Gulphild Skrevet 4. januar 2007 #89 Skrevet 4. januar 2007 Poenget er at alle følger "saueflokken", alle følger en eller annen saueflokk. Blir så galt at noen sier at andre følger saueflokken i en negativ tone, når de selv gjør det.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 4. januar 2007 #90 Skrevet 4. januar 2007 Mener du ja. Jeg er imot den saueflokken som sier "Ikke gjør det du gjør, for det er ikke kult. Vær som oss" Det må du da være enig i? At ikke gjengmentalitet skal stoppe en fra å gjøre det en liker? For det var det som var mitt poeng iallfall.
Gulphild Skrevet 4. januar 2007 #91 Skrevet 4. januar 2007 De fleste gjør det de liker, uavhengig hva andre mener uansett. Ungdommene i dag over 16 år er sånn som deg. Men det som er problemet er at de ser ned på andre som ikke føler trang til å gå med annerledes klær eller ha sære hobbyer, altså de som følger "hovedstrømmen", og det irriterer vettet av meg. Hvis du liker mainstream musikk får du DET eh-blikket, og de ramser villig opp band jeg aldri har hørt om. Jeg føler heller presset om å ha en "spesiell" stil, dette kommer vel mer når man kommer opp i min alder. 18 år.
Colargol Skrevet 4. januar 2007 #92 Skrevet 4. januar 2007 Hvor ble det av det logiske "Å være seg selv"? Det har alltid funket best for meg iallefall. Når jeg snakker om min musikksmak så må jeg rams opp band og låter, for musikksmaken er min og inneholder så mye rart at jeg har vanskelig for å bli plassert i noen bås. Det samme gjelder klær, livstil, mat, alkohol, filmsmak osv. Selvsagt er havner det jeg trives BEST med i en eller annen kategori, og kan sikkert fordømmes av noen og elskes av andre, men siden jeg faktisk er et sammensatt menneske som alle andre så er det vanskelig å si at jeg er noe annet enn "meg selv". Jeg mener det må være lov å følge en gruppe (eller mange) når man føler for det, man trenger jo å finne ut av hva man selv liker, og det gjør man ikke ved å holde seg unna folk fordi de hører til en eller annen "bås"!
michmo Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #93 Skrevet 7. januar 2007 Rødt var kult, men er det meningen å ha juletema over forumet ditt? Ville fjerne stjernene og bytta det ut med noe annet. ← Hehe, synes ikke det er julete jeg men Og gulphil, collargol og ferskvannsblekksprut: Ta det et annet sted da er dere snille
michmo Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #94 Skrevet 23. januar 2007 Jeg vil egentlig bare invitere Shoreh og alle andre skeptiske til en titt inn for å se hvordan det går, i min mening så går det riktig så bra ^^,
Marita89 Skrevet 26. januar 2007 #95 Skrevet 26. januar 2007 Jeg skal reklamere litt for deg jeg Må bare si at jeg skjønner ikke hvorfor folk skal henge seg opp i at vi yngre jenter får oss et eget forum, for flere av medelemmene på kvinneguiden her, er virkelig spydige i svarene sine noen ganger! og dessuten, så er det mange voksene folk som kommer med vranglære i flere tråder her inne.. så ikke kom her å si noe på det.. og den tråden "fysisk helse eller hva dere maser sånn om.. det er en tråd som hjelper jenter til å innse at det kanskje ikke er så dumt å gå til psykolog eller lege.. hvis du kun har noe vondt å si, så hold det for deg selv! jenta har vært flink og laget et forum for oss som føler oss utstøtt fra forum som kvinneguiden.
Søtpotita Skrevet 27. januar 2007 #96 Skrevet 27. januar 2007 Tok ein liten kikk, og eg må berre sei at eg syns du er utruleg flink og kreativ! Ønsker deg lykke til vidare
michmo Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #97 Skrevet 29. januar 2007 Tusen takk, årolilja og marita89!
Gjest Turi Skrevet 29. januar 2007 #99 Skrevet 29. januar 2007 Denne hadde jeg ikke fått med meg før - gratulerer med nettsted Michmo Jeg er ALT FOR gammel til å være i målgruppa - både fysisk og mentalt, men skjønner godt at unge jenter har behov for et forum som ikke er basert på dating og som har klare regler. Ønsker dere masse lykke til! Nå har jeg ikke vært inne på forumet annet enn for en rask titt, og siden jeg til de grader er for gammel til å være der, vil jeg ikke vurdere innholdet - det passer nok for de som liker seg der. Hadde likevel lyst til å kommentere noen av innleggene i denne tråden - uten at det er ment som annet enn konstruktiv kritikk. En venninnegjeng på nettet hvor man kan snakke om alt, uten at det kommer voksne damer som himler med øynene og sier "ja da jeg var ung". Er det fjortis? Da har vi totalt forskjellige oppfattninger av fjortis. ← Jeg syns det er litt fjortis å omtale damer som forteller om sine erfaringer fra tenårene som du gjør her. Selv husker jeg faktisk godt hvordan det var å være tenåring - og jeg ville ALDRI vært der igjen. Men jeg hadde det utrolig kult da jeg var der altså . Et av kjennetegnene ved ungdommen er nå som da at man er uovervinnelig, har høy kompetanse, er "smart", kan klare seg selv etc. etc. Som voksen ville jeg aldri motsagt noe slikt, men at visdom kommer med alderen (jeg er ikke gammel nok til å være vis ) er nok ikke et utsagn som er funnet opp uten grunn. Skjønner godt at dere vil ha et sted der dere slipper pekefingre og irettesettelser - det får dere sikkert nok av hjemme og på skolen. Men ved å omtale voksne damer slik på et forum der det er en del av oss - det er ungt nok til å kunne kalles fjortis. Vi kan også bli støtt, vet du, og noen av oss reagerer med angrep. Jeg har bare blitt enda mer overbevist om at jeg har gjort noe riktig ved å starte et alternativ til KG. ← I og med at mange her inne trives her, er ikke dette et særlig "smart utsagn" kanskje? Bellatrix, jeg forstår din bekymring. Men jeg er selv veldig bevandret innenfor det temaet, og kommer til å holde et spesielt øye med det. ← Nå har jeg ikke sett om du har slettet dette, men jeg må si at dette var det mest skremmende innlegget i debatten. Som deg, kjenner jeg mennesker med angst, tvangstanker og depresjoner. Tanken på at de skal få råd av noen som kaller seg veldig bevandret fordi de selv har gått til psykolog, er nysgjerrige, har lest noen bøker og kjenner noen skremmer livskiten ut av meg. Det kan gå fryktelig fryktelig galt, og du tar på deg et ansvar som ingen forumansvarlig bør ha. Selv lommelegen.no, doktoronline.no og andre nettsteder med doktorer som svarer er forsiktige med å gi råd på den linjen du omtaler. Legg gjerne ut artikler altså - men jeg ville ikke anbefale deg å la diskusjonene gå. Dette er ikke noe jeg sier fordi du er 19 år eller fordi jeg tror du ikke har "vett i huet". Det er likevel et faktum at jo mer du lærer om et tema, jo mer skjønner du at du ikke kan. Når du tror du kan nok til å svare folk som har problemer, sier det meg at du ikke har kompetanse nok til å forstå det fulle alvoret her, og det bør bekymre deg. Jeg sier ikke dette for å være ekkel, for å kalle forumet ditt for dårlig eller noe. Vil bare advare deg litt. Til slutt: Synd at du måtte møte så sure kommentarer her. Syns tiltaket er bra jeg , og håper du lykkes. Det er nå engang slik at jenter 15-20 og jenter over alderen ofte har ulikt bilde av hva som er viktig og riktig. Og med tilstanden som til tider får herske her på KG, skjønner jeg at det ikke alltid er gøy å være her med ungdomstråder.
michmo Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #100 Skrevet 29. januar 2007 Tyr: JA, det er jeg, jeg er ekstremt fornøyd! Sissan: Det skal sies at de to første quotene du tok av meg var skrevet i en ganske opprørt tilstand, og når jeg ser på det nå, er jeg ganske enig i det at det er veldig dumme formuleringer. Så jeg må beklage det, men du skjønner sikkert også grunnene til hvorfor jeg ble opprørt og frustrert og skrev ting uten å tenke over hva jeg skrev. Og til psykisk helse-forumet. Det er fortsatt et prøveprosjekt, og så langt har det vært veldig lite aktivitet der. Det er skjult for gjester (det er også sex og samliv-forumet) av hensyn til jentenes privatliv. Jeg og moderatorene er enige om å la det gå en stund til for å se hvordan det går. Om det kommer tråder og temaer som vi ikke kan takle (foreløpig har det vært spørsmål om hvordan få time hos psykolog, og litt generelt om mørkeredsel og andre "fobier", ingenting om psykiske sykdommer) så blir det fjernet. Takk for konstruktiv tilbakemelding!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå