Gjest Bellatrix Skrevet 8. desember 2006 #61 Skrevet 8. desember 2006 Psykisk forum burde bort uansett. Så lenge ingen psykolog har ansvaret så burde ingen ha ansvaret. Slikt skal man ikke synse om, og det burde du som er bevandret innen feltet vite. Skal du være proff så fjerner du det forumet. ← Jepp. Å ha interesse for og kjennskap til psykiske lidelser gjør en ikke til psykolog.
Gjest Eir Skrevet 10. desember 2006 #62 Skrevet 10. desember 2006 Psykisk forum burde bort uansett. Så lenge ingen psykolog har ansvaret så burde ingen ha ansvaret. Slikt skal man ikke synse om, og det burde du som er bevandret innen feltet vite. Skal du være proff så fjerner du det forumet. ← Uenig. Så lenge det gjøres klart at man ikke har noen menneker med utdannelse der, og at det er hovedsaklig ment for å utveklse erfaringer, så har jeg erfart at ett slikt forum ofte er svært positivt for de i målgruppa. Når det gjelder å være bevandret innefor ett tema er det andre og relevante måter å erfare ting på enn å ha x antall år på ett universitet.
Gjest gjesta Skrevet 11. desember 2006 #63 Skrevet 11. desember 2006 Uenig. Så lenge det gjøres klart at man ikke har noen menneker med utdannelse der, og at det er hovedsaklig ment for å utveklse erfaringer, så har jeg erfart at ett slikt forum ofte er svært positivt for de i målgruppa. Når det gjelder å være bevandret innefor ett tema er det andre og relevante måter å erfare ting på enn å ha x antall år på ett universitet. ← Hadde du satt pris på at din datter ble vranglært inne på et forum? For å utveksle erfaringer vil og si å utveksle vranglære. Dette er ikke noe jeg ønsker 17 år gamle jenter skal få. Skal man dele slike ting bør det gjøres med en fagperson til steted som kan rette opp eventuelle feil. Og jeg tviler sterkt på at forumledelsen har en slik erfaring at de kan utelukke feil og mangler helt.
Gjest Gjesta Skrevet 11. desember 2006 #64 Skrevet 11. desember 2006 Marilla, ikke noe stygt om de som diskuterer sølvpuss, såklart men du har helt rett, KG er nok til en litt mer voksen aldersgruppe, og jeg har lenge savnet et alternativ. Så, ja, resultatet ble Girl Talk ← Selvsagt var det ikke stygt ment, for jeg er en av dem som diskuterer sølvpuss
Gjest Eir Skrevet 11. desember 2006 #65 Skrevet 11. desember 2006 (endret) Hadde du satt pris på at din datter ble vranglært inne på et forum? For å utveksle erfaringer vil og si å utveksle vranglære. ← Dersom min 17 år gamle datter var inneforstått med forskjellen på profesjonell behandling og å dele erfaringer med folk i samme situasjon, hadde jeg ikke hatt problemer med det nei. Og denne forskjellen er noe alle burde lære barna sine uansett, og være spesielt oppmerksom på dersom de har problemer av noe slag. Endret 11. desember 2006 av Eir
Gjest Shoreh Skrevet 11. desember 2006 #66 Skrevet 11. desember 2006 17 åringer har lite eller ingen forutsetning for å skille mellom hva som er rett/galt på et psykologi-forum hvor alle kan utgi seg for å ha "erfaring". Unge jenter tror på det meste de får servert enten det handler om depresjon eller hvordan man kan unngå graviditet ved å sette seg på huk å hoste etter samleie.
michmo Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #67 Skrevet 11. desember 2006 Jeg blir varm om hjertet av deres meninger om 17-åringer og deres intelligens. Får jeg legge til at aldersgruppen er 15-25 år? Hva er forskjellen på en gjeng venninner som sitter i lunsjpausa på skolen og diskuterer dette, i forhold til dette forumet? Eller en skoleklasse som diskuterer psykologi med læreren sin, som heller ikke har noen utdannelse til å uttale seg, men gjør det uansett? Man må se litt slik på det. Som flere av de andre forumene, er også psykologi-forumet "vi får se hvordan det utarter seg, og om det ser ut til at det går feil vei, fjerner vi det."
Gjest Eir Skrevet 11. desember 2006 #68 Skrevet 11. desember 2006 17 åringer har lite eller ingen forutsetning for å skille mellom hva som er rett/galt på et psykologi-forum hvor alle kan utgi seg for å ha "erfaring". Unge jenter tror på det meste de får servert enten det handler om depresjon eller hvordan man kan unngå graviditet ved å sette seg på huk å hoste etter samleie. ← Uttaler du deg utifra hvordan du selv var som 17-åring, eller hva baserer du egentlig dette på? Jeg kjenner ingen som trodde på slikt da de var 17. 14 kanskje, 17 nei. Og det er foreldrenes ansvar å lære ungene sine å ha kritisk sans, man får uansett ikke sensurert alle fora på nettet, så det kan man like gjerne gi opp med en gang.
Gjest gjesta Skrevet 12. desember 2006 #69 Skrevet 12. desember 2006 Den som tror at foreldre har makt over unger på 17 må tro om igjen. Ikke lenge siden ungdommer i England trodde det var prevensjon nok i skylle skjeden med cola etter sex..
Gjest Eir Skrevet 12. desember 2006 #70 Skrevet 12. desember 2006 Den som tror at foreldre har makt over unger på 17 må tro om igjen. Ikke lenge ← Det er jeg enig i, man må nok begynne denne delen av oppdragelsen litt før. Og dersom man først har mislykkes med det, er kan de like gjerne få slik feilinformasjon fra venninner, som fra ett forum på nettet. (Sjansen er faktisk større for det første, på ett forum vil det som regel være noen som retter på infoen, slik at de i det minste får høre begge sider av saken.)
Gamle Alex Skrevet 12. desember 2006 #71 Skrevet 12. desember 2006 17 åringer har lite eller ingen forutsetning for å skille mellom hva som er rett/galt på et psykologi-forum hvor alle kan utgi seg for å ha "erfaring". Unge jenter tror på det meste de får servert enten det handler om depresjon eller hvordan man kan unngå graviditet ved å sette seg på huk å hoste etter samleie. ← En bekskrivelse av deg selv som 17 åring ? Du må enten bitter for at du hadde en kjip ungdomstid eller så er du bare dum! snakk om å undervurdere den generasjonen som mest sannsynlig skal være med å forme den fremtiden du kommer til å leve i
Ugla Skrevet 12. desember 2006 #72 Skrevet 12. desember 2006 17 åringer har lite eller ingen forutsetning for å skille mellom hva som er rett/galt på et psykologi-forum hvor alle kan utgi seg for å ha "erfaring". Unge jenter tror på det meste de får servert enten det handler om depresjon eller hvordan man kan unngå graviditet ved å sette seg på huk å hoste etter samleie. ← Vi snakker om 2006, ikke 1906...
Jane How Skrevet 12. desember 2006 #73 Skrevet 12. desember 2006 Du bør ikke reklamere med målgruppe 15-25. Ikke fordi emnene nødvendigvis er for barnslige for 25-åringer, men det er ganske stor forskjell på hva som er aktuelt for 15- og 25åringer. Det blir litt som de bladene, Mag/Inside osv som er det man gjerne kaller "fjortis", for dem de hevder er målgruppen. Uansett, dette er sikkert et bra forum for de som er i siste halvdel av tenårene Et tips er å droppe noen av undertekstene til underforumene. Mye av det blir så oppstyltet, og jeg tror det er det som er mye av grunnen til at mitt førsteinntrykk av forumet blir nettopp "fjortis". Men det er min mening da, det kan jo hende det er en mening med at dere har valgt det slik. Mener ikke saklig info om forumet (som feks det som står under psykisk helse) men slikt som "Rett og slett fordi gutter er drittsekker noen ganger!" (minner litt om tekster i nevnte blader)
michmo Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #74 Skrevet 13. desember 2006 Takk for konstruktiv tilbakemelding, Jane How! Klokka var ganske mye når jeg skrev forumbeskrivelsene, så ja, de er nok litt, ehm... Ikke veldig bra noen av de. Litt mangel på kreativitet og godt ordvalg klokka 3 om natta!
Lipstick Skrevet 14. desember 2006 #75 Skrevet 14. desember 2006 Jeg ville sikkert følt meg litt for gammel til det der, men det er sikkert et fint nettsted for tenåringsjentene
michmo Skrevet 24. desember 2006 Forfatter #76 Skrevet 24. desember 2006 Takk Lipstick Vi nærmer oss 100 medlemmer etter knapt en måned, og jeg er veldig fornøyd så langt med hvordan det går ^^, venninnegjengen er i ferd med å bygge seg opp og det virker som jentene trives veldig godt.
Rhiakath Skrevet 24. desember 2006 #77 Skrevet 24. desember 2006 Psykisk forum burde bort uansett. Så lenge ingen psykolog har ansvaret så burde ingen ha ansvaret. Slikt skal man ikke synse om, og det burde du som er bevandret innen feltet vite. Skal du være proff så fjerner du det forumet. ← Veldig enig. Helt uforsvarlig å ha et slikt psykisk forum. Har selv mer enn nok erfaring innenfor psykiatrien, men jeg hadde aldri i verden turt å ha et slikt forum likevel. Kan man ikke innse at erfaring og å ha lest i noen lærebøker ikke er nok for å styre et slik forum så, ja... Jeg forstår at hensikten er god, men du, administrator, som har erfaring innenfor psykiatrien burde også vite at det ikke er noe å tulle med. Det er altfor mye ansvar liggende i det, ansvar du ikke har kapasitet eller kvalifikasjoner til å ta.
michmo Skrevet 24. desember 2006 Forfatter #78 Skrevet 24. desember 2006 Jeg gjentar: Psykisk helse forumet er et prøve-forum, som vi ser hvordan går.
michmo Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #79 Skrevet 26. desember 2006 Til dere som ikke likte fargene: Sjekk nå Jeg har laget alt selv fra scratch nå, og må si jeg er fornøyd.
Colargol Skrevet 26. desember 2006 #80 Skrevet 26. desember 2006 Jeg synes det er flott jeg at det kommer ett forum for de litt yngre. Skjønner godt at behovet finnes for en egen "jentekveld" selv om det heller ikke for min del er noe jeg ville registrert meg på, -rett og slett fordi intressene mine ikke er de samme som hos ei på 16-20 lengre. Forøvrig kan jeg fortelle at jeg tok kontakt med bladet Woman for å høre om de ville trykke en liten notis om forumet vårt. Foreløpig er det for lite, svarte redaktøren, men jeg fikk ros for god ide og engasjement. Det er godt å se at ikke ALLE "voksne" er like fordomsfulle. ← Dette tenkte jeg litt på. Woman har vel en målgruppe som er høyere i alder i forhold til hvem du henvender deg til Michmo? Tenkte mer Det Nye, MAG og Topp ol. jeg som kanskje kunne være mer passende å reklamere i? Bare et forslag og en tanke...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå