Gå til innhold

hjerte i vindu?


juliannae

Anbefalte innlegg

Pepperkakehjerter i vinduet dekket med non stop som ikke surrer og surrer rundt i sin egen verden. Fins det? Noen tips?

Mine lever i sin egen verden i vinduet :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter
Mine ble myke etter en stund og falt ned med et knas :(

Mine ble også myke og falt ned, men det var mer et splætt enn et knas :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkakehjerter i vinduet dekket med non stop som ikke surrer og surrer rundt i sin egen verden. Fins det? Noen tips?

Mine lever i sin egen verden i vinduet  :sur:

Går utifra at du har laget ett hull øverst (på midten) for å feste båndet i...

Hva med å lage to hull, hvert av de ca 2 - 3 cm fra midten, og så knytte en ende av båndet i hvert av hullene...??

*Bare en ide jeg fikk nå... Aldri prøvd.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ble myke etter en stund og falt ned med et knas :(

Kanskje de kunne lages i trolldeig...?

Men da er de ikke spiselig, bare til pynt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble de myke..? Hvorfor det, tro?

Antagelig fordi luftfuktigheten er for høy av en eller annen grunn. Har aldri opplevd det selv.

Eller at de er tykke og for lite stekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje fordi vekten under hullet er for tung til at deigen over hullet klarer å bære?

Kan ogs lage dem tynnere og ta hullet lengre ned. Og hvis de ikke skal spises, hva med å bake inn litt stålstreng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stek vindus-hjertene ekstra godt, da faller de ikke ned selv om det blir endel damp på kjøkkenet. Lag firkantet hull som er bredere enn sløyfebåndet - da snurrer de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to hjerter nå har jeg bare ett. Det ser jo teit ut så har bestemt meg for å lage ett til så da skal jeg bruke noen tips. De hang forresten rett etterhvert. Men problemet var at når jeg skar hullet i deigen så ble det en liten åpning opp og da sklei båndet av og pepperhjertet deiste i bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men problemet var at når jeg skar hullet i deigen så ble det en liten åpning opp og da sklei båndet av og pepperhjertet deiste i bakken

Jeg pleier å trykke ut ett hull (eller to avh av størrelsen) ved å bruke hetten til en penn. Da blir det ingen skarpe kanter iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...