Gå til innhold

Formen da jenter?


Minnie27

Anbefalte innlegg

Heia :)

Hvordan er formen deres da?

Jeg er 23+0 idag, og formen min er ganske bra, bortsett fra noe som jeg tror er begynnende bekkenløsning..... Hadde det ikke vært for det (skal til legen imorgen), kunne jeg si at jeg er i toppform. Joda, jeg blir fortere sliten, og er ekstra trøtt om morgenen (er A-menneske i utgangspunktet... ;) ) samt at jeg har lagt på meg noen kilo :sjenert:, men det hører vel med. Har kun vært sykmeldt 1 dag, selv om jeg var endel kvalm og trett i begynnelsen. Så bank i bordet! Skal bli spennende å høre med legen i morgen.

Så, hva med dere andre? Hvordan er formen og humøret?

*nysgjerrig bare*

Endret av Minnie27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også 23+0 i dag!!

Formen er egentlig ikke så verst.Syns kanskje jeg begynner å kjenne litt i bekkenet, men ikke såmye at jeg ikke kan vente til neste legetime den 22.

Den verste trøttheten har gitt seg, men jge merker at det ikke er mye overskudd. Jeg jobber turnus, og merker at det er litt slitsomt med kvelder og helger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :-)

Er 25 + et eller annet idag.

Sliter med bekkenløsning og nå har jeg jammen begynt med vonde kynnere, så fortsetter dette blir jeg sendt på ultralyd for undersøkelse av livmor. Redd jeg skal føde altfor tidlig, men ellers er vel alt bra. For øvrig så synes jeg at jeg blir bare trøttere og trøttere igjen jeg. Holder jo ikke ut på kvelden i det hele tatt.

Men kan jo ikke klage heller da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 20+3 i dag og formen er veldig bra.

Formen har egentlig vært bra hele tiden. Har ikke vært sykemeldt eller

borte fra jobb

Var veldig sulten og trøtt i begynnelsen, men det var alt.

Lever som vanlig, trener fremdeles for fult.

Merker at jeg er litt mere trøtt, har lagt på meg noen kilo,

men det er vel forventet ;)

Håper at formen blir like bra fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gaar det litt opp og ned. Har vaert sykemeldt en uke, men det er en stund siden naa. Saa da jobber jeg 100%, dvs. 50 timer i uken. Det er hardt! Har vaert borte en del fra jobb, fordi jeg rett og slett ikke orker aa holde meg vaaken eller faar smerter i livmoren, men de siste ukene har jeg vaert "flink" og holdt ut. Sliter med tretthet til tider, og foeler meg stort sett veldig klar for permisjon allerede. Den begynner i midten av januar.

Har hatt en del ryggvondt, men det er ganske bra naa. Har litt halsbrann til tider, det varierer fra dag til dag. Ellers er humoeret ogsaa ganske skiftende. Kan vaere ganske oppfarende paa mannen min, og det er jo egentlig ikke meningen...og jeg tar lett til taarene. Men egentlig nyter jeg aa vaere gravid - elsker sparkene fra lille nurk, og synes magen min er fin! Hadde jeg bare hatt mer tid og ro til aa nyte det....

Er 26 + 5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 22+4.

Formen er heldigvis veldig bra for tiden! :) Kvalmen har gitt seg gradvis de siste ukene, nå er jeg kun kvalm hvis jeg er sliten/trøtt. Deilig å slippe konstant "fyllesjuke"! Har heller ingen problemer med ryggen, krysser fingre for at jeg skal klare å holde den i sjakk når magen begynner å vokse for alvor.

De to siste ukene har jeg jobbet 100% etter noen uker med først 50% og så 20% sykemelding da kvalmen stod på som verst.

Eneste jeg skulle ønske var at tiden kunne gå litt fortere, føles som jeg har vært gravid i en eeeevighet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker at det begynner å bli mer slitsomt nå, begynner å bli trøttere igjen, og har hatt noen kynnere, særlig dersom jeg stresser. Men ellers har jeg vært i uforskammet god form så langt. Har hatt en del lange dager på jobb i det siste, så jeg begynner å glede meg til permisjon nå (bare 65 dager igjen!).

Men ellers nyter jeg det som best jeg kan. Syntes ikke jeg hadde fått noe særlig mage før den siste måneden, men nå har den jammen lagt seg ut i massevis. Synes godt den kan roe litt ned på tempoet slik at jeg rekker å venne meg til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 uker i dag. Her er ikke formen så bra. Jeg har vært sykemldt fra uke 5 og blir det resten av svangerskapet.

Kvalmen har blitt bedre, men den er der fortsatt. Ellers er jeg så sliten at jeg orker ingen verdens ting. Jeg holder og på og besvime hver gang jeg står og gjør noe i 5 minutter. Har kraftige kynnere. Begynnelse på bekkenløsning. Astman min er skikkelig ille, samme med allergien.

Så føler jeg aldri har vært dårligere før og det går jo ikke over.

Men humøret er faktisk på topp da.

Men gleder meg veldig til babyen er ute og jeg blir bedre, og kan starte med medisiner jeg ikke får ta nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 +1 og i super-form! Føler virkelig med dere som har plager av ymse slag :tristbla:

Jeg jobber 100% og har kun vært borte fra jobb 3 dager i forbindelse med en bihulebetennelse!

Magen vokser og babyen er veldig flink til å si "hei mamma, her er jeg!" :sjarmor:

Synes det å gå gravid er en flott tilstand jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤
Og her blir ting bare verre og verre, de to siste dagene har jeg nesten ikke klart å gå i trapper på kvelden. :forvirret:

Ååååh, det var leit å høre vennen....

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Drar opp denne igjen, jeg!

Her er formen paa mange maater bedre naa, synes jeg! Selv om jeg begynner aa foele meg som en hvalross paa land, og enkle ting som aa snu seg i sengen noen ganger blir litt av et prosjekt! :ler: Men jeg er mye mindre trett, sikkert fordi jeg er i permisjon og kan sove naar jeg vil, har ikke noe saerlig vondt i ryggen for tiden og har mer tid tid til aa nyte spark fra nurket og alle forberedelsene til h*n kommer.

Men jeg er ltt hoven i fingrene og faar merker etter sokkene om kvelden, begynner aa faa en del "mens"vondt naar jeg gaar og synes det er ubehagelig aa f.eks. sitte i bil. Men alt dette tar jeg som tegn paa at nurket snart er "ferdighevet"! :sjarmor:

Hvordan har dere andre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Ronja¤

Ronja veke 35+6:

Her er formen framleis strålande! Eg jobbar framleis fullt (2 veker til permisjon), svømmer 2 gonger i veka, og prøvar å gå tur kvar dag. Har ein del "mens"-smerter, og gledar meg veldig til fødsel - og å få helse på den vesle. Spent på når det kjem til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 32+3:

Dessverre så kom kvalmen tilbake for fullt for noen uker siden. :sur: Prøvde først å gå ned til 50%, men til og med det ble for mye. Var på jobb i noen timer, og lå strekk ut resten av dagen + dagen etter... Derfor ble jeg sykemeldt 100% for to uker siden, og er nå sykemeldt helt fram til permisjonen starter. Føler at det var et nederlag å måtte gi opp jobben :sjenert:, men formen er blitt 10 ganger bedre og jeg fungerer nå greit så lenge jeg ikke blir trøtt/sliten/stressa.

Hadde også målt for høyt blodsukker for noen uker siden, og måtte testes for svangerskapdiabetes. Hadde heldigvis ikke det, men blodsukkeret var noe for høyt etter testen og jeg må derfor være litt mer obs på hva og når jeg spiser.

Og på forrige kontroll så hadde SF-målet sunket 1 cm på to uker, så i morgen må jeg på vekstvurdering.. Opplevde noe tilsvarende forrige gang og er derfor ikke så veldig bekymret, men det setter seg likevel en tagg av uro i bakhodet. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei & hopp!

Her er alt fortsatt bare bra. Har fått litt trøblete bekken, men det plager meg ikke nevneverdig... Kynnerne har også kommet for fullt, så det er tydelig at nå nærmer det seg! :Nikke:

Babisen vokser og er turbo hele døgnet, mye mer urolig enn søsteren var, så jeg er spent på om han er turbo når han kommer ut også. :ler:

Er 33 uker i dag, og fortsatt i full jobb. (kun 4 uker til permisjon!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har begynt permisjon! :hoppe: Noen stor overgang ble det jo ikke siden jeg har vært sykmeldt en stund. Har nok blitt litt mye stress med salg av leilighet og flytting, så blodtrykket er høyere enn det har vært før. Men nå kan jeg endelig roe ned igjen. Utover det er formen strålende, tror nesten ikke jeg har vært i bedre form noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen tilsynelatende god. Full jobb og studier og flytting og mere til (tiden går fort ja...), morgenkvalme på 8.måneden nå, mindre vondt i bekkenet (sikkert pga all aktiviteten :) ).

Og jeg har funnet ut hvordan kynnere kjennes ut!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :-)

Er 25 + et eller annet idag.

Sliter med bekkenløsning og nå har jeg jammen begynt med vonde kynnere, så fortsetter dette blir jeg sendt på ultralyd for undersøkelse av livmor. Redd jeg skal føde altfor tidlig, men ellers er vel alt bra. For øvrig så synes jeg at jeg blir bare trøttere og trøttere igjen jeg. Holder jo ikke ut på kvelden i det hele tatt.

Men kan jo ikke klage heller da :-)

få sjekket om du har urinveisinfeksjon. det kan forårsake kynnere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er fin den, har det ikke vært for at jeg har så jevla vondt i bekken og høna.... :sjenert: Den føles skikkelig "øm" på en måte. Vagger som ei gås og ser veldig lekker ut ja :lol:

Mannen min kommenterte forleden at han elsket å se måten jeg gikk på...."jaja, så lenge det gleder deg" måtte jeg humre mot ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...