Gjest Kulebull Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 jeg har nå oppdaget en hard kul på størrelse med en liten ært. Denne ligger helt øverst,ovenfor tannraden i overkjeven. ( Viss jeg tar fingeren der folk putter snusen, og fører fingeren helt øverst langs tannraden, så ligger kulen ved nest siste jeksel). Jeg hadde tidligere i vår vondt i en jeksel,som var fylling i, og tannlegen kunne ikke se at det var noe hull der før hun hadde begynt å bore vekk den gamle fyllingen. Jeg fikk i en plasfylling. Etterpå var jeg litt øm i tannen, men fikk beskjed av en ny tannlege at det var vanlig når plastfyllingen skulle tilpasse seg. Denne kulen ligger på en måte rett ovenfor denne jekselen. ( I løpet av sommeren var jeg til to tannleger som såg på denne jekselen; Den ene la i plastfylling, og den andre bare såg etter om det var noe galt, siden jeg opplevde ubehag. Røntgen viser at det ikke er hull i den tannen) Det er vondt når jeg tar på kulen, og jeg tror ikke det er vanlig sår, blemme, for det er nesten som den kommer oppenifra bihulene.Og jeg kan kjenne at det er litt vondt nårjeg smiler bredt, og kjenner kanskej litt i den tannen. Jeg lurer på hvem jeg skal oppsøke nå? Tannlege enda engang`? eller om jeg skal gå til en lege? Det er nesten som jeg skulle tro at det var bein/brusk inni kulen, fordi den er så hard. Har fått skikkelig noia nå... Jeg skjønner jo ikke hva dette kan være, når jeg har fikset de hull som er, og ser jo bare for meg KREFT KREFT kreft....Ja dere vet hvordan det er å bli bekymra/paranoid..og så er jeg livredd for å gå til tannleger/leger med slike kuler fordi man får frykt..
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Bare tannlegen som undersøker deg som kan gi deg svar! Bestill en time med en gang!
Sniglå Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Vanskelig å si sånn helt sikkert, men det høres ut som om du har fått en abscess. Det kan komme hvis det er en betennelse i tannen som har gått ned i roten, og da må tannen rotfylles. Men samtidig høres det rart ut i og med du sier at tannlegene sa den var fin. På en annen side er det jo en stund siden du har vært hos tannlegen også (sommeren?), mye kan skje på en halvt år Bestill en time og få tatt et skikkelig røntgen av hele tanna, altså krone og rot, ikke noe å være redd for
LadyInRed Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Vanskelig å si sånn helt sikkert, men det høres ut som om du har fått en abscess. Det kan komme hvis det er en betennelse i tannen som har gått ned i roten, og da må tannen rotfylles. ← meget mulig at det er dette. Jeg har samme problem som trådstarter og har fått beskjed om at tannen må rotfylles evnt trekkes.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Kan også være kreft som TS frykter så jeg ville ringt til tannlegen i dag. Er jo helst noe ufarlig men er best å sjekke.
:-) anna Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 Jeg har også en sånn over tannrota på den ene hjørnetanna. Har litt på andre sida også, men den er større på ene sida. Jeg vet ikke hva det er, men tror ikke det er noe farlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå