Miss5 Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Hei, Jeg er ei jente i midten av 20-årene. De siste årene har jeg lagt mye fett på overkroppen(under brystene), på magen og ryggen. Synes det rett og slett ser helt fiasko ut på disse stedene. men resten av kroppen min er faktisk veldig tynn. Feks hofte, rompe og beina er så slanke og stramme. Det samme gjelder mine bryster. Hvordan skal jeg fjerne fettet fra den delen av kroppen? Merker at det er veldig vanskelig. Det ser veldig stygt ut å ha så feil former. Noen i lignende situasjon? Ønsker også råd og forslag til hva jeg bør gjøre. Trener ikke for øyeblikket. Men har et sterkt ønske om å komme i gang snart.
Gjest Deception Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Siden det ikke går an å forbrenne fett bare fra utvalgte steder, er det lureste du kan gjøre en kombinasjon av tre ting: (1) Utholdenhetstrening (forbrenner fett over det hele) (2) Styrketrening (strammer opp, bygger muskelmasse som i det lange løp øker forbrenningen din og (3) se på kostholdet ditt; kutt ut raske karbohydrater til fordel for langsomme, og øk mengden protein. Spis heller mange små måltider i stedet for få store, og få i deg nok fiber og fettsyrer fra fete fiskeslag.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 kutt ut raske karbohydrater til fordel for langsomme ← Hvordan finner man ut hva som er raske karbohydrater og hva som er langsomme?
Tusseline Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Raske karbohydrater: lyst brød, sukker, nudler, (hurtig)ris, banan, pasta, potet osv. Langsomme karbohydrater: korn (også brød med hele korn), bær, linser, bønner, erter osv.
Gjest Gresk Gudinne med bakoversveis Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Fettsuging?
Gjest Ylva Virvla Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Noe av det samme gjelder for meg. Jeg er 166 cm og veier 54,5 kg. Altså bør jeg ikke gå ned i vekt. Men jeg har en del fett på magen. Når jeg sitter tyter den skikkelig ut over beltet. Snakker ikke om en liten "damemage". (Kanskje er det flere enn jeg tror som har sånn mage når de sitter?) Finnes det noe jeg kan gjøre med det? Jeg har ikke funnet noen løsning på det. Dersom jeg driver kondisjonstrening vil jeg gå ned i vekt over det hele, og det er jeg for slank til. Ifølge BMI'en min vil jeg være undervektig ved 52 kg. Er normalt bygget. Jeg kan ta sit-ups, men det vil ikke få noen synlig effekt siden jeg har fett som ligger over musklene.
Gjest Elfrida Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Det er ikke nødvendigvis slik at man går ned hvis man trener. Det er bare å regulere matinntaket. Hvis du trener kan du få en generell oppstramming, mere muskler, og (kanskje) mindre fett. Prøv for eksempel styrketrening i stedet for bare kondistrening. Noe fett er skikkelig gjenstridig å få vekk, så hvis det ikke hjelper med trening må man kanskje slå seg til ro med at man ikke er modelltynn over det hele.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 Noe av det samme gjelder for meg. Jeg er 166 cm og veier 54,5 kg. Altså bør jeg ikke gå ned i vekt. Men jeg har en del fett på magen. Når jeg sitter tyter den skikkelig ut over beltet. Snakker ikke om en liten "damemage". (Kanskje er det flere enn jeg tror som har sånn mage når de sitter?) ← Det er helt normalt at det tyter over beltet når du sitter. Et sted må huden og underhudsfettet gjøre av seg, og under beltet går det ikke for der er det for trangt. Jeg tror nok at ved å trene og spise riktig kan du faktisk gå opp litt i vekt pga mer muskler, men med mindre "polstring". Søk råd hos noen som kan mye om trening og kosthold.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 5. desember 2006 #9 Skrevet 5. desember 2006 Elfrida: Ok. Så jeg kan få mindre mage ved å trene, men uten å gå noe særlig ned i vekt. Ja, jeg tror egentlig jeg skal ha litt mage. At det er slik kroppsfasongen min er, på samme måte som noen legger på seg på rumpa og låra. Men litt av magen går det sikkert an å få bort. Bjørnsdatter: Du skriver at en gjerne går opp i vekt pga økt muskelmasse. Jeg har lært at det er en myte, og at det skal mye til for at spesielt kvinner legger på seg flere kilo i muskelmasse.
Wildy Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 Myte og myte... Det er fullt mulig å bytte ut det meste av fettet med muskler, og dermed øker vekten ( ganske mye også) mens klesstørrelsen minker. Men for å virkelig BYGGE muskler kreves det litt mer enn trening på mosjonistnivå. Men det er kanskje ikke kroppsbygging som er målet her?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. desember 2006 #11 Skrevet 5. desember 2006 Bjørnsdatter: Du skriver at en gjerne går opp i vekt pga økt muskelmasse. Jeg har lært at det er en myte, og at det skal mye til for at spesielt kvinner legger på seg flere kilo i muskelmasse. ← Jeg sa litt, ikke mye, og det kommer selvsagt an på fordelingen av fett/muskler man har fra før. Når du ikke skal opp på kroppsbyggernivå, så er det jo heller ikke interessant å legge på seg mange kilo muskler. Men hvis du er utrent, så skal det neppe så mye til for å øke muskelmassen god del samtidig som du brenner en del fett. Da blir du jo heller ikke noe særlig tynnere der du ikke har noe fett fra før
Gjest Ylva Virvla Skrevet 5. desember 2006 #12 Skrevet 5. desember 2006 (endret) Ok. Jeg har forstått det som at en fullvoksen mann maks kan legge på seg to kg i muskelmasse på ett år dersom han driver med styrketrening. Men styrketrening er uansett tingen altså. Endret 5. desember 2006 av Ylva Virvla
Gjest Elfrida Skrevet 5. desember 2006 #13 Skrevet 5. desember 2006 Elfrida: Ok. Så jeg kan få mindre mage ved å trene, men uten å gå noe særlig ned i vekt. Ja, i hvert fall i teorien Det er ikke så lett å spå om hvordan det blir i praksis, men styrketrening er nok en god ide for å få litt mere muskler. Husk at hvis kroppen skal klare å lage muskler må den ha riktig og nok mat (og hvile innimellom øktene), det holder ikke å trene! Ja, jeg tror egentlig jeg skal ha litt mage. At det er slik kroppsfasongen min er, på samme måte som noen legger på seg på rumpa og låra. Men litt av magen går det sikkert an å få bort←Litt trening er jo bare bra uansett, og du vil sikkert føle deg utolig mye finere og sprekere enten magen blir borte eller ikke.
Gjest Perfekt biff Skrevet 6. desember 2006 #14 Skrevet 6. desember 2006 Jeg vet ikke så veldig mye om akkurat dette, men en jeg kjenner var misfornøyd med proporsjonene sine, med tydelige valker her og der. Hun snakket om å gå til en "kroppsformer", som legger opp treningsprogram og dietter etter veldig spesialiserte mål.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 6. desember 2006 #15 Skrevet 6. desember 2006 Ja, i hvert fall i teorien Det er ikke så lett å spå om hvordan det blir i praksis, men styrketrening er nok en god ide for å få litt mere muskler. Husk at hvis kroppen skal klare å lage muskler må den ha riktig og nok mat (og hvile innimellom øktene), det holder ikke å trene! Litt trening er jo bare bra uansett, og du vil sikkert føle deg utolig mye finere og sprekere enten magen blir borte eller ikke. ← Jeg trener kondisjon fra før av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå