Gå til innhold

Motereportasje - bildene tatt i kirke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det er enda verre at Ravi & DJ Løv fikk spille inn videoen til Tsjeriåu i Lommedalen kirke. Er ikke mot å bruke kirken til andre ting enn rent kirkelige aktiviteter, men når sangen inneholder banneord...

Og samtidig, på en annen kant av landet, får ikke Rein Alexander synge "White Christmas". Rart, det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er enda verre at Ravi & DJ Løv fikk spille inn videoen til Tsjeriåu i Lommedalen kirke. Er ikke mot å bruke kirken til andre ting enn rent kirkelige aktiviteter, men når sangen inneholder banneord...

Og samtidig, på en annen kant av landet, får ikke Rein Alexander synge "White Christmas". Rart, det også.

Ja det henger ikke på greip faktisk. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Sånn er det når man ikke klarer å ha én felles policy for hva som er lov og ikke lov i alle landets kirker, og det er opp til hver enkelt prest/menighetsråd å bestemme. Som jeg har sagt før, en hvilken som helst annen organisasjon hadde aldri fått lov til å holde på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe:

Og forøvrig plager det ikke meg at kirken brukes til moteshow eller innspilling av musikkvideo.

Jeg synes det er veldig bra at man ser på alternativ bruk av kirker, slik at de statlige invisteringene faktisk blir brukt. Eventuelt kunne de lagt ned/bygd om noen kirker til ungdomshus, fest/konstertlokaler, eller lignende.

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det når man ikke klarer å ha én felles policy for hva som er lov og ikke lov i alle landets kirker, og det er opp til hver enkelt prest/menighetsråd å bestemme. Som jeg har sagt før, en hvilken som helst annen organisasjon hadde aldri fått lov til å holde på sånn.

At lokale foreninger bestemmer selv over sine lokaler, er vel ikke særlig rart, enten det handler om menigheter, moskeer, sanitetsforeninger, speiderhytter eller fortballklubbhus.

Her hadde sognepresten sagt ja, og da kan han ikke syte etterpå. Han burde ha bedt om å få godkjenne resultatet.

Personlig synes jeg bildene var fine, men er i prinsippet i mot at et rom som per ce er hellig for mange brukes slik. Men; her sa presten ja. Så får han heller lære av sin erfaring og si nei neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt kunne de lagt ned/bygd om noen kirker til ungdomshus, fest/konstertlokaler, eller lignende.

Det er det da mange som har også. I min lokale kirke er det gratis øvingslokaler for ungdomsband, lokaler til selskap om man ønsker det, ungdomsklubb mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motereportasje hvor bildene er tatt i en kirke. Hva synes dere om det?

Se artikkel i Aftenposten:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1555476.ece

Leste ikke artikkelen, men kikket bare på bildene. Hvis det er slik at bildene er kunstneriske uttrykk, da synes jeg det er helt greit. Er det derimot snakk om et salgstrick, da synes jeg det er mangel på respekt. Akkurat som jeg syntes det var mangel på respekt da kateketen i min barndomskirke tillot konfirmantene å klatre ned fra galleriet i tau, for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At lokale foreninger bestemmer selv over sine lokaler, er vel ikke særlig rart, enten det handler om menigheter, moskeer, sanitetsforeninger, speiderhytter eller fortballklubbhus.

Her hadde sognepresten sagt ja, og da kan han ikke syte etterpå. Han burde ha bedt om å få godkjenne resultatet.

Personlig synes jeg bildene var fine, men er i prinsippet i mot at et rom som per ce er hellig for mange brukes slik. Men; her sa presten ja. Så får han heller lære av sin erfaring og si nei neste gang.

Det litt spesielle her er jo at de "lokale foreningene" selv har full råderett over kirkene, samtidig som det er kommunen som sitter med fullt økonomisk ansvar for drift og vedlikehold. Så lenge kommunen betaler burde kommunen få bestemme, det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bildene ble fine. Kan ikke se at de gjør noe galt. Synes det er fint at kirken også kan framstilles slik, ikke bare støvete med tomme benker og en sliten prest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fine bilder. Loka til siteringen, men skulle si meg enig med Donpedro og Zaphireh.

Bildene var jo ikke støtende på noe vis heller ( i hvert fall ikke de jeg har sett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig fine bilder. Loka til siteringen, men skulle si meg enig med Donpedro og Zaphireh.

Bildene var jo ikke støtende på noe vis heller ( i hvert fall ikke de jeg har sett).

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...