Gå til innhold

dårlig forbrenning/fordøyelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg er en jente på 20. magen min virker ikke helt stabil. jeg går på do veldig uregelmessig, kan gå dager imellom. jeg føler jeg meg veldig ofte oppblåst og "stappmett" som varer i flere timer etter et måltid.

har jeg dårlig forbrenning/fordøyelse?

noe om kan hjelpe på?

Videoannonse
Annonse
Gjest Marie81
Skrevet

Kommer kanskje an på hva du spiser.

Kanskje ikke magen din er så glad i kostholdet

ditt eller at det er noe mat du ikke tåler?

Skrevet

Fiber, regelmessige måltider, spise ofte og lite fremfor få og store måltid kan hjelpe. Jeg ville nok gått kostholdet i sømmene. Er det noe du ikke tåler som f.eks melk eller fint mel? Spiser du mye junk eller sukker?

Skrevet

Er veldig enig med Tristessa her.

Viktig med regelmessige måltider og masse fiber. Spis gjerne knekkebrød dersom du ikke er glad i mørkt brød.

Ellers så er det jo alfa og omega med litt trim for å holde forbrenningen i orden da. Jeg sier ikke at du på død og liv må trene, men det er viktig å være masse i bevegelse hver dag.

Jordbær, kål, løk og melkeprodukter kan også være hard kost for magen.

Skrevet

når jeg tenker over det.. i de periodene med mye stress og dårlig kosthold er magen min på det verste, men er bedre de gangene jeg fokuserer på å være super sunn.. kanskje jeg burde fortsette med det.

men sånn kostholdsmessig spiser jeg helt vanlig mat, prøver å ikke spise så usunt, men jeg har ikke noen faste rutiner. kanskje jeg burde satse på det!

Skrevet

Tristessa sa mye bra..

Viktig med mye fiber, men også mye vann slik at man ikke stopper helt opp :) Og så er fysisk aktivitet viktig, bare for å få tarmene litt i gang, selv om de egentlig styrer seg selv..

Bevegelse er aldri feil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...