Gå til innhold

Støttegrupper...


Loevinna

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man kommer i kontakt med en støttegruppe for folk som har eller kommer til å miste noen av sine nærmeste av kreft....? Noen som har erfaringer med slike grupper? Både negative og positive erfaringer....

Akkurat nå er jeg tom i hodet.. og kunne godt trengt en klem, selv bare fra en fremmed her inne...... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kjempe :klem: fra meg. Kanskje du finner noe her hos kreftforeningens sider??

Kreft er jo desverre en meget utbredt sykdom, så at det finnes en eller annen form for støttegruppe til etterlatte er jeg sikker på. Finner du ikke svaret her kan det hende kommunen eller fastlegen din kan hjelpe deg videre.

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjempe :klem: fra meg. Kanskje du finner noe her hos kreftforeningens sider??

Kreft er jo desverre en meget utbredt sykdom, så at det finnes en eller annen form for støttegruppe til etterlatte er jeg sikker på. Finner du ikke svaret her kan det hende kommunen eller fastlegen din kan hjelpe deg videre.

:dagens-rose:

Takk for svar ~Alwa~, jeg skal sjekke den siden en annen dag. Akkurat nå kjenner jeg at jeg ikke orker.. tusen takk for klemmen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal få mange :klem::klem::klem: av meg - en fremmed.

Etter å ha sørget en periode, er min erfaring at mange rundt oss vil trøste. Men du spør om sørgegrupper. Så vidt jeg vet, er det flere muligheter. Kreftforeningen er allerede nevnt. I tillegg vet jeg det finnes grupper i regi av kirken. I Akerhus fylke er det opprettet sorggrupper i regi av sykehuset (Ahus). Vet ikke hvordan det er ellers i landet, men det kan lønne seg å undersøke.

Jeg har ikke selv gått i noen gruppe, men nære venner har gjort det, og de har hatt veldig god hjelp av det. Har ikke hørt noe negativt, men det kan være litt tøft å åpne seg, kanskje. Men man må jo ikke si så mye, hvis man ikke vil. Det viktigste er å finne likesinnede - felles skjebne er felles trøst.

Håper virkelig at du finner noen som kan hjelpe deg :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange klemmer og ord eeeh, ~Alwa~ og Nirak! Det varmer! :klem:

Jeg har ikke mistet noen, enda... men den dagen kommer.. (veldig hardt å måtte innrømme det for seg selv...) :sjenert:

min samboer foreslo at jeg kunne undersøke om det er noen sørgegrupper/støttegrupper jeg kan begynne i... jeg trengte å snuse litt på ideen først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, Loevinna!

Ser det er en måned siden du skrev siste innlegget her... Vil bare gi deg en :klem:

Hvordan går det? Funnet en støtteforening? Jeg er på utkikk selv om dagen... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent, men jeg ville bare gi deg en :klem: jeg også. Min svigermor har uhelbredelig kreft og det er ikke lett for noen av oss. Verst er tanken på at hun kanskje ikke lever mer når vi gifter oss i sommer. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Loevinna!

Ser det er en måned siden du skrev siste innlegget her... Vil bare gi deg en  :klem:

Hvordan går det? Funnet en støtteforening? Jeg er på utkikk selv om dagen...  :tristbla:

Litt sent, men jeg ville bare gi deg en :klem: jeg også. Min svigermor har uhelbredelig kreft og det er ikke lett for noen av oss. Verst er tanken på at hun kanskje ikke lever mer når vi gifter oss i sommer.  :tristbla:

Tusen takk for klemmer Nicole Bitchie og Arkana! :) Jeg har ikke funnet noen støtteforening enda.. jeg har ikke funnet energi og styrke til å ta det steget enda. Jeg har en profesjonell jeg kan snakke med, så kanskje holdet det med det.. Ikke vet jeg..

Selv om ingen har garantier for å få oppleve morgendagen, så er det vanskelig å håndtere at noen har dødsdommen hengende over seg.. Jeg klarer ikke helt å ta alt dette innover meg, og fortrenger litt tankene.. Men av og til så slår det bare ned i meg som en bombe.... Og jeg misunner ingen å være i samme situasjon. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...