Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har skrive masteroppgåve, kva gjorde dere siste veka før levering? Var det mykje fiksing, eller var det berre småpuss?

Var dere heilt sikker på at alt var PERFEKT når dere leverte?

Og kor mange las gjennom den før dere leverte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det blir vel en del småpuss den siste tiden.. Nå har ikke jeg begynt med min masteroppgave ennå, men kjæresten min skal levere inn nå før jul. Han er så godt som ferdig og jeg har lest gjennom og kommet med litt innspill. Tror det kan være greit at noen andre leser gjennom. Jeg kan ikke så mye det han skriver om, men greit å få innspill på det språklige og metode.

Lykke til med innspurten din! (antar du skal levere nå)

Endret av Annabell
Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Dere som har skrive masteroppgåve, kva gjorde dere siste veka før levering? Var det mykje fiksing, eller var det berre småpuss?

Var dere heilt sikker på at alt var PERFEKT når dere leverte?

Og kor mange las gjennom den før dere leverte?

Nei, kan ikke si at jeg si at oppgaven var perfekt når jeg leverte, men hva legger man egentlig i perfekt?

Jeg hadde gjort alle endringene veileder foreslo, og jeg hadde lest gjennom den selv mange ganger for å passe på at språket og formuleringene var slik jeg ønsket de skulle være. Men 1 mnd før innlevering vurderte jeg faktisk å omstrukturere hele oppgaven, men jeg fant ut at det sannsynligvis ikke ville gjøre oppgaven noe bedre.

Nå sitter jeg i innspurten til innlevering av PhD-avhandlingen min, og den er absolutt ikke perfekt ;) Men jeg kan stå inne for det som står der, og jeg føler ikke det mangler vesentlige ting, og jeg har tross alt over en måned på meg på å fikse formuleringer og svake deler.

Når det gjelder hovedoppgaven min, skrev jeg denne på engelsk, og i tillegg til veileder hadde jeg tre korrekturlesere - en som leste hele, og to som leste hver sin del. Når det kommer til PhD-avhandlingen har en annen professor i tillegg til veilederen min lest gjennom deler av den. I tillegg har jeg tre korrekturlesere som skal ta seg av engelsken - men de leser bare en tredjedel hver.

Skrevet

Siste uka leste jeg og andre hjelpere korrektur. Hadde gjort meg ferdig med innholdet før det og vurderte ikke det siste uka for å ikke forvirre meg selv.

Skrevet

Jeg brukte omtrent hele den siste uka til finpuss av oppgaven. Trodde den var ferdig, men det var den slettes ikke. Brukte mye tid på å justere figurer slik at de så best mulig ut. For all del - sjekk at du har med alle kildene dine i referanselista. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg sjekket det, men likevel manglet det en kilde hos meg. Heldigvis merket ikke sensor det. Dette slipper du selvfølgelig å oppleve hvis du har brukt et slikt kildeprogram som setter dem inn automatisk.

Ellers leste veileder og tre studievenninner korrektur for meg samt at jeg hadde hjelp fra samboeren min til alt det det datatekniske.

Skrevet

Takk for innspel alle saman :) Ser ut som eg passar inn i beskrivelsane dykkar :) Uff, det er ei fæl tid dette :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...