Gjest Gjest 1 Skrevet 3. desember 2006 #1 Del Skrevet 3. desember 2006 Legger menn og kvinner ulik betydning i ordet "tøs"? Hva legger du i dette ordet? Hvor negativt er dette ordet? Har det noe å si om det er en kvinne eller en mann som slenger ut av seg "din tøs"? Hvem bruker slike ord, finnes det bestemte grupperinger av mennesker som tar i bruk dette ordet? Selv legger jeg i ordet at det betyr en som har sex og ligger rundt med flere menn. Jeg er noe usikker på om ordet også brukes om kvinner som kun kliner med flere menn/dater dem (uten å nødvendigvis ha sex med dem). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 3. desember 2006 #2 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg er enig i at ordet brukes om en kvinne som har sex med flere. Jeg synes ikke det er noe negativt i det, og ville derfor aldri brukt det. Og blir veldig provosert hvis noen andre bruker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2006 #3 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg bruker ordet å tøse rund. Det vil sa at du ligger med de du vil. Ikke negativt. Brukte det om meg selv når jeg var singel. Vet flere som også sier det om seg selv. Betyr bare at du vil ha det gøy å ha sex med den du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norwegian Blue Skrevet 3. desember 2006 #4 Del Skrevet 3. desember 2006 I min vennegjeng bruker vi tøs ganske fritt og ikke vondt ment. En kompis gikk å kalte alle han så tøs uten å helt forklare at han mente det bare som kompliment, de ble litt ilske Men sånn utenom venneprat regner jeg tøs på lik linje som hore, og at det er negativt og ikke noe man vil bli sett på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2006 #5 Del Skrevet 3. desember 2006 Samboeren min kaller meg tøs på spøk av og til, det tar jeg selvfølgelig ikke ille opp. Hvis man mener det seriøst ligger det jo noe negativt i det, men de fleste jeg kjenner sier det bare på tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liskat Skrevet 3. desember 2006 #6 Del Skrevet 3. desember 2006 Tøs er for meg i utgangspunktet et negativt ord. Jeg er ingen tøs selv (altså, jeg ligger ikke rundt). Men jeg og noen venner kan bruke ordet tøs som en intern spøk mellom oss, og da er det geit. Når jeg skal snakke nedsettende om enkelte typer jenter bruker jeg heller ordet ludder (som jeg ser på som et enda mer negativt ladet ord enn tøs). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2006 #7 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg tenker på en tøs som ei som ligger rundt, bruker og kaster. Roter rundt også for den saks skyld. Ikke positivt ladet for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
messy Skrevet 3. desember 2006 #8 Del Skrevet 3. desember 2006 I min vennegjeng bruker man begrepet tøs om alt, og gjerne i positiv forstand. Gjerne bruker vi det som "jente" og setter et annet ord foran. Dermed bli kosetøs et positivt ord, mens for eksempel løstøs er (som regel) negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saramia Skrevet 3. desember 2006 #9 Del Skrevet 3. desember 2006 Tøs betyr egentlig opprinnelig "jente". Småtøs betyr f.eks småjente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 3. desember 2006 #10 Del Skrevet 3. desember 2006 Alle fra Bergen vet vel at "tøs" betyr jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 3. desember 2006 #11 Del Skrevet 3. desember 2006 Alle fra Bergen vet vel at "tøs" betyr jente ← slik som jeg vet at når mammas gamle onkle sier "førkje" om meg, så betyr det også bare "jente" sel om det slett ikke høres helt pent ut da.... I mitt vokabular er "tøs" likevel ei som er vel lett på tråden, ligger med "alle og enhver", og et negativt ladet ord. (Ikke det samme som hore, hore tar betalt, tøs gjør det gratis...) så derfor bruker jeg ikke det... Men jeg har full forsåtelse for at andre bruker ord på samme måter. At tøs nok for noen er det samme som "tause" (som altså også betyr jente, men bare eldre folk sier det der je kommer fra) (at "tøs" egentlig bare er med "bymål" av det samme ordet?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirepoix Skrevet 3. desember 2006 #12 Del Skrevet 3. desember 2006 tøs=søt baklengs:p Sånn tolker vi det vennegjengen min:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transe Skrevet 3. desember 2006 #13 Del Skrevet 3. desember 2006 Lettpult , men ikke hore som noen mener med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. desember 2006 #14 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Tøs betyr lett på tråden for meg. For meg er det et meget negativt ladet ord om jenter. Mvh Yvonne Endret 3. desember 2006 av yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 4. desember 2006 #15 Del Skrevet 4. desember 2006 Tøs betyr lett på tråden for meg. For meg er det et meget negativt ladet ord om jenter. Mvh Yvonne ← Enig med Yvonne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå