Caboodle Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #21 Skrevet 3. desember 2006 Hva om jeg er avhengig av sykkelen min til dit jeg skal? Hva hvis folk må ha med hunden sin dit de skal hver dag, fordi den ikke kan være alene hjemme? De tar jo tross alt mye mindre plass enn en diger barnevogn... Litt irriterende når mammaforeningeb skal plassere alle barnevognene sine på rekke og rad i samme gangen på t-banenvognen, så folk må nesten klatre over andre folk for å komme seg til en annen gang.
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2006 #22 Skrevet 3. desember 2006 Hva om jeg er avhengig av sykkelen min til dit jeg skal? ← Kanskje du sykler da?
Caboodle Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #23 Skrevet 3. desember 2006 Kanskje du sykler da? ← Men jeg har ikke med meg regntøy, og det høljeregner ute.
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2006 #24 Skrevet 3. desember 2006 Men jeg har ikke med meg regntøy, og det høljeregner ute. ← Da burde du kanskje sjekka værmeldinga før du dro? Disse plassene i t-bane, buss, tog osv er jo tross alt tilegna barnevogner og ikke sykler eller hunder.At de er dårlig tilrettelagt for formålet sitt kan ikke klandres foreldrene med barnevogner som trenger å komme seg fra A til B. Du mener vel ikke seriøst at foreldrene med barnevogna burde bli kasta av fordi vogna tar større plass og fordi de ikke har betalt litt ekstra, bare fordi du bomma på været og ikke vil bli bløt?? Jeg skjønner ikke logikken din.
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2006 #25 Skrevet 3. desember 2006 Men jeg har ikke med meg regntøy, og det høljeregner ute. ← Det er dårlig planlegging.
Gjest niomi Skrevet 3. desember 2006 #26 Skrevet 3. desember 2006 Men Alwa - dersom vogna er proppet full og det kommer noen med barnevogn - mener du da at 6-8 pasasjerer skal gå av slik at barnevognen kommer inn, siden du påstår at inngangspartiet i vogna er tilegnet barnevogner? Som sagt så har jeg lite imot barnevogner på kollektivtransporten, så lenge de oppfører seg som folk og innser at det er fullt, og de største vognene med de minste barna tar kollektivt utenom den verste rushperioden.
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2006 #27 Skrevet 3. desember 2006 Men Alwa - dersom vogna er proppet full og det kommer noen med barnevogn - mener du da at 6-8 pasasjerer skal gå av slik at barnevognen kommer inn, siden du påstår at inngangspartiet i vogna er tilegnet barnevogner? Så lenge de 6-8 passasjerene oppholder seg på den plassen som er forbeholdt barnevogner så ja. Og det samme om noen med sykkel står på plassen forbeholdt barnevogner. Hva er poenget med de plassene ellers? Om det allerede står en barnevogn eller 3 på de plassene så ville det vært naturlig for den 4. å vente på neste trikk. Hva vil være mest rettferdig for deg?
Caboodle Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #28 Skrevet 3. desember 2006 (endret) Nei, men jeg synes det er utrolig teit at man må betale for å ha med hund som er over 30 centimeter. Ei jeg kjenner hadde med seg cavalieren sin i baggen, og hadde ikke betalt for den (men regnet med at det gikk bra, siden den var skjult i baggen som var på fanget hennes). Så var det kontroll og hunden hadde klart å få hodet sitt utenfor veska, og hun fikk bot for det. Svære barnevogner som okkuperer i rushtrafikken er helt ok. Endret 3. desember 2006 av Caboodle
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2006 #29 Skrevet 3. desember 2006 Hva er det egentlig du er ute etter å diskutere? Barnevogner som tar stor plass, står i veien, ikke må betale ekstra, sykler på trikk eller hvorvidt man skal betale ekstra for husdyr?? Det virker som om du er irritert bare for å være irritert
Caboodle Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #30 Skrevet 3. desember 2006 Alt dette maset med likestilling og sånt, vet du.
Gjest Saramia Skrevet 3. desember 2006 #31 Skrevet 3. desember 2006 Nei til barnevogner. De er barnslig!
Gjest niomi Skrevet 3. desember 2006 #32 Skrevet 3. desember 2006 Så lenge de 6-8 passasjerene oppholder seg på den plassen som er forbeholdt barnevogner så ja. Og det samme om noen med sykkel står på plassen forbeholdt barnevogner. Hva er poenget med de plassene ellers? Om det allerede står en barnevogn eller 3 på de plassene så ville det vært naturlig for den 4. å vente på neste trikk. Hva vil være mest rettferdig for deg? ← Greia er at det er ingen plasser forbeholdt barnevogner på t-banen. På bussen vet jeg at det er kombi barnevogn og rullestol-plasser, men altså ingen på t-banen, heldigvis. Nå hadde man heller ikke klart å få meg av en t-bane jeg allerede har betalt for å stå på for å rekke jobb.
tingeling Skrevet 3. desember 2006 #33 Skrevet 3. desember 2006 Jeg har ofte med barnevogn på t-banen (ikke på trikken siden det er nærmest umulig å komme på og av de gamle med trapper). men jeg irriterer meg også over foreldre som ikke velger en annen inngang når den de står ved allerede er full m 2 andre vogner. Blir det mer enn to vogner pr inngang så er det vanskelig å komme av og på for andre passasjerer. Samtidig irriterer jeg meg over de uten vogn som ikke flytter seg hvis de står i hjørnet i "vognområdet" når det er god plass rundt. Ikke fordi jeg på noen måte har krav på den plassen, men fordi jeg med vogn vil være til mye mindre bry for alle andre hvis jeg kan parkere vognen i hjørnet og ikke midt i inngangen. (de fleste flytter seg heldigvis når jeg ber pent og forklarer hvorfor) Tingeling
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2006 #34 Skrevet 3. desember 2006 Så lenge de 6-8 passasjerene oppholder seg på den plassen som er forbeholdt barnevogner så ja. Og det samme om noen med sykkel står på plassen forbeholdt barnevogner. Hva er poenget med de plassene ellers? Om det allerede står en barnevogn eller 3 på de plassene så ville det vært naturlig for den 4. å vente på neste trikk. Hva vil være mest rettferdig for deg? ← Om trikken er full ellers kan man da ikke la være å gå på fordi det kanskje kommer noen med barnevogn. Da bruker man den plassen som er.
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2006 #35 Skrevet 3. desember 2006 Om trikken er full ellers kan man da ikke la være å gå på fordi det kanskje kommer noen med barnevogn. Da bruker man den plassen som er. ← Det har jeg da heller ikke skrevet
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2006 #36 Skrevet 3. desember 2006 Så lenge de 6-8 passasjerene oppholder seg på den plassen som er forbeholdt barnevogner så ja. Og det samme om noen med sykkel står på plassen forbeholdt barnevogner. Hva er poenget med de plassene ellers? Om det allerede står en barnevogn eller 3 på de plassene så ville det vært naturlig for den 4. å vente på neste trikk. Hva vil være mest rettferdig for deg? ← Det har jeg da heller ikke skrevet ← Men du mener at de som allerede er på t-banen skal gå av, hvis det kommer en barnevogn og det ikke er plass til den?? Jeg for min del synes de som har store barnevogner bør klare å unngå rushtrafikken. og det hjelper ikke alltid å stille seg innerst i hjørnet av t-banen, siden enkelte t-banelinjer bruker åpner dørene på begge sider avhengig av hvilken stasjon den stanser ved (t-baneringen særlig). Har opplevd at jeg skal på t-banene, så står jo disse vognene og sperrer hele inngangen når man skal inn.
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2006 #37 Skrevet 3. desember 2006 Greia er at det er ingen plasser forbeholdt barnevogner på t-banen. På bussen vet jeg at det er kombi barnevogn og rullestol-plasser, men altså ingen på t-banen, heldigvis. Nå hadde man heller ikke klart å få meg av en t-bane jeg allerede har betalt for å stå på for å rekke jobb. ← Men du mener at de som allerede er på t-banen skal gå av, hvis det kommer en barnevogn og det ikke er plass til den?? ← Nå har jeg tatt t-bane sånn ca 4 ganger i mitt liv, så at det ikke fantes egne plasser til barnevogner der visste jeg ikke. Men buss, tog og trikk er jeg mer bereist med og antok det var det samme der, så beklager så mye. My mistake. Da er jeg enig i at det er først til mølla
Laban75 Skrevet 4. desember 2006 #38 Skrevet 4. desember 2006 Jeg skjønner virkelig ikke at noen mener at en sykkel er mer viktig å ta med på t-banen enn et barn? Sykkelen kan du la stå hjemme, men barnet må faktisk være med (iallefall så lenge det sitter i barnevogn - det er kanskje litt tidlig å være hjemme alene da..) Er det mulig å irritere seg over slikt???
Caboodle Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #39 Skrevet 4. desember 2006 Man trenger da ikke ta med seg verdens største vogn i rushtrafikken på t-banen om ungen er 2-3 år gammel, da holder det fint lenge med sånn trille. Man får jo kjøpt sånn "sekk" på magen man kan ha ungen i også, i steden for verdens største vogn i rushtrafikken. Det irriterer meg, og det at man må betale for å ha med hund, som gjerne også tar ti ganger mindre plass enn verdens største barnevogner i rushtrafikken. Som sagt, likestilling og alt det der.
Gjest Elfrida Skrevet 4. desember 2006 #40 Skrevet 4. desember 2006 Jeg irriterer meg også litt over at unger (og voksne for så vidt) skal behøve å betale for kjelker og sykler når barnevogner og alle slags mengder bagasje går gratis. Men problemet med barnevogner og plass må jo rettes til Oslo sporveier, for det er vitterlig ikke den enkelte barnevogn-dytters feil at det ikke er plass nok. Det er jo flott at så mange vil bruke kollektivtrafikk, det må jo lønne seg for samfunnet å bruke litt mere ressurser der!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå