Gå til innhold

Betale forloverens kjole/frisyre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et spørsmål som jeg håper å få svar på. Betaler dere for leie/kjøp av forloverens kjole, eller betaler forloveren selv? Og hvis forloveren skal til frisør for å få satt opp håret og bli sminket, hvem betaler da? Jeg lurer på dette fordi jeg har ingen anelse om hva som er vanlig! :oops:

Hilsen fra Po Pi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betalte ingenting for forloveren min. Hadde jeg stilt krav til håret hennes og kjolen hadde jeg betalt det, men det gjorde jeg ikke. Kjolen kjøpte hun seg og den kan brukes senere og håret fikk hun selv ordnet billig hos ei tidligere skolevenninne.

Når det gjelder akkurat dette vet jeg at folk gjør det forskjellig, så dette er helt opp til deg.

Skrevet

jeg betalte hennes frisør, men ikke kjole. men hun trodde hun skulle betale alt selv......

Gjest sexysadie
Skrevet

Nei, forloveren skal da betale stasen sin selv, de kan jo bruke kjolen sin ved en annen anledning.' :briller:

Skrevet

Jeg stilte ingen 'krav' så jeg betalte heller ikke for kjolen.

Den var hun heldig å fikk kjøpt til nedsatt pris.

Med hensyn til håret foreslo jeg at min mamma som er frisør, kunne ta seg av det og det var greit for forloveren min.

Når vi var å så på brudekjole betalte jeg reisen og lunsjen, det synes jeg var en selvfølge - hun skal ikke ha direkte utgifter fordi hun blir valgt som forlover.

Gjest Stjernesol
Skrevet

Jeg har tenkt å betale frisøren for min forlover. Jeg pålegger henne ikke å gå med håret sånn eller slik, men synes bare det er en hyggelig ting å gjøre. Så skal det være sagt at min forlover har vært og kommer til å være svært engasjert i bryllupsplanleggingen, og stiller opp langt utover det som forventes av en forlover.. Hadde jeg hatt råd til det, ville jeg også ha betalt kjolen hennes fordi hun er en fantastisk god venninne og jeg synes hun fortjener det, men der sier økonomien dessverre stopp.

Forøvrig tror jeg det er veldig forskjellig praksis på dette, og slik det virker på meg er det ingen absolutt regel på dette området.

-Stjernesol

Skrevet

Jeg betalte verken kjole eller frisør for min forlover. Det forventet hun nok ikke heller. Kjolen fikk hun skreddersydd i Thailand nesten et år før bryllupet, og frisørtime bestilte hun på egenhånd (til og med før jeg bestilte min :lol: )

Etter bryllupet laget jeg et kort/lite album til henne med endel bilder fra vielsen og festen. Jeg kjøpte også en kjempefin klokke som jeg gav henne som takk for hjelpen :)

Skrevet

Jeg skal betale frisøren til min forlover. Ikke fordi jeg føler at jeg må, men fordi jeg syns det er koselig å kunne gjøre noe for henne også. Hun er en viktig sparringspartner for oss i planleggingen og stiller opp på alle mulige måter. Og det at hun holder ut alt bryllupspreiket mitt, burde i seg selv være grunn god nok. :D Hennes samboer skal også være vår toastmaster, så for oss skulle det nesten bare mangle. Hadde hun skulle hatt ny kjole, hadde jeg nok ikke betalt hele, men ihvertfall vært med på å spleise på den. Hun fikk sydd en nydelig kjole ifjor som hun ikke har brukt, så dette er da en kostnad vi ikke får.

Skrevet
Hun er en viktig sparringspartner for oss i planleggingen og stiller opp på alle mulige måter. Og det at hun holder ut alt bryllupspreiket mitt, burde i seg selv være grunn god nok

Som Tvilling76 skriver så er det av samme grunn jeg betaler for frisøren til min forlover.

Hun hadde regnet med å betale alt selv og ble kjempeglad når jeg spurte om hun ville at jeg skulle betale for kjolen eller håret...

Men hva som er vanlig veit jeg neimenn ikke....Tror de fleste gjør som lommeboka og lysten sier jeg.

:wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Etiketten sier ihvertfall at dersom du stiller krav til hennes utseende må du regne med å betale, men dersom hun kan velge selv må hun også betale det selv.

Forøvrig er det korrekt å gi henne en "forlovergave" , altså en slags takk for hjelpen gave. Jeg for min del har kjøpt gaven allerede, et alldeles nydelig smykke i hvitt gull med en mørkeblå safir på.

Dette blir forhåpentlig for henne et minne om dagen vår og det hun betød for oss.

Ellers bør det vel nevnes at både mannens forlover, eventuelle brudepiker og -svenner samt toastmasteren skal også ha en slik gave.

Skrevet

Jeg betalte frisøren for forloveren, og så skal hun få en forstørrelse av et brudebilde (med forloverne).

Kjole hadde hun fra før.

Skrevet

Jeg har vært forlover èn gang..........og det var da aldri "på frågan" at noen skulle betale noe for meg.........

Det ble en dyr affære - ja - men det var en ære å bli spurt!

Skrevet

Hmm... har lurt litt på det samme. Har også vært forlover en gang, og fikk ingenting. Samtidig så er det i mitt tilfelle snakk om min aller beste barndomsvenninne, og hun engasjerer seg sterkt i dette bryllupet, altså! Kjolen har hun skaffet seg før jeg spurte henne om å være forlover, fordi hun fikk den sydd i utlandet, så det er ikke aktuelt. Men hun har bestilt frisør på samme salongen som jeg skal, og det er jo koselig da, så jeg tror kanskje jeg kommer til å betale for det! (Det blir vel ikke snakk om så voldsomme summer - da mitt hår ble satt opp, betalte jeg 400...) Men jeg har ikke stilt noen 'krav' til henne ang. hvordan hun skal kle seg, og jeg tror ikke hun forventer det - blir en hyggelig overraskelse, da!

Ellers så vil jeg også gi henne noe fint i etterkant - tror kanskje jeg skal få fotografen til å ta et fint bilde av bare oss to, så tenkte jeg å gi henne en sånn fin ramme med tre åpninger - et bilde av brudeparet, et av brudep. med forlovere, og et av meg og henne... - Er ikke det koselig?? (Ikke i STORT format altså - har ikke tenkt å tvinge henne til å gjøre oss til midtpunkt i stua.. hehe)

Skrevet

Skal betale frisør og sminke til mine to forlovere. Skulle berre mangle...

Vi skal på samme frisørsalong så vi skal virkelig kose oss. Natta før spleisar vi på ett hotellrom.... Skal ha ett lite pysjamasparty...

Lykke til, Vestlandstausa :D

Skrevet

Jeg skal betale frisør for forloveren min. Jeg har også tenkt å betale flybilletten hennes , da hun ikke bor her. Men kjolen har jeg ikke stilt noen krav til, så den må hun betale selv. Jeg ville gjerne ha kjøpt kjole til henne, men der sier dessverre økonomien stopp. Jeg tror heller ikke hun forventer det.

Vi gifter oss 24 mai 2003

Skrevet

Vi skal gå sammen til frisøren men forloveren min skal betale det selv.

Skrevet

Jeg har tenkt å betale frisørtimen til forloveren min.

Kjolen ordner hun selv.

I tillegg skal begge våre forlovere få forstørret bilde av

oss og dem i gave etter bryllupet.

K.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...