Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Jeg bruker nå Yasmin p-piller. Problemet for meg og min partner er at min lyst på sex er blitt totalt borte siden jeg begynte med disse pillene. Dette er et stort savn! Jeg lurer på om det er noen som kan fortelle meg hvilke prevensjonmidler de bruker og hva de synes om de. Det er jo ingen vits for meg å fortsette med det jeg har nå, for uten sexlyst er liksom vitsen med prevensjon borte... Har ikke lyst på spiral. Jeg har brukt hormonspiral før. Var fornøyd med det, men når den skulle ut var det et sant helvete! Det var noe av det verste jeg har vært med på. Dessuten hadde jeg ikke mensen mens jeg hadde spiral, og det var faktisk noe jeg savnet... Glad for alle gode råd jeg kan få. Skal bestille time hos lege til uka...
Saeria Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Hva med å prøve en pille med lavere hormoninnhold? Cerazette inneholder bare et hormon, men er like trygge som vanlige piller. Jeg har ikke prøvd dem selv, da jeg går på sprøyten som også bare har et hormon, men jeg vet om mange som er fornøyd med de.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Hva med å prøve en pille med lavere hormoninnhold? Cerazette inneholder bare et hormon, men er like trygge som vanlige piller. Jeg har ikke prøvd dem selv, da jeg går på sprøyten som også bare har et hormon, men jeg vet om mange som er fornøyd med de. ← Har hørt mye "skummelt" om sprøyte. Er du fornøyd? Har du vanlig mens?
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Trodde de skulle trekke tilbake sprøyten jeg pga av at den gir en markant økning i faren for enometrial kreft i livmoren???
Saeria Skrevet 3. desember 2006 #5 Skrevet 3. desember 2006 Sprøyten funker fint den. Jeg får en liten blødning hver tredje måned. Sprøyten øker faren for osteoporose hvis en bruker den i mange år, men det har jeg ikke tenkt å gjøre. Ang. sexlysten så er den laber, så jeg vurderer å bytte når resepten er tom.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2006 #6 Skrevet 3. desember 2006 Vi vurderer om det greieste egentlig er å bruke hopp-av-i-svingen-metoden siden vi er i stabilt forhold og et evt barn til ikke er verdens undergang. Men vil ikke bli gravid riktig ennå...hmm, det er ikke lett dette med prevensjon. P-pillener er jo greit med tanke på at man vet når man får mensen, og den er ikke så kraftig som vanlig. MEN JEG SAVNER Å HA LYST PÅ GUBBEN!
Gjest Kermit Skrevet 3. desember 2006 #7 Skrevet 3. desember 2006 Hva med p-ring eller p-plaster? De slipper ut hormoner lokalt og kan kanskje være bedre enn p-pillene. Men aberet med prevensjon er jo at det gjerne fungerer vidt forskjellig fra kvinne til kvinne...
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 Du kan jo ta et søk på forumet på ovusoft ol. Mange som er fornøyd med det, selv omd et kan ta litt tid å venne seg til det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå