Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått tak i en brukt ullgenser, som jeg ysnes var veldig fin. Men kjenner ikke de som har hatt den før.

Hvordan får jeg den renest mulig? (Ser ikke skitten ut).

Holder det å la den ligge i bløt i Milo, vaske den for hånd og deretter la den få seg en tur i fryseren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må jeg si.....Prøv det, du

Jeg ville nøyd meg med en omgang i vaskemaskinen. Hva tror du kan være inni genseren?

Skrevet

Holder det å la den ligge i bløt i Milo, vaske den for hånd og deretter la den få seg en tur i fryseren?

I utgangspunktet ville sagt at å legge den i bløt i Milo og så vaske den for hånd holder lenge, men hvis du syntes det er greit å ta i litt ekstra siden du ikke vet hvem som har hatt den, så er det sikkert greit å putte den i fryseren en stund. Men det tror jeg nok jeg ville gjort før jeg la den i bløt / vasket den.

Skrevet

ull tåler mye, men ikke brå temperatursvingninger, og ikke oppvarming samtidig med bevegelse. Du kan godt koke genseren, så lenge du ikke har i såpe og rører i vannet. Legg den i en stor kjele med kaldt vann, kok opp, og trekk kjelen til side og la det stå i ro til vannet er blitt kaldt. Så kan du sentrifugere genseren og legge den flatt til tørk.

Skrevet
Hva tror du kan være inni genseren?

Si det.

Oppkastbakterier og lus?

Ikke vet jeg, for jeg aner jo ikke hvem som har hatt genseren.

Skrevet

Jeg ville bare hatt den i vaskemaskinen på ullprogram. Jeg putter mine hjemmestrikkede gensere der, funker som bare det. Men husk: Bruk Milo!

Skrevet
Jeg ville bare hatt den i vaskemaskinen på ullprogram. Jeg putter mine hjemmestrikkede gensere der, funker som bare det.  Men husk: Bruk Milo!

Ja, det er det jeg har gjort nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...