Donpedro Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Har fått tak i en brukt ullgenser, som jeg ysnes var veldig fin. Men kjenner ikke de som har hatt den før. Hvordan får jeg den renest mulig? (Ser ikke skitten ut). Holder det å la den ligge i bløt i Milo, vaske den for hånd og deretter la den få seg en tur i fryseren?
Ut i det fri Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Det må jeg si.....Prøv det, du Jeg ville nøyd meg med en omgang i vaskemaskinen. Hva tror du kan være inni genseren?
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Holder det å la den ligge i bløt i Milo, vaske den for hånd og deretter la den få seg en tur i fryseren? ← I utgangspunktet ville sagt at å legge den i bløt i Milo og så vaske den for hånd holder lenge, men hvis du syntes det er greit å ta i litt ekstra siden du ikke vet hvem som har hatt den, så er det sikkert greit å putte den i fryseren en stund. Men det tror jeg nok jeg ville gjort før jeg la den i bløt / vasket den.
gaja Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 ull tåler mye, men ikke brå temperatursvingninger, og ikke oppvarming samtidig med bevegelse. Du kan godt koke genseren, så lenge du ikke har i såpe og rører i vannet. Legg den i en stor kjele med kaldt vann, kok opp, og trekk kjelen til side og la det stå i ro til vannet er blitt kaldt. Så kan du sentrifugere genseren og legge den flatt til tørk.
Donpedro Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2006 Hva tror du kan være inni genseren? ← Si det. Oppkastbakterier og lus? Ikke vet jeg, for jeg aner jo ikke hvem som har hatt genseren.
MarianneHR Skrevet 3. desember 2006 #6 Skrevet 3. desember 2006 Jeg ville bare hatt den i vaskemaskinen på ullprogram. Jeg putter mine hjemmestrikkede gensere der, funker som bare det. Men husk: Bruk Milo!
Donpedro Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2006 Jeg ville bare hatt den i vaskemaskinen på ullprogram. Jeg putter mine hjemmestrikkede gensere der, funker som bare det. Men husk: Bruk Milo! ← Ja, det er det jeg har gjort nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå