Devana Skrevet 2. desember 2006 #1 Skrevet 2. desember 2006 Hva er årsakene til såkalt "karusell"svimmelhet oftest? Jeg hadde dette tidligere i år og legen fikk ikke gjort noe sa han, og han visste ikke hva det kunne komme av (uten å ha undersøkt meg i det hele tatt). Er dette noe som ofte plutselig kommer tilbake igjen?
Cata Skrevet 2. desember 2006 #2 Skrevet 2. desember 2006 Nja, jeg har hatt det noen ganger. Men det har gått måneder og år mellom hver gang altså. Tror jeg har hatt det 3 eller 4 ganger i løpet av de siste 7 årene. Jeg mener jeg leste at det kunne forsårsakes av "krystallsyken", men kan ikke garantere at jeg husker riktig så det får du ta med en klype salt. (Og evt. google litt på fenomenet for å se om det stemmer.)
caroprins Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Om du mener at du er svimmel på en måte som gjøre at alt bare går trill rundt og du ikke vet ha som er tak og hva som er gulv så har jeg hatt det samme. Fikk beskjed om at det var virus på balansenerven og at det kunne komme igjen. Har hatt 4 anfall på 5 år og har også hørt fra andre som har hatt det at det visstnok kan ta lang tid før man blir helt bra igjen og at det kan gå år mellom nye anfall. Det er i alle fall en forferdelig ubehagelig følelse men ingen ting som legen kan gjøre noe med desverre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå