Gå til innhold

Gifte seg for annen gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig ikke lov til å være her inne enda, men drister meg til å spørre likevel :sjenert:

Dere som gifter dere for annen gang, kjører dere "full pakke" ,på samme måte som første gang, eller gjør dere det enklere denne gangen?

Fortell gjerne :)

Tingeling

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg gift, men min mor og stefar hadde et enkelt bryllup med en liten fest på hotell etterpå.

Ingen brudekjole og de giftet seg på et eget rom hos presten i kirka de sognet til.

Skrevet

Neste gang jeg skal gifte meg, skal vi ha det så stort og fint som vi begge ønsket første gangen (men som ikke ble slik) - 2. gang for begge to.

Gjest Gjesten
Skrevet

Om jeg mot all formodning skulle ville gifte meg på nytt med en annen mann ville jeg hatt et lite bryllup.

Om jeg derimot en gang vil gifte meg på nytt med min kjære mann ville vi nok slått litt mer på stortromma.... Men vi hadde et perfekt bryllup første gang da...

Skrevet

Ei venninne gifter seg for andre gang. Og skal ha det omtrent like stort, ja. I kirken og det hele. Tror det blir mer og mer vanlig. :)

Skrevet

Synes det er fjasent med store bryllup to og tre og fire ganger. "Se på meg! Jeg får leke prinsesse for tredje gang, og denne gangen skal det vare livet ut så klart!" :kvalm: Nei, dersom ingen i paret er "førstegansreisende", bør man begrense seg litt, syns jeg. (jupp, har vært i min andel "andregangs"-bryllup, med mine barn og dine barn og noen-og tredve-år gamle bruder i prinsessekjoler som passer best på 19-åringer...)

Skrevet
Synes det er fjasent med store bryllup to og tre og fire ganger. "Se på meg! Jeg får leke prinsesse for tredje gang, og denne gangen skal det vare livet ut så klart!" :kvalm: Nei, dersom ingen i paret er "førstegansreisende", bør man begrense seg litt, syns jeg. (jupp, har vært i min andel "andregangs"-bryllup, med mine barn og dine barn og noen-og tredve-år gamle bruder i prinsessekjoler som passer best på 19-åringer...)

Vel, når man gifter seg raskt og som veldig ung, og det gikk feil med den partneren, så syns jeg det er helt greit å "slå på stortromma" neste gang man gifter seg.

Gjest Ballerina
Skrevet

Jeg holder på å planlegge mitt første bryllup, men for noen år siden giftet mamma seg på ny. Da inviterte de til 35- og 40-årsdag, 1. april, også giftet de seg i festlokalet uten at noen visste at de skulle gifte seg. Mamma hadde svart kjole, men min stefar hadde skikkelig "pingvindress". Jeg synes det er en veldig grei måte å ta 2. gangen, men det er jo helt opp til en selv. Man vil jo vise til alle at man skal gifte seg når man skal gifte seg, om det er 1. eller 2. eller 3. gang... :) Og det synes jeg man skal ha lov til!!!!

Skrevet

Er det ingen unge her som skal gifte seg for annen gang?

Ikke noe galt med "når moren min giftet seg for annen gang", men jeg er 30 og føler meg ikke helt klar for drakt. :ironi:

skal ikke ha prinsessekjole når den dag kommer, og det blir definitivt tinghuset, men det hadde vært gøy å høre fra noen andre i samme situasjon

(samboeren min har ikke vært gift før, og det er bare et barn -vårt - med i bildet)

Tingeling

Skrevet

Mamma var passert 50 da hun giftet seg for andre gang, så da følte hun det ble feil med kjole. Men er man fremdeles ung (ja, men er ung når man er i 30 åra også), så er det vel ingenting i veien med en brudekjole.

Bløtkakegreier a'la prinsesser i Disney's filmer, synes jeg allikevel man bør styre unna. En brudekjole er i mine øyne kjempeflott når den er enklere.

Skrevet

Syns "hvitt" bryllup mer enn 1 gang er litt over the top, jeg. Prinsessebryllup er liksom i mine øyne en engangsopplevelse. Men det er MIN mening :)

Skrevet

Selv vil jeg ikke kjøre på med "alt" første gangen jeg gifter meg. Men det er meg.

Men hvis man er bryllupstypen, så ser jeg ikke noe galt i å feire alle bryllup like stort om man ønsker det. Det er jo tross alt veldig fint å finne den store kjærligheten, og jeg synes ikke den skal bli nedgradert bare fordi det er andre gang man finner den.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg synes det er snålt med "kjempebryllup" for andre og tredje gang.

Første gang også forsåvidt, så jeg er vel neppe helt representativ :ler:

Men det blir enda rarere å kjøre hvit kjole og masse gjester og gaveliste når man er 40 og har vært gift to ganger før. Hva er galt med Tinghuset? ;)

Hva om den ene gifter seg for første gang og vil ha et stort bryllup? For den er det forhåpentligvis den eneste gangen og da er det vel greit å gjøre det stort?

Mannen min har vært gift før og da vi giftet oss snakket vi om å ha et veldig enkelt bryllup med bare forlovere og kanskje foreldre, men mannen mente at ettersom det er første og forhåpentligvis eneste gangen for meg ville han gjøre mer ut av det. Det ble ikke noe gedigent bryllup, men jeg hadde hvit kjole og vi gjor de det ganske tradisjonelt med bryllupsfest på hotell.

Nå var det første bryllupet hans mindre igjen da, men uansett så er man to om å gifte seg og det er da dumt om den ene skal gå glipp av sitt eget drømmebryllup på grunn av at den andre har vært gift før.

Skrevet
Er det ingen unge her som skal gifte seg for annen gang?

Ikke noe galt med "når moren min giftet seg for annen gang", men jeg er 30 og føler meg ikke helt klar for drakt.  :ironi:

er 25.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg er skilt, og var ung. Siden jeg mener at ekteskap er den beste samlivsformen, vil jeg i en gitt situasjon feire bryllup igjen. (ble mer bastant enn jeg ønsket, for meg, altså)

Hvordan det eventuelt hadde blitt har jeg ikke reflektert over, men vil tro at det hadde vært flott at venner og familie var til stede. Og at vielsen foregikk med prest.

Hadde en eventuell partner hatt ønske om stort bryllup, syns jeg det hadde vært opp til ham i stor grad å velge, hvis han ikke hadde vært gift før.

Skrevet

Jeg syns folk får gjøre som de vil, men selv ville jeg følt meg dum som hvit prinsessebrud for 2. gang. Tror nesten jeg ville benyttet anledningen til å skeie ut med en skikkelig fin og mer anvendelig kjole eller en stilig drakt. Tror heller ikke jeg ville valgt kirkebryllup hvis det var for 2. gang. For meg hadde det blitt litt "ja, nå lover jeg - atter en gang - å elske og ære den mannen, som denne gangen står ved min side, til døden skiller oss ad, eller vi skiller oss". :sjenert:

Og igjen, folk får gjøre som de føler for, men for meg hører prinsessekjoler uansett til på jenter under 30.

Skrevet

Jeg syns ikke man skal miste troen på ekteskapet og evig kjærlighet for om det gikk feil første gangen...

Skrevet
Jeg syns ikke man skal miste troen på ekteskapet og evig kjærlighet for om det gikk feil første gangen...

Det syns ikke jeg heller, men jeg ville ikke følt meg vel med å stå i det samme kirkerommet, med de samme gjestene fra min familie og lovet det samme for 2. gang. For meg ville 2. gang betydd tinghuset, pen kjole/drakt og en litt mer uhøytidlig fest. Ville f.eks føltes absurd at pappa skulle gå med meg opp til alteret for 2. gang.

Men - hva man føler seg ok med er vel en subjektiv sak. :)

Skrevet

Vel, vi skal ikke gifte oss i kirka, og gjorde det heller ikke første gangen. Skal likevel ha stor fest.

Skrevet

Og igjen, folk får gjøre som de føler for, men for meg hører prinsessekjoler uansett til på jenter under 30.

Med tanke på hvor mange som venter m å etablerer seg så tror jeg det hadde blitt solgt betraktelig færre brudekjoler hvis det var regelen.

Når den ti kommer blir det nok hvit kjole på meg, men den kommer ikke til å være av den omfangsrike sorten, og slep står jeg også gladelig over.

tingeling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...