Gå til innhold

Nytt golv

Fremhevede innlegg

Gjest -eline-
Skrevet
Spennende spørsmål, vi skal også legge gulv i vår nye leilighet.

Etter hva jeg forstår, må parkett ha en viss tykkelse for å kunne slipes. Og jo tykkere parkett, jo dyrere...? Siden pris blir et poeng for oss, kommer vi til å velge laminat på både stue og kjøkken (åpen løsning). Men hadde vi hatt nok penger, så hadde det uten tvil blitt parkett.

Skal man ha laminat så anbefales det at man velger en i skikkelig kvalitet siden rimeligere varianter lettere får hakk (og de kan jo ikke repareres...). Kvalitetslaminat koster fort 250-350 kr kvm. Du får rimelig 14 mm parkett (som kan slipes 2 ganger), de kjører til stadighet tilbud til 200-250 kr kvm. Anbefaler deg og titte på hva som finnes.

Vi har laminat i stua nå, det er merkbart kaldere på gulvet i stua enn på kjøkkenet/gangen hvor det er vinylbelegg, har man varme i gulvet så kan vel det gjøre opp for den kulden. Jeg går med ullsokker eller sko inne fordi jeg synes det er gulvkaldt. Vi pusser opp leiligheta nå og skal legge parkett i hele leiligheten før jul (hvertfall få ferdig kjøkken&stue før jula ringes inn). Har bestillt 15 mm 3-stavs eikeparkett fra Kährs, var ikke blant de rimeligste men jeg ønsket meg oljet gulv (synes 15 lag med lakk fjerner trefølelsen og da forsvinner litt av årsaken til at jeg vil ha tregulv) og da var det ikke så mye å velge mellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...