Gjest *Just-Me* Skrevet 2. desember 2006 #1 Del Skrevet 2. desember 2006 Noen som har god oppskrift på tyske skiver?? Jeg ser vel på det som en julekake, men mange mener det er sånn året rundt småkake.... Sambo er så glad3e i dem, men når jeg skal lage havner jeg i serinakakedeigen og det er jo ikke helt det samme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perfekt biff Skrevet 2. desember 2006 #2 Del Skrevet 2. desember 2006 ååå.... det er så vanvittig godt. Kan ringe farmor i morgen, og få hennes oppskrift, for DEN er god den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 2. desember 2006 #3 Del Skrevet 2. desember 2006 JAAA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perfekt biff Skrevet 3. desember 2006 #4 Del Skrevet 3. desember 2006 Nå har jeg ringt, og hun skulle lete den fram, og ringe meg opp igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perfekt biff Skrevet 3. desember 2006 #5 Del Skrevet 3. desember 2006 Tyske skiver: Til maange skiver: 375g smør 250g melis 1 egg 1/2 kg hvetemel 1 toppet tsk vaniljesukker 1/2 tsk bakepulver Bland sammen. Trill i to pølser (ikke for tynne (3-4 cm i diameter)). Dekk over med plastfolie og sett i kjøleskap over natten (eller lag deig om morgenen og stek om kvelden). Skjer i passe tynne/tykke skiver, og stek i 10-12 minutter i ovnen på 174 grader. Følg med på kakene. De skal ikke være så veldig mørke, men så vidt gyllende. Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 4. desember 2006 #6 Del Skrevet 4. desember 2006 Tusen takk Perfekt biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perfekt biff Skrevet 6. desember 2006 #7 Del Skrevet 6. desember 2006 Bare hyggelig. Har ikke prøvd å bake de før, men når eksamen er ferdig så skal jeg prøve meg. Si gjerne hvordan det gikk, hvis du baker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå