Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Hei, Har gått på trionetta i over et år og var kjepefornøyd. Skal om 2 månder etter plabenen bytte til Loette. Problemet er bare at listen over bivirkninger er to ganger så lang hos Loette enn oss min gamle ex Trionette. Vet noen om alternative p.piller til meg? Som ikke har en lang liste over bivirkninger? Hilsen Meg
Labomba_83 Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Heisann Selv om listen er lengre på Loeatta så er det ikke sagt at DU får disse bivirkningene. Hvorfor ikke prøve loetta, og hvis du får noen bivirkninger så er det jo bare å bytte til et annet merke Er ikke vanskeligere enn det:)
Gjest Norwegian Blue Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Det er jo dette nye som kommer etter jul, Yasminelle. Kanskje det kan prøves? Ellers kan det godt være at Loette kommer til å fungere helt fint for deg, så det skader ikke å prøve
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Bivirkningene er i prinsippet de samme for alle p piller som inneholder både østrogener og gestagener. Når pakningsvedlegget er forskjellig mht antall opplistede bivirkninger, så har det med hva produsenten har fått pålegg om å ta med(eller hva de ønsker å ta med for å forebygge eventuelle søksmål) å gjøre, ikke om reelle forskjeller på pillene eller antall bivirkninger av dem. Loette har lavere dose østrogen enn Trionetta, derfor kan du risikere gjennombruddsblødninger, særlig de første månedene etter byttet, men det vil sannsynligvis gå over. Totalt sett får du en lavere dose østrogen enn med Trionetta, så i hvertfall i teorien, burde risikoen for de alvorlige bivirkningene (blodpropp og slag) være lavere. Hvis du ikke blir fornøyd med Loette, kan du forsøke Mercilon(billigst!) eller Yasminelle, eller eventuelt Ceracette, som ikke inneholder østrogener i det hele tatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå