Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå følger jeg med serien for 3. eller 4. gang, og jeg blir ikke lei! :-? :D

Dette er bare en så utrolig fantastisk serie! Jeg er fortsatt så utrolig fascinert. Den er bare så bra laget. Alt sammen er skikkelig bra; musikken, stemningen, menneskene, stedet, replikkene.... Jeg har selvfølgelig sansen for det sære, men ikke for mye heller. Her blir virkelig alt "rett" posjonert.

Hyll David Lynch for Twin Peaks!

Får ising nedover ryggen bare skriver om det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Den mest spesielle serien jeg noen gang har sett! Sett den to ganger, så jeg gadd ikke å begynne på nytt igjen nå i....får vente noen år, så blir d mer spennende! Musikken er nydelig, stemningen er ladet, sexy, nedtonet, snodig til tider, overnaturlig, man bare 'aner' liksom all ondskapen under overflaten...

Gjest Cruella
Skrevet

Jeg er også Twin Peaks-fan!!

Husker da serien gikk første gang, levde og åndet for fredagene...

Liker også filmene Wild at heart og Blue Velvet.

Han laget en annen film og, like etter Twin Peaks (husker ikke navnet) men den skuffet.

Uansett, David Lynch er genial!

Lisa-Beth

:hjerter:

Skrevet

Fredagskvelden var i boks før ja! :ler:

Husker ikke Wild at Heart egentlig... men Blue Velvet synes jeg også er bra. :enig_animasjon:

Skrevet

Fulgte også ivrig med på Twin Peaks første gang det ble sendt, selv om jeg var så livredd at det nesten gikk på helsa løs :ler: Har prøvd å se litt på det noen ganger i ettertid, men der uhyggelige følelsen sitter såpass hardt i meg at jeg har bestemt meg for at det holder for mine nerver å se den serien en gang. Men musikken - den kan jeg godt høre ennå, stemningsfull og avslappene.

Jennifer

(som hadde mareritt om Bob i flere år etter første gangen jeg så serien :ler: )

Noen som så "Fire Walk With Me" på kino foressten? :sjokk:

Skrevet

Bob var virkelig svinekkel! Herregud for en skremmende karakter...Skjønner godt at du fikk mareritt av han, Jennifer, hvis du ikke var så gammel da du så d.....

Skrevet

Elsket TP den gang serien gikk på nrk. Fikk aldri mareritt... :wink: Har desverre ikke hatt tid til å følge den flere ganger..

Skrevet
Bob var virkelig svinekkel! Herregud for en skremmende karakter...Skjønner godt at du fikk mareritt av han, Jennifer, hvis du ikke var så gammel da du så d.....

Jeg gikk i allefall på ungdomsskolen på den tida, og var nok ikke fult så voksen og fornuftig som jeg trodde selv :ler: Fikk i allefall mamma til å sitte oppe for å se dem sammen med meg som oftest, selv om hun ikke var interessert i det hele tatt. Den dag i dag kan da noen ting jeg ser på TV skremme meg så i den grad at jeg kan få litt problemer med å sove. Det er mitt problem... Vil gjerne se skremmende filmer/TV serier, men angrer inne i mellom i ettertid... :oops:

Jennifer

Gjest Wannabe
Skrevet

Enig i at det er den beste serien som noen gang er sendt på TV.

Jeg var femten år første gang serien ble sendt ,tror det var på NRK...

Jeg gadd ikke å følge med da, men når serien gikk i reprise på svensk

tv1eller2noen år senere så jeg hele serien og ble totalt hekta.

Stemningen ifra den tv serien sitter i flere timer etterpå.

Et mesterverk. :kul:

Noen av de søpleseriene som går nå er bare så triste og patetiske i forhold....

Men man kan jo ikke forvente et så ekstremt høyt nivå som Twin Peaks heller da.

Men venner for livet og Ally Macbeal blir liksom litt ynkelige i forhold

for og si det sånn. :(

Skrevet

Nå er jeg baaaaare 22 og etter det jeg har skjønt litt for ung til å ha fått med meg den serien, men jeg har hørt myyye om den.

Har litt lyst til å se den med tør nesten ikke siden alle driver å repeterer hvor vannvittig skremmende den er.

Hva handler Twin peaks om sånn kortfortalt egentlig????????

Skrevet
Nå er jeg baaaaare 22 og etter det jeg har skjønt litt for ung til å ha fått med meg den serien, men jeg har hørt myyye om den.

Har litt lyst til å se den med tør nesten ikke siden alle driver å repeterer hvor vannvittig skremmende den er.

Hva handler Twin peaks om sånn kortfortalt egentlig????????

Vel... Nå er det lenge siden jeg har sett Twin Peaks, men VELDIG kort fortalt:

Ung, populer og pen pik blir funnet drept. FBI agent kommer til byen for å oppklare mordet. Ung, populær og pen pike tydeligvis ikke så dydig som alle trodde allikevel. Sånn stort sett alle i den lille byen bærer på grusomme hemmligheter og det skjer mange overnaturlige skremmende ting. Musikken, skuespillerene, dialogen... Det meste ganske skremmende spør du meg. Kanskje noen som har sett denne serien for nylig som kan forklare litt bedre enn meg? :ler:

Jennifer

Gjest Wannabe
Skrevet

Seriens kjernetema er mysteriet om hvem som drepte Laura Palmer.

Agent Cooper blir sendt til Twin Peaks for og finne morderen.

Men serien er egentelig lagt opp som en lang "såpeopera"

og handler om veldig mye.

Men det er en surrealistisk såpeopera og minner ikke om Hotel Cæsar akkurat...

Husker best den spesielle stemmningen som alene er god grunn til og se serien. Det er over ti år siden jeg så den så jeg husker ikke alle detaljene.

Men serien er vakker, elegant, sexy, skummel, uhyggelig osv.....

Du vil ikke angre hvis du ser den iallefall.

Men det er sikkert noen som husker serien bedre og som kan gi deg et bedre referat .

Gjest Anonymous
Skrevet

Vent litt jeg har en bedre forklaring.......

Hvis du ser for deg Hotel Cæsar og serien Hverdagsliv på syre så nærmer du deg Twin Peaks .

Uten at jeg overhodet vil sammenligne Twin Peaks med disse seriene

forøvrig..... :wink:

Skrevet

:ler::ler: Huff da, også hverdagliv til og med :ler::ler:

Jeg må si lysta økte en del nå ja og siden de første episodene er å finne på dvd så kan det faktisk skje ganske snart :blunke:

Skrevet

Hmmm... jeg vil si at Twin Peaks begynner som en veldig dyster og fryse-nedover-ryggen-scary krim. Så begynner det hele å utvikle seg...

Kan lime inn litt beskrivelse fra filmen her:

Twin Peaks" presents an unsettling, sometimes darkly comic vision of the ominous unknown lurking beneath the commonplace and the everyday. The nude body of Laura Palmer, the high school homecoming queen, emerges from beneath the surface of a nearby lake. Her sensational murder sends shock waves through Twin Peaks, stripping away the veneer of respectable gentility to expose seething undercurrents of illicit passion, greed, jealousy and intrigue in a population of unusual characters.

When another girl is found, viciously tortured but still alive, FBI agent Dale Cooper arrives in Twin Peaks to conduct an investigation. Young and sardonic, Agent Cooper has an almost prescient understanding of human motives and his own quirky but very methodical approach to doing business. He is also keeping whatever information he has about the crimes to himself. Cooper forms an immediate rapport with Sheriff Harry S. Truman, who has grown up in the community. Harry is not much of a talker, but he knows more about the people in that town than they probably know about themselves. Their search for the murderer leads to one shattering discovery: No one is quite what they appear to be and almost everyone has something to hide.

Cooper and Truman's probe into Laura's death uncovers many busy secrets in Twin Peaks. Was Laura leading a sordid double existence? Did she find out that her erstwhile boyfriend, Bobbie [sic] Briggs, was having an affair with a married woman? Why would well-respected businessmen scheme to take over the valuable Packard Sawmill property? Why is Catherine Martell so bitterly jealous of her brother's widow, the beautiful and imperious mill owner, Jocelyn Packard? Each revelation lays bare whole other worlds, as we delve deeper and deeper into the characters' fantasies, loves and obsessions.

Dette er en liten by (ehh... plass kanskje), og en møter etterhvert mange rare og sære folk. Det som blir skikkelig ssssscary etterhvert er når de bringer inn "the supernatural consept" Og det ikke på en teit X-Files måte altså. Det er på en måte helt naturlig, og det er dette som gjør det så nifst! Er det slik, eller er folk litt gale i hodet?

Kjenner noen som fortsatt ser to ganger over sofa'n når de er hjemme alene (Bob) og jeg går aldri i verden inn i skogen alene lenger. :o

Skrevet

Ah! På den siden jeg lette etter, så fant jeg visdomsord fra The Log Lady, og hun sier det ganske bra i pilotepisoden som beskriver serien ganske godt:

"Welcome to Twin Peaks. My name is Margaret Lanterman. I live in Twin Peaks. I am known as the Log Lady. There is a story behind that. There are many stories in Twin Peaks--some of them are sad, some funny. Some of them are stories of madness, of violence. Some are ordinary. Yet they all have about them a sense of mystery--the mystery of life. Sometimes, the mystery of death. The mystery of the woods. The woods surrounding Twin Peaks.

"To introduce this story, let me just say it encompasses the all-- it is beyond the 'fire', though few would know that meaning. It is a story of many, but begins with one--and I knew her.

"The one leading to the many is Laura Palmer. Laura is the one"

Skrevet

Sukk ...fikk ikke lov å se på dette jeg da det gikk. Alle veninene mine så på - men mamma og de var helt bestemte på dette punktet - jeg fikk ikke se. Vistnok fordi det var fryktelig skremmende - og min fantasi voldsom ...så kanskje det var like lurt jeg ikke så det. men det er jo dumt da - nå når jeg er voksen (24)- for jeg føler jo at jeg gikk glipp av noe ....

Leste forresten dagboken til Laura Palmer i smug ....det var spennende... :oops:

Og musikken var kjempefin ....

Skrevet

Twin Peaks er et mesterverk ja.

Var bare et barn da jeg så serien første gang, så man kan trygt si at det var skummelt.(Hvis jeg får barn en dag, skal de ikke få lov til å se serien i så ung alder..) Det er det eneste jeg kan få en skikkelig ekkel følelse av å se på den dag i dag. Den stemninga kunne ikke vært mer nervepirrende. Bob er virkelig grusom. :lol:

Skrevet

Skulle bare komme med opllysning om at nå varmer (psyker) jeg opp til å se... med Twin Peaks Theme i bakgrunnen og litt skriverier på kg. Nå er det ikke lenge igjen til neste episode: en og en halv time.

Argh, det er jo lenge det

Skrevet

Den serien der har ikke den mange episoder? Husker da den kom på tv for mange år siden. Storesøster fikk lov å se på men ikke jeg. Mamma så bare 1 episode, så tørte hun ikke se mer. Stakkar, husker hun fortalte meg at søstern min måtte følge henne til senga, så redd ble hun .

Jeg syns den sangen eller melodien til serien er ekkel jeg da. Liker den ikke nei. Har senere når den har gått i reprise sett noen få episoder da. Har ikke fått med meg så mye. Tror ikke jeg kommer til å se den heller. Som Virgo har jeg også en altfor fantasifull fantasi.. og jeg vet at jeg blir fort skremt, så nei ...

Tydelig at denne serien er populær da. Husker alle syntes han Cooper var så kjekk da. Han mørke FBI agenten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...