Chelsea Skrevet 1. desember 2006 #1 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har en kjempebra oppskrift på tiramisu men det er som en dessert og så skulle jeg gjerne laget det mer som en kake. Min oppskrift er nemlig med fingerkjeks og antageligvis mer krem enn nødvendig så jeg synes det er vanskelig å prøve å gjøre om denne til en kakeoppskrift. Noen som har en god oppskrift så slipper jeg å mikse og trikse?
Arkana Skrevet 1. desember 2006 #2 Skrevet 1. desember 2006 Tiramisu-kake (12 pers.) 6 egg 220 g sukker 150 g hvetemel 1 ts bakepulver 74 g maismel 10 g kaffepulver 3,75 dl kokende vann 60 ml kaffelikør 1,8 dl marsala 3 dl kremfløte 80 g melis 750 g mascarpone 500 g grovhakkede mandler Visp eggene tykke og kremete. Visp gradvis inn sukkeret. Vend inn dobbelsiktet mel og bakepulver. Fordel røren i to dype 22 cm springformer, dekket med bakepapir. Stel ved 180-190 grader i ca 25 minutter. Legg kakene på rist til avkjøling. Løs kaffen i vannet og rør inn likør og marsala. Avkjøl. Visp fløten med melis. Rør inn mascarpone og ½ kopp av kaffeblandingen. Del kakebunnene i to. Legg den ene på et fat og pensle med ¼ av kaffeblandingen. Bre over 1 kopp av kremen og legg på nytt kakelag. Fortsett slik til alt er brukt opp. Resten av mascarponekremen bres oppå og på sidene av kaken. Klem mandlene fast over hele kaken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå