Gjest Deception Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Begge er med samme flyselskap, og bagasjen sjekkes fram helt til sluttdestinasjon. Holder det da med 1.5 times margin? Dette gjelder på Gardermoen, og var det forslaget Sas/Braathens kom opp med ved billettsøk. Neste alternativ innebærer fem timers ventetid...
Gjest gjesta Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 På Gardermoen bør det holde, om det første flyet er i rute... det at det er samme selskap som flyr videre tror jeg ikke er noen sikkerhet, dog - jeg har opplevd å bli sittende en hel dag på en flyplass i utlandet fordi det første flyet ble forsinka før take off. Avstanden mellom gatene var stor, og det funket ikke å be personalet til selskapet om hjelp (dette var Air France), selv om jeg tror jeg skulle rukket flyet akkurat med litt bistand
Gjest gjesta Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 (endret) det skal nok gå.. eg hadde 20 minutt mellom avgangane engang, det gjekk og fint selskapet MÅ frakte deg dit du skal når det e dei som har komt opp med forslaget. Endret 30. november 2006 av Robinie
Gjest gjesta Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Hvis det er to innenlandsfly burde det absolutt holde. Må du gjennom passkontroll blir det muligens litt knapp tid.
Gjest gjesta Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 selskapet MÅ frakte deg dit du skal når det e dei som har komt opp med forslaget. ← Det betyr vel bare at de flytter deg til neste avgang (dvs fem timer seinere), om du ikke rekker det første flyet (altså på Gardermoen) pga forsinkelse. Men fram kommer man nok, og jeg er enig i at halvannen time bør holde i massevis.
PenOgMuskuløsMedStorPenis Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 -Åjadda-! Det kan jeg -garantere- deg! Du har min -garanti-! Jeg ser det som sannsynlig at dette vil være så god tid at du vil -kjede- deg før neste fly går! Du kan jo benytte anledningen til å drikke et glass -vin-! Kanskje -rødvin-?
Gjest Deception Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 -Åjadda-! Det kan jeg -garantere- deg! Du har min -garanti-! Jeg ser det som sannsynlig at dette vil være så god tid at du vil -kjede- deg før neste fly går! Du kan jo benytte anledningen til å drikke et glass -vin-! Kanskje -rødvin-? ← Det er ikke jeg, jeg er så feig at jeg nok hadde bestilt den neste flighten. Og vin? rød? midt på dagen? Nei, takk. Et glass chablis litt senere, derimot Takk for alle svar! Jeg skal formidle beskjeden videre selv om jeg sa at h*n burde sjekke policiene hos SAS.
onyx Skrevet 1. desember 2006 #8 Skrevet 1. desember 2006 1,5 time er nok ja. Er det en flytur norge-norge eller til utlandet så er det MYE, man bruker "transferruta" og unngår ihvertfall sikkerhetskontrollen. Er det utlandet- Norge, så trengs det så mye tid, for da må man beregne tid til å hente bagasjen, gå igjennom tollen, levere bagasjen og ta turen gjennom sikkerhetskontrollen igjen. Så om det 1,5 time er mye/lite tid avhenger av reiseruten.
mamma til to Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 vi hadde halvannen time i amsterdam mellom to flighter en gang. da hadde vi tre små barn med oss - og flyplassen der er stoooooooor!!! vi hadde trille til hver av de to minste og han største "hang på slep" vi var nok litt av et følge. men vi rakk det, og vi rakk til og med at alle gikk på do før vi gikk på flyet. men det var bare akkurat!
Donpedro Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Min erfaring på alle flyplasser, er at det nesten alltid rekker i massevis. Jeg hadde valgt den flighten.
Gjest _Leela_ Skrevet 1. desember 2006 #11 Skrevet 1. desember 2006 Mener det er mer enn nok tid jeg, da jeg skal hjem til jul har jeg en halv time... Spent på det da, men flyselskapet selv som kom opp med det og vet at gatene er nærme hverandre. Da jeg sist var ute og fløy så hadde jeg 45 min, og selv med forsinkelse på første fly, streng sikkerhetskontroll og at jeg måtte løpe over halve flyplassen (Frankfurt) så rakk jeg det, vel og merke sto da flyet og ventet bare på meg da.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 1. desember 2006 #12 Skrevet 1. desember 2006 Jeg pleier å regne minst 20 minutter, og det har faktisk gått fint, selv om det er litt lite. Ihvertfall på Gardermoen, den er jo ikke så stor og de fleste finner fram der uten å rote.
Gjest Deception Skrevet 1. desember 2006 #13 Skrevet 1. desember 2006 Takk for alle svar Jeg skal formidle beskjeden videre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå