mmartinee Skrevet 6. februar 2003 #1 Del Skrevet 6. februar 2003 jeg har fått et lite merke på den ene puppen som jeg regner med er strekkmerke. startet med p-piller for en stund siden og merket da tydelig at puppene ble større så det er ganske sannsynlig, men det jeg lurer på er om noen vet hvor lang tid det vil ta før dette merket forsvinner? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2003 #2 Del Skrevet 6. februar 2003 Vel, hvis puppen din fortsetter å vokse, kommer nok merket kanskje bare til å bli enda litt større. Strekkmerkene blir aldri borte igjen,men de kan bli så svake at du nesten ikke ser de.. Men at de forsvinner, er vel å tro på julenissen..Eller tar jeg helt feil? Mine har ihvertfall aldri blitt borte igjen.. :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 6. februar 2003 #3 Del Skrevet 6. februar 2003 Strekkmerker eller striae er dessverre en varig forandring i huden. Behandlingene går ut på å skjule dem mest mulig, men kvitt dem blir man nok aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 6. februar 2003 #4 Del Skrevet 6. februar 2003 Hva er galt med et strekkmerke da???? :o Du blir da ikke "styggere" av det......... glem at du har det. Mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 7. februar 2003 #5 Del Skrevet 7. februar 2003 Hah! Gjett om jeg hater strekkmerker? Som tidligere nevt fikk jeg strekkmerker på magen av ppiller UTEN å gå opp i vekt...(Det ser ganske ille ut) Hvorfor skal dette skje meg? Folk blir gravide og vokser MASSEMASSE rundt magen og slipper strekkmerker.. Men jeg.. Neida, det er rettferdig å gi Jordbær strekkmerker pga. ppiller.. Anyway.. Jeg fikk den del strekkmerker på puppene når de begynte å vokse tidlig i puberteten. Disse er så og si borte. De er jo der, men de vises ikke.. HELDIGVIS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaffelrøre Skrevet 9. februar 2003 #6 Del Skrevet 9. februar 2003 strekkmerker av p-piller? høres rart ut...er det vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 9. februar 2003 #7 Del Skrevet 9. februar 2003 vaffelrøre: japp, på grunn av hormoner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 9. februar 2003 #8 Del Skrevet 9. februar 2003 Er det slik at man legger på seg når man begynner med p-piller? og hvor mye da? Når det gjelder strekkmerker så trodde jeg at det gikk an å kjøpe en krem å smørre på ...men jeg har ikke undersøkt noe grundig altså.... har tenkt på å gjøre det for da jeg la på meg siste gangen så fikk jeg strekkmerker på hoftene/lårene og jeg synes ikke de er pene i et hele tatt. hvis man da får mer av å begynne på p-piller så må jeg jo si at det ikke frister så mye da .... Men får man større bryster av p-piller automatisk? kanskje jeg vil likevel da *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 9. februar 2003 #9 Del Skrevet 9. februar 2003 jeg har et par strekkmerker som jeg fikk før jeg begynte med pillen... den ene sitter på venstre bryst like ved armhulen og er nesten usynlig med mindre jeg strekker brystet til høyre... det andre strekkmerket sitter på høyre lår på innsiden like ovenfor kneet. de er ikke så synlige at det gjør noe men jeg trenger ikke flere de ligner på arr fra katteklor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmartinee Skrevet 9. februar 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 9. februar 2003 høh.. visste ikke at strekkmerker varte evig jeg.. men da får jeg vel bare leve med det da. er ikke så stort at det gjør noe, men kjedelig hvis jeg får flere da... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 9. februar 2003 #11 Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg fikk også en del strekkmerker når jeg begynte med p-piller. De er der ennå og blir nok aldri borte-slike er livet. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2003 #12 Del Skrevet 9. februar 2003 Det må da være en slags krem? NOE må da vel hjelpe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 9. februar 2003 #13 Del Skrevet 9. februar 2003 Når det har oppstått strekkmerker er fibrene i huden svekket og ødelagt for alltid. De blir mindre synlige etterhvert, men blir nok aldri helt borte. Syrebehandlinger (blir utført hos hudpleier) har hjulpet noen. De fjerner ikke strekkmerkene, men gjør dem mindre synlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 11. februar 2003 #14 Del Skrevet 11. februar 2003 Men hva kan man gjøre for å unngå å få strekkmerker? Sånn bortsett fra å ikke gå opp i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 12. februar 2003 #15 Del Skrevet 12. februar 2003 Tror man kan FOREBYGGE de! Med en krem som masseres på... Men de som har kommet, går nok aldri helt bort... Jeg har ett strekkmerke under hver arm, ett på puppen, hundrevis rundt hoftene og på innsiden av lårene, pga cortison-behandling Og jeg er tynn! Forskjellige hormoner (f x ved p-piller, svangerskap, eller medisiner) Kan gjøre noe med huden vår... Trenger ikke være fordi man legger på seg heller! Mine ser nå hvite ut i lyset, helt likt arrdannelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 12. februar 2003 #16 Del Skrevet 12. februar 2003 De er jo ikke så pene å se på men de gjør jo ingen skade...dessuten tror jeg de aller fleste har noen strekkmerker, både kvinner og menn. Ser du på boksing på tv vil du se at mange av de store, muskuløse mannfolka har strekkmerker til og med! Så bare prøv å overse dem er mitt råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå