Kayli Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Jeg fikk for en tid tilbake konstatert pelsdyrallergi. Vi har en katt på 11 år, og jeg akter å la henne bli gammel og grå. Hos legen har jeg fått nese- og øyedråper, men dette er ikke tilstrekkelig. Er det noen av dere som bruker Zyrtec regelmessig? De hjelper meg veldig, og jeg lurer på om det er noen skade forbundet med langvarig bruk av disse??
Supraspinatus Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 zyrtec datablad les det og/eller spør legen din
Gjest niomi Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har brukt Zytec daglig siden den kom på markedet, og har ikke merket noen bivirkninger.
Fakse Skrevet 1. desember 2006 #4 Skrevet 1. desember 2006 Det var ikke det du spurte om, men jeg kommer med et råd likevel. Om katta di takler å bade kan dere bade den ca. en gang i uka. Det fører til mindre katteflass både i pelsen og i huset, noe som igjen gjør at det blir mindre midd og dermed mindre middbæsj. Middbæsj er det de fleste som er allergiske EGENTLIG reagerer på (altså ikke selve dyrepelsen), og det hjelper derfor fjerne mest mulig av flassen. Om det ikke er mulig å bade katta (tipper man ikke kan venne en så gammel katt til å bade...) så kan dere eventuelt forsøke med å børste henne untendørs jevnlig. Helst bør noen andre enn deg gjøre dette.
Gjest Fjellsippa Skrevet 1. desember 2006 #5 Skrevet 1. desember 2006 Jeg brukte Zyrtec regelmessig i flere år. Hadde store problemer med tørrhet i munn og nese. Legen sjekket til og med om jeg hadde sukkersyke, fordi det kan gi slike symptomer. Det han ikke tenkte på var at Zyrtec kan gi slike bivirkninger. Etter at en venninne nevnte at hun fikk problemer med tørre slimhinner av Zyrtec, sluttet jeg å ta det, og tørrheten i slimhinnene forsvant. Ble faktisk bedre av allergien, da sårene i neseslimhinnen grodde sånn at det som forårsaket allergi ikke kunne feste seg så lett. Er nå veldig forsiktig med allergimedisin. Tar det kun på sommeren hvis jeg absolutt må.
Gjest niomi Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 Jeg brukte Zyrtec regelmessig i flere år. Hadde store problemer med tørrhet i munn og nese. Legen sjekket til og med om jeg hadde sukkersyke, fordi det kan gi slike symptomer. Det han ikke tenkte på var at Zyrtec kan gi slike bivirkninger. Etter at en venninne nevnte at hun fikk problemer med tørre slimhinner av Zyrtec, sluttet jeg å ta det, og tørrheten i slimhinnene forsvant. Ble faktisk bedre av allergien, da sårene i neseslimhinnen grodde sånn at det som forårsaket allergi ikke kunne feste seg så lett. Er nå veldig forsiktig med allergimedisin. Tar det kun på sommeren hvis jeg absolutt må. ← Vil det si at Zyrtecen kan være grunn til at jeg har hatt sår øverst i begge neseborene (der hvor benet begynner) i over ett år..??? Oj... Men jeg kan ikke slutte på de, heller, jeg, da, for da blir jeg sjuk etter kort tid... Kanskje jeg skal prøve å trappe ned til en halv tablett om dagen i en periode?
Gjest Fjellsippa Skrevet 2. desember 2006 #7 Skrevet 2. desember 2006 Vil det si at Zyrtecen kan være grunn til at jeg har hatt sår øverst i begge neseborene (der hvor benet begynner) i over ett år..??? Oj... Men jeg kan ikke slutte på de, heller, jeg, da, for da blir jeg sjuk etter kort tid... Kanskje jeg skal prøve å trappe ned til en halv tablett om dagen i en periode? ← For meg var det i alle fall sånn. Jeg ble først verre, men deretter mye bedre. Tørrheten i munnen forsvant, og jeg som bestandig måtte ha ei vannflaske med meg før. Nå trenger jeg den ikke lenger. Ellers plages jeg fortsatt med sårhet i nesen, men ikke så mye som tidligere. Har kjøpt nosoil (neseolje) på apoteket, og den synes jeg hjelper mot sårhet i nesen. Nå bruker jeg bare allergitabletter på sommeren når det er som verst, men jeg er gått over til Clarityn. De virker umiddelbart når jeg tar dem.
mee mee Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 jeg syns zyrtec er både dyrt og dårlig. spør legen din om aerius, funker mye bedre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå