Gjest Neffi Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Noen her som har PCOS og som vet hva man kan gjøre for å kurere, eller lindre?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Noen her som har PCOS og som vet hva man kan gjøre for å kurere, eller lindre? ← Det antas vel at PCOS ikke kan kureres, men det kan lindres og man kan bli relativt symptomfri. Jeg har svært kraftig PCOS og har prøvd det meste av råd opp igjennom åra uten hjelp. men da jeg fikk Metformin falt alt på plass. Mensen er regelmessig, jeg har fått eggløsninger, vekta normaliserer seg, sakte men sikkert, den uønska hårveksten er blitt mindre og huden min mye bedre. Det er absolutt verdt et forsøk!
Gjest Neffi Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Det antas vel at PCOS ikke kan kureres, men det kan lindres og man kan bli relativt symptomfri. Jeg har svært kraftig PCOS og har prøvd det meste av råd opp igjennom åra uten hjelp. men da jeg fikk Metformin falt alt på plass. Mensen er regelmessig, jeg har fått eggløsninger, vekta normaliserer seg, sakte men sikkert, den uønska hårveksten er blitt mindre og huden min mye bedre. Det er absolutt verdt et forsøk! ← jeg vet dessverre ikke om jeg har det. Men jeg har begynt å tenke på det. Hva er Metformin? Hormoner... For man det reseptbelagt (selvfølgelig)? Takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 jeg vet dessverre ikke om jeg har det. Men jeg har begynt å tenke på det. Hva er Metformin? Hormoner... For man det reseptbelagt (selvfølgelig)? Takk for svar! ← Metformin er et blodsukkerregulerende middel (reseptbelagt) som egentlig brukes ved diabetes. Men det har vist seg å virke bra ved PCOS også. Det første du må gjøre er jo å finne ut om du faktisk har PCOS eller ikke. Hvorfor tror du at du har det?
Gjest Neffi Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Takk for svaret! Uregelmessig mens, kviser, pluss litt til. Men, det kan jo være hva som helst. Bare synsing her i gården KOmmer til å sjekke dette hos legen i nær fremtid. Kan legen fastslå det med hjelp av, hva? Blodprøve - hormoninnehold?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Takk for svaret! Uregelmessig mens, kviser, pluss litt til. Men, det kan jo være hva som helst. Bare synsing her i gården KOmmer til å sjekke dette hos legen i nær fremtid. Kan legen fastslå det med hjelp av, hva? Blodprøve - hormoninnehold? ← Blodprøve for å sjekke hormonsammensetningen din, og ultralyd av eggstokkene hos gynekolog.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Metformin er et blodsukkerregulerende middel (reseptbelagt) som egentlig brukes ved diabetes. Men det har vist seg å virke bra ved PCOS også. Det første du må gjøre er jo å finne ut om du faktisk har PCOS eller ikke. Hvorfor tror du at du har det? ← Metformin motvirker insulinresistanse. Og insulinresistanse er en del av PCOS. PCOS blir også bedre ved vektnedgang (metformin kan hjelpe på vektnedgangen). Ellers brukers p-piller, antiandrogene middler osv for å stabilisere syklus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå