Gjest Gjest Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Hei jeg har så vondt i en tann i munnen, jeg mistet en plombering der, eller litt av plomberingen, og har ikke gjort noe med det... nå har det gått flere måndeder og nå verker det noe innmari! jeg har tannlegeskrekk, og nå må jeg bare bite tennene sammen og gå til tannlegen.... hvor stor er sjansen for at jeg må rotfylle? er rotfylling noe vondt? det iser i tanna når jeg drikker noe varmt eller kaldt... hjelp!
Titti72 Skrevet 30. november 2006 #2 Skrevet 30. november 2006 Selv om det iser trenger du ikke å ha hull. Ising kommer av følsomme tannhalser. Du må dra til tannlegen så h*n kan få se på deg, har du fått betennelse så får du noen piller og må komme tilbake igjen. Ikke utsett dette, det blir bare verre og verre. Jeg har rotfylt, med bedøvelse, og det gjorde ikke vondt. Det er helt sant. Det høres ille ut, men med bedøvelse (be om litt ekstra) så går det så greit så.
Laban75 Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Det er ikke godt å si om du må rotfylle, men om det er noen trøst er det ikke vondt i det hele tatt! (ihvertfall var det ikke det for meg). Du får skikkelig bedøvelse når du skal rotfylle. Det kjipeste med rotfylling: 1) det tar MYE tid (man gaper så kjeven nesten går ut av ledd..) og 2) det koster en formue (4-5000,-). At det iser trenger ikke være grunn for rotfylling. Løp til tannlegen, jo raskere jo bedre. Og - lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå