pusejenta Skrevet 30. november 2006 #1 Skrevet 30. november 2006 Var hos tannlegen i dag kl 1300 og fikk behandling med dormicum. Så ble jeg hentet i 4 tida og kjørt hjem. Jeg gikk rett og la meg. Siden det har jeg våknet et par ganger og nå er kl 00.30 og jeg føler meg bedre. Ble ganske slått ut! Men tidligere når jeg våknet tok jeg litt å drikke, da sved det litt i munnen. Men tenkte ikke mere over det. Så nå som jeg våknet merket jeg det skikkelig. Går å ser å speilen ser jeg et "hål" på størrelse med q-tips hode under tunga Klarer ikke finne ut hvor langt inn det går. Ble plutselig bekymret for bakterier og slikt, siden jeg ikke finner ut av lengden på såret..... Hva mener dere jeg bør gjøre? Og hvis sviinga går over av seg selv er det ikke noe mer å tenke på? Tok noen qtips og rengjorde litt, antydning til blod men følte jeg ble bedre etterpå.
pusejenta Skrevet 30. november 2006 Forfatter #2 Skrevet 30. november 2006 Klokka er nå 10.00 og jeg er blitt ganske rød under tunga på områder.... Må vell bare følge med,,, skal til foreldrene mine i kveld, da kan jeg få en second oppinion. Ps. fortalte tannlegen om en tann som ikke har vært helt god, han sa at det var hål der. I natt og er det vondt med belastning på tanna etter den er blitt fiksa. Skal det være sånn?
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 For å svare på det siste du spør om iallfall, jeg var hos tannlege for ca 1 måned siden og fiksa opp i 3 hull på høyre side, og det er fortsatt så vondt at jeg avogtil ikke får sove Tror vi må gå og klage jeg gitt!
Gjest Eir Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Det er nokså vanlig at man er øm i og rundt den tanna som har blitt fikset, i en ukes tid etterpå, så det er ikke noe faretegn i seg selv. At man får ett kutt eller sår av behandlingen kan også skje, men dersom du lurer på noe angående dette bør du ringe tannlegen din.
Gjest niomi Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Og ang. sår i munnen er det sjelden fare for infeksjoner, da man har godt grokjøtt i munnen og den er "selvrensende" eller hva jeg skal si. Har selv operert flere ganger inne i munnen, og det leges mye bedre enn på andre deler av kroppen. Blekkspruten: Du skal ikke ha fortsatte smerter etter så lang tid. Så du bør nok tilbake til tannlegen og få h*n til å rette opp det h*n har gjort feil. Og det skal du naturligvis ikke betale noe for.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Så det vil ikke gå over av seg selv? Var det jeg fryktet at jeg måtte tilbake. Tannlegen min er rene komikeren der hun står og viser meg bommullen hun har tatt ut av munnen min som er full av blod etter å ha borret i en nerve Jeg tror jeg må skifte tannlegge, jeg! Grøss og gru.
Gjest niomi Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Jeg har vært igjennom dobbel rotfylling, utskifting av kjempestor fylling, fått ny krone på ei tann og fått gullvegger på en annen i høst. Har ikke hatt noen smerter i det hele tatt, uten at jeg var litt øm og sår rett etter at den nye krona var på plass.
pusejenta Skrevet 30. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2006 Ringte tannlege anngående den vonde tanna. Jeg måtte inn igjen kl 11.45 i morra..... Jobben dekker ikke tannlegebesøk!!!!!!!!!!!!!!! Altså det vil si jeg taper lønn mens jeg er borte, er sååååååå forbanna!!!! Tanna er ikke vondt så lenge jeg ikke spiser, bare når jeg biter ned er det kjempevondt!
Gjest gjesta Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 Dersom man har sår i munnen kan du skylle med corsedyl. Og tenner er ofte ømme etter tannlegebehandling. Men det skal gå over.
Gjest tannlegeskrekkdama Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 For å svare på det siste du spør om iallfall, jeg var hos tannlege for ca 1 måned siden og fiksa opp i 3 hull på høyre side, og det er fortsatt så vondt at jeg avogtil ikke får sove Tror vi må gå og klage jeg gitt! ← Jeg vet åssen du har det. jeg har forferdelige store smerter hver eneste dag og har hatt vondt i min 7 mnd. nå!!! Jeg er deprimert av disse smertene. Er 60% medisinsk invalid nå pga smertene. Går på masse medisiner som ikke virker i det hele tatt Det brenner i huden, det er vondt i alle tennene på den samme siden. Legene kaller det nevropatiske smerter etter rotfyllingene. Trodde aldri slikt kunne skje jeg etter et tannlegebesøk. Jeg har søkt om pasientskadeerstatning, men driter i pengene, JEG VIL HA TILBAKE LIVET MITT
pusejenta Skrevet 30. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 30. november 2006 gruer meg til i morra, har nå smerter i kinnbein og nesa på samme side som tanna......... Lurer på om jeg kommer meg på jobb i morra, er kjempesliten av dette!
Gjest niomi Skrevet 1. desember 2006 #12 Skrevet 1. desember 2006 gruer meg til i morra, har nå smerter i kinnbein og nesa på samme side som tanna......... Lurer på om jeg kommer meg på jobb i morra, er kjempesliten av dette! ← Høres ut som om du har betennelse, og da bør du inn til tannlegen i dag og få åpnet opp og renset. Kjipt? Ooo, yeah. Men du verden som det hjelper!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå