Smørblomsten Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Har "et hav av egg" i kjøleskapet og vil jo bruke de opp! Har søkt på "egg" på mat-nettsider, men da kommer det bare opp 1000-vis av oppskrifter som inneholder egg.... Kan dere gi meg mange forslag til oppskrifter med EGG? Men har ikke plass i frysern, så helst middager (ja OMELETT har jeg kommet på selv) e.l. som spises samme dag :) TAKK
Gjest Emera Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Denne retten lager jeg etter beskrivelse fra tanten min, så jeg har ingen eksakt oppskrift. Hardkok 7-8 egg. Del dem opp i båter. Lag en tykk hvit saus, ca en halv liter, det skal fylle opp en ildfast form når eggene ligger oppi. Ha gjerne revet ost i sausen, da blir retten enda bedre. Sprøstek noen skiver bacon, og skjær purreløk i tynne ringer (mengde etter smak). Legg altså eggebåtene i en ildfast form. Hell sausen over. Strø purreringene og sprøstekt bacon over. Stekes ved 200 grader midt i ovnen i ca. en halv time. Følg med underveis så det ikke brennes. Serveres med brød og smør.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Åh, det høres godt ut! Pannekaker, vafler, sukkerbrød, eggerøre, stekt ris m/ egg, tomatsuppe m/ egg, kokte egg på brødskiva.
Smørblomsten Skrevet 30. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2006 Ja det hørtes godt ut! Puh ja mange ideer der, takk Må bli spes. middager jeg må lage egg med! Tomatsuppe med egg er godt ja Om å komme på noe mettende, sunt og godt!
Gjest Mayamor Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Quiche med eggestand Gratenger med egg for å heve (og fisk/pølse/skinke/annet) Kaker, pannekaker, vafler, lapper, kokosmakroner, fattigmann, Karamellpudding ryker det med 10-12 egg pr liter melk Egg er flott til å fryses ned: knekk egget og visp det samme eks 4/6 (eller det som passer) i posen. Tas opp ved behov. Men egget må piskes lett sammen ellers blir det klumper i det gule! Og ikke frys egget i skallet! På denne måten slipper du å bruke alt nå og så bli lei...
Susannah Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Arme riddere Vend noen broedskiver i vispet egg, stek paa begge sider i en stekepanne og spis! Hvis du vil ha dem litt soete, dryss kanel og sukker over.
Gjest Huldali Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Salat med egg (bør være hardkokt) Speilegg og ris med soyasaus (kjempegodt og en god middag!) Eggerøre med brød og seikarbonade (eller noe annet lurt)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå