Gå til innhold

To spørsmål her...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nr 1: En liten tanke her...Jeg har den siste uka hatt endel muskelsmerter i bena, i tillegg til å føle meg "sliten" i bena. Jeg er ikke mye i bevegelse, tvert imot faktisk, jeg sitter mye, med bena i kors. Hadde det sånn en periode når jeg lå syk i fjor vinter også, med samme muskelgreiene og slitenheten og svakheten i bena. Da var jeg hos både nevrolog og reumatolog uten at de fant noe.

Kan disse smertene komme av at jeg sitter mye med bena i kors? Det er veldig ofte når jeg "endelig" strekker på bena eller beveger meg at det begynner å gjøre vondt og føler meg "sliten". Og det kiler i bena (i musklene innbiller jeg meg) når jeg sitter. Noen som har noen tanker rundt dette? Legen ser ut til å ikke ha det ihvertfall, siden de ikke har funnet noe.

Nr 2: Jeg har hatt eksamen nå og skrevet mye den siste uka....Nå føler jeg meg så sliten og har nesten vondt i hånda jeg skriver med...Noen tips for å roe ned dette? :)

Takker for innspill ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: hvis du ikke får blod til beina fordi du sitter med dem i kors vil du føle prikking og litt nummenhet, har du det?

2: Hvis du har fått en belastningskade i armen, så må du hvile den. La være å skriv et par dager, se om det hjelper.

Skrevet
1: hvis du ikke får blod til beina fordi du sitter med dem i kors vil du føle prikking og litt nummenhet, har du det?

Prikker ikke eller er nummen, men hvis jeg sitter sånn for lenge så sovner benet, men dette går over fort. Det er ikke det som er problemet...Det er mest problemer når jeg IKKE sitter med bena i kors. :forvirret:

Skrevet
Prikker ikke eller er nummen, men hvis jeg sitter sånn for lenge så sovner benet, men dette går over fort. Det er ikke det som er problemet...Det er mest problemer når jeg IKKE sitter med bena i kors. :forvirret:

Kan det være du rett og slett sitter mye? Jeg er ikke lege, eller fysioterapeut, men jeg vet at hvis du sitter lenge i en sittestilling så stivner man. Merker det når man bytter stilling. Har du prøvd regelmessig trening? Det kan hjelpe

Skrevet

Tror ikke det er mange som vil anbefale deg å sitte med beina i kors en hel dag... Blodomløp er jo greit å holde i gang, beveg deg mer! Rør på beina ofte.Forsøk konsekvent å ikke sitte med bena i kors en stund og se om du merker noen forskjell?

Armen kan ha fått en liten overbelastning. Går nok over etter noen dager med mindre intensiv bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...