Gjest Gjest Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Hvordan kan jeg utsette mensen uten at jeg går på noe prevensjon?
Amanlis Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Du må ha respet på et medikament som heter Primolut. Du tar en tablett 3 ganger daglig. Du skal begynne med tablettene 3 dager før du skal ha mensen.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Jeg brukte nettopp Primolut. Helt greit, men fikk veldig svake lignende menssmerter avogtil. Bare litt irriterende, men du trenger jo ikke få det selv om jeg fikk det. Fikk mensen omtrent 2 dager etter at jeg sluttet. Pass på å bruke kondom om du har sex, for hvis du blir gravid gjør et stoff i primoluten at jentefoster blir maskuline. Eneste jeg har hørt.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 men jeg vet ikke helt sikkert når jeg skal ha mensen. skulle hatt den 20 denne mnd. Jeg har spotta siden 21 og fikk mensen i dag, så vet jo ikke når neste gang blir. Er Primolut den eneste typen? ikke noe reseptfritt? Vil ikke ha mensen på nyttårsaften, funker dårlig i planene...
Amanlis Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 men jeg vet ikke helt sikkert når jeg skal ha mensen. skulle hatt den 20 denne mnd. Jeg har spotta siden 21 og fikk mensen i dag, så vet jo ikke når neste gang blir. Er Primolut den eneste typen? ikke noe reseptfritt? Vil ikke ha mensen på nyttårsaften, funker dårlig i planene... ← Det finnes ikke noe reseptfritt. Du kan ringe legekontoret og be om resept. Det er ikke sikkert du trenger å snakke med legen en gang. De gangene jeg har hatt behov for det ringte jeg og hentet resepten senere.
Gjest =tentacle= Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Primolut er ikke den eneste typen, men det finnes ikke noen måte som ikke er hormoner, og det finnes ikke noe reseptfritt. Jeg har ikke prøvd Primolut, min venninnes erfaring var at hun følte seg konstant premenstruell mens hun gikk på det. Jeg har prøvd, og anbefaler, monofasisk p-pille, f.eks microgynon eller follumin. At den er monofasisk vil si at alle pillene inneholder samme hormonmengde, i stedet for piller som varierer i hormoninnhold i forhold til syklusen. Poenget med den: du starter på første mensdag, og går på pillen sammenhengende til det passer å ha mens. Når du slutter, får du mensen etter 1-2 dager ca. Du kan da velge om du vil utsette mensen til over nyttår, eller om du vil slutte på pillen før, slik at du gjør deg ferdig med mensen til den tiden du ikke vil ha den. Kjempefint før badeferier og lignende Når du tar hormoner, vet du ikke på forhånd hvordan kroppen reagerer. Noen får mye bivirkninger og spotting hele tiden, i stedet for den lykkelige mensfrie perioden de hadde tenkt seg. Jeg blir uggen i magen av p-piller, og akkurat microgynon gjorde at sexlysten ble so so, men slike ting er forskjellige fra person til person. Monofasisk pille anbefales hvis du ikke har helseproblemer som gjør at du ikke kan ta p-piller, og du har tid til å ha en syklus før den mensen du skal utsette. Er du sent ute, er Primolut tingen. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå