Gå til innhold

valp-ha med seg på jobb

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heia!

Jeg har vært så heldig å få lov til å ta med meg min lille valp på jobb på nyåret. Jeg skal først være hjemme med valpen en mnd tid. Har dere noen tips til hva jeg bør trene/venne til valpen min med tanke på at den skal takle å være på mitt kontor??. Min store skrekk er at valpen skal begynne å ule av all sin kraft bare jeg tar meg en tur på do,går til lunsj eller må i et møte. Valpen vil være bortimot 4mnd da jeg skal ha den med på jobb.

Til dere med valp på jobb: fungerer det? hvordan oppfører valpen seg? Tar dere ofte tissepauser ? :) Hvilke tilbakemeldinger har dere fått fra sjef/kollegaer angående valpen?

Jeg bukker og neier for alle gode tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt på siden, men regner med at det er valpen din du har som avatar? Den var utrolig søt! Hvilke type hund er det?

Ellers syns jeg du (og valpen!) er heldig som får ha den med på jobb, Lykke til! :)

Skrevet

Den første dagen jeg hadde valpen min med på jobb sprang den rett inn på sjefens kontor og la fra seg en stooor stinkende overraskelse. Huff, det var ikke bra. Sjefen tok det fint, og alt ordnet seg.

Jeg tok tissepauser med henne når jeg merket at hun trengte det. Hyppigeten varierte. Hun holdt seg dessuten veldig rolig på jobben, og fant seg fort tilrette på et teppe under skrivebordet mitt. Jeg kunne forlate henne uten at hun gjorde noe nummer utav det, og for det meste kom hun ikke etter meg når jeg gikk.

Jeg syntes det var kjemplett å ha hunden med på jobb. Mine kolleger satte også pris på det, det ble rene "etaten" her :ler:

Skrevet

På min forrige jobb var jeg så heldig at jeg fikk ha med valpen på jobb. Dessverre ble han helt gal hver gang jeg gikk ut av kontoret, hylte, bjeffet og ødela ting der inne, så folk på nabo kontorene ikke kunne ta en telefon en gang :tristbla: Endte opp med at han måtte være hjemme alene etter å ha terrorisert kontoret i over 2 måneder... hjerteskjærende å høre hylingen nå jeg dro på jobb og når jeg kom hjem, men etter noen uker ga det seg, og etter det har alene hjemme ikke vært noe problem! I min nåværende jobb kan jeg ikke ha ham med (er sykepleier på intensiv, he he), men om jeg noen gang får en jobb der det er mulig vil jeg definitivt prøve igjen! Det er genialt, særlig hvis du har gåavstand til jobb!

Når det er sagt, gikk det kjempefint når jeg var på kontoret, tok ham ut når han så ut til å trenge det, og skjedde aldri noen uhell! Han hadde en liten seng og vannskål i et hjørne, og sov mesteparten av tiden.

Tror egentlig av litt av problemet var at enkelte besøkende gikk inn for å klappe ham når jeg var ute av rommet, er jo ikke rart han ble stresset da! Utrolig uhøflige folk...

Gjest rabrabara
Skrevet

Hei!

MIn hund var med på jobben, lå under pulten og klokka fire kom hanut og strekte på beine og ville hjem. Da fikk han to turer ut i løpet av dagen. Det gikk kjempefint. Så heldig du er som får ha ahm med på jobben!

Skrevet

Har alltid hatt hund med på jobb, og det fungerer kjempefint. I kontorfellesskapet jeg er nå, er det flere som har hund, og av og til brukes kontoret mitt som lekeplass :lol:

Det som er viktig å trene på, er at hunden blir vant til at du går ut og den blir alene. Tren masse på det hjemme, ut og hente posten, gå på do alene osv. Hunder som uler når man går på et møte, på do, til lunsj osv er ikke noe særlig... Venn også hunden til at den skal ligge på plassen sin når dere er på jobb, så kan dere ha tisse- og lekepauser innimellom. Et godt teppe/kurv og noen tyggesaker er greit å ha på kontoret.

Lykke til med din nye venn!

Skrevet

Voksne hunder bør ikke være med på jobb. Valper i tilvenning til å være alene, er greit. Men etter noen uker, bør ikke hunden tas med.

Skrevet

Hvorfor ikke; Niomi? Temker du at det ikke er bra for hunden, eller kollegaer eller hva?

Skrevet
Hvorfor ikke; Niomi? Temker du at det ikke er bra for hunden, eller kollegaer eller hva?

Ikke bra for kollegaene. Og en voksen hund klarer seg fint alene de timene man er på jobb (forutsetter ikke lang arbeidsvei). En ting er når man har eget kontor man kan ha hunden på. Men færre og færre har det, og hund i kontorlandskap er ikke noe særlig.

Jeg er allergisk mot hunder (men du verden så glad jeg er i de!), og hund på nabokontoret eller annet kontor nær meg ville medført at jeg måttet brukt mye medisiner, og forholdsvis høyt fravær. Så det ville vært uaktuelt.

Skrevet

Å, sånn sett! Det må selvsagt være en forutsetning at det ikke er til ulempe for de andre... Men hvis alle er enige synes jeg det er genialt. Min hund var kollegaenes lille maskot, men da han begynte å bråke sluttet jeg å ta ham med.

Gjest beekeeper
Skrevet
Den første dagen jeg hadde valpen min med på jobb sprang den rett inn på sjefens kontor og la fra seg en stooor stinkende overraskelse. Huff, det var ikke bra. Sjefen tok det fint, og alt ordnet seg.

:legrine:

maks uflaks!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...