Gå til innhold

Slapp, trøtt og andpusten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig slapp for tiden. Orker nesten ingenting... Føler meg så slapp i hele kroppen og er mye søvnig. Klarer ikke stå oppreist for lenge av gangen... Blir enormt fort andpusten også. bare jeg står å gjør meg klar for natten, pusser tenner og slikt også legger meg i sengen så er jeg så andpusten at man skulle tro jeg hadde jogget i en time.

Har tenkt på om det kanskje er jernmangel? Er det noen her som har hatt jernmangel og kjenner igjen symptomene?

Må vel bestille en legetime....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan det definitivt være. Jeg hadde det du beskriver+brystsmerter, sprukne munnviker mm. Så om du vet at du mister blod noe sted, f.eks. ved kraftig mens, så ville jeg ha dratt kjapt til legen.

Skrevet

Sånn kjentes det ut når jeg hadde jernmangel, iallefall. Du burde gå til legen for å sjekke det. Samt høre hvordan det står til med jernlagrene i kroppen. Lykke til, og god bedring :klem:

Skrevet

Høres ut som meg for et par måneder siden det :) Nå ligger jeg rett innenfor "grensa" med jern og føler meg allerede mye bedre. Ta en prat med legen, skader uansett ikke å ta en helsesjekk når man føler seg sånn over lengre tid :)

Skrevet

Høres veldig ut som jernmangel ja. Men bør sjekkes med lege før du begynner å ta jerntabletter.

Skrevet

Hvis du har pustebesvær kan det være noe med lungene. Jeg ville oppsøkt lege og for sikkerhets skyld ringe legevakten. Hos unge mennesker kan det uten grunn oppstå en lekkasje/punktering i lungen, og et av symptomene er tungpusthet. Det rammer spesielt unge, tynne høye og mørke menn, men også andre rammes. Det er er viktig å oppsøke lege for å være på den sikre siden. Kommer du under behandling, blir du som ny igjen.

Gjest Maxagaze
Skrevet
Hvis du har pustebesvær kan det være noe med lungene. Jeg ville oppsøkt lege  og for sikkerhets skyld ringe legevakten. Hos unge mennesker kan det uten grunn oppstå en lekkasje/punktering i lungen, og et av symptomene er tungpusthet. Det rammer spesielt unge, tynne høye og mørke menn, men også andre rammes. Det er er viktig å oppsøke lege for å være på den sikre siden. Kommer du under behandling, blir du som ny igjen.

Har du noen link til det der ? Det høres skikkelig merkeløig ut..

Skrevet

Jeg ble sånn når jeg hadde B12 mangel. Var såååå sliten. Ble som et nytt menneske med B12-sprøyter.

Henger meg på det de andre sier. Dra til legen å få en skikkelig anemi utredning...så er iallefall det gjort.

;)

Gjest Gjest_Kvinne_*
Skrevet

Ja det høres ut som jernmangel. Jeg var også slik. Andpusten og veldig slapp. orket ikke så mye før jeg var utkjørt.

Gå og få det sjekket hos legen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...