Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde denne våren. Den var i grunnen helt grei den. Hvordan det?

Skrevet

Jeg skal ha den imorgen, og "oppdaterer" meg en sånn siste gang i stoffet. Har du noen tips om hva jeg burde vektlegge?

Kan jo banne på at eksamen ikke er den samme som den var i vår ihvertfall...Så på en tidligere eksamensoppgave fra i vår og det var veldig fokus på et tema (husker ikke hva akkurat nå).

Uansett...så jeg er så usikker på om det er noe jeg burde lese mer på enn noe annet nå...Har lest hele boka, men frisker opp hukommelsen litt. :sjenert:

Skrevet

På min eksamen var det fotosyntese og celleånding for alle penga. Det kommer hvert år. Samtidig kommer det så og si alltid økologi og krysningsskjema.

Det jeg ville sørget for å virkelig kunne supergodt er celleåndingen og fotosyntesen. Økologi er (for meg) veldig logisk, samme med krysninger.

Det er viktig å bruke fagbegrepene og vise at du forstår de. Da får en plusspoeng.

Lykke til!

Skrevet

hvordan gikk det? jeg hadde også eksamen den 29, så da hadde vi vel den samme.

jeg vet ikke helt hvordan det gikk med den delen der man skulle skrive om feltarbeidet man hadde gjort (for jeg hadde jo ikke vært på feltarbeid), men ellers gikk det bra.

Skrevet
hvordan gikk det? jeg hadde også eksamen den 29, så da hadde vi vel den samme.

jeg vet ikke helt hvordan det gikk med den delen der man skulle skrive om feltarbeidet man hadde gjort (for jeg hadde jo ikke vært på feltarbeid), men ellers gikk det bra.

Det meste gikk bra, utenom feltarbeidet som du nevnte. Jeg har ikke hatt det, så det ble litt forvirrende, men klarte da å få noe ned på papiret :sjenert:

Skrevet
Det meste gikk bra, utenom feltarbeidet som du nevnte. Jeg har ikke hatt det, så det ble litt forvirrende, men klarte da å få noe ned på papiret  :sjenert:

ja skrev en god del jeg også, men vet ikke helt om det holder- for usikker på hva de er ute etter ved den oppgaven.

også kom jeg på at jeg hadde litt problemer med den oppgaven der du skulle se om kjønnsbundet arv (recessiv) hadde gitt samme arvemønster. for det sto kun et par setninger i boka mi om kjønnsbundet arv (og ingenting om hvordan arvemønsteret blir). så veldig kjedelig om det er det som avgjør om jeg får en dårligere karakter :tristbla: men deilig å være ferdig uansett da

Skrevet
ja skrev en god del jeg også, men vet ikke helt om det holder- for usikker på hva de er ute etter ved den oppgaven.

også kom jeg på at jeg hadde litt problemer med den oppgaven der du skulle se om kjønnsbundet arv (recessiv) hadde gitt samme arvemønster. for det sto kun et par setninger i boka mi om kjønnsbundet arv (og ingenting om hvordan arvemønsteret blir). så veldig kjedelig om det er det som avgjør om jeg får en dårligere karakter  :tristbla: men deilig å være ferdig uansett da

Ja, vi får se hvordan det går. Vet du hvor lang tid det tar før vi får svar?

Skrevet

nei jeg vet ikke, men har hørt at det ikke er før på nyåret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...