Rainbow Brite Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Har riktignok lagt denne tråden under hus,hage og hobby også, men tenkte at her inne må det jo være noen som har erfaring med å vaske bamser! :rosasmil: Hvordan skal jeg gjøre dette? Jeg har klippet av vaskelappen for leeeenge siden. Armene og beina kjennes ut til å være fylt med noe mykt, mens magen har visst noen runde kuler av noe slag. Øynene er harde og sitter dypt, snuten er brodert på med brun tråd. Kan kulene svelle hvis jeg vasker den i maskin? Bør jeg ikke vaske den i maskin? Hvordan vasker man den da? Jeg har aldri vasket en bamse før i mitt liv, så trenger instruksjoner med teskje!! Håper på svar fra dere flinke bamse-vaskende mennesker! :rosasmil:
Dizzy Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Jeg vasker kosebamsen på ullvask med litt milo....har gjort det mange ganger og den er like fin. Den trenger en vask innimellom....blir jo skitten når den blir dradd med overalt.
Kayli Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 De fleste bamser og kosedyr tåler vask på 30 grader, selv om det gjerne står at den bare skal tørkes med en fuktig klut. Jeg har vasket utspydde bamser (!) mange ganger, og det har gått bra. Bare husk på at dersom poden er avhengig av bamsen når h*n skal sove bør du vaske den om morgenen. Tar nemlig sin tid å få de tørre. Tørketrommel har jeg ikke tort å prøve.
Rainbow Brite Skrevet 28. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2006 (endret) Hva med at det kjennes ut som at det er kuler i magen? Kan de svelle? Ville følt meg mer trygg på å vaske den hvis den var vatt hele veien.. Føler ikke helt at den blir ordentlig ren av å vaske den med tørr klut heller. Men det er krise hvis den går i stykker i vask! Edit: VÅT klut selvfølgelig! Endret 28. november 2006 av Rainbow Brite
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 I verste fall så får du ta ut kulene, fylle med erter eller ris eller bønner, og sy igjen etterpå. Det ordner seg! Bamser trenger en vask!
Rainbow Brite Skrevet 28. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 28. november 2006 I verste fall så får du ta ut kulene, fylle med erter eller ris eller bønner, og sy igjen etterpå. Det ordner seg! Bamser trenger en vask! ← Så groteskt!! Tror desverre jeg ikke får meg til å gjøre det! Hadde jeg vært litt tøffere, så hadde det vært en bra løsning!
Dizzy Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 Kosebamsen vår har kuler i armer og bein....det har gått helt fint å vaske han likevel.
Tule Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 Hei litt dumt og klippe vekk vaskeanvisningen da, husker du noe av det som stod? du kan jo spørre om du vet om noen som har maken bamse, ellers kan jeg ikke tenke meg at det er noe farlig i den, vis det ikke er en slags spesialbamse du har kjøpt. vis det er plastikk / glass deler på den bør du og putte den i et vaskenett eller putevar før du vaseker den ellers sa kan de bli slitt når det gjelder vaskeråd så har dette vert opp her flere ganger før du kan søke på vaske og bamse og se va du får opp
Rainbow Brite Skrevet 28. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2006 Ja, det var litt korttenkt å klippe av den lappen... Jeg har spurt noen som har helt lik bamse, men de har også klippet av vasskeanvisningen. Men, ja, det var lurt! Jeg kan putte den oppi den vasskeposen jeg vasker bh'r i! Tar også et raskt søk på hva som er blitt gjort tidligere! Tusen takk for mange gode råd!
pulverheksa Skrevet 28. november 2006 #10 Skrevet 28. november 2006 Vaskepose, er et must for kosedyr i vaskemaskinen. Naboen min lånte vaskemaskinen vår da hennes var ødelagt, og vi har små kuler i maskinen ennå. Det kommer ut noen hver gang vi tømmer filteret
Tule Skrevet 28. november 2006 #11 Skrevet 28. november 2006 Ja, det var litt korttenkt å klippe av den lappen... Jeg har spurt noen som har helt lik bamse, men de har også klippet av vasskeanvisningen. Men, ja, det var lurt! Jeg kan putte den oppi den vasskeposen jeg vasker bh'r i! Tar også et raskt søk på hva som er blitt gjort tidligere! Tusen takk for mange gode råd! ← hei hmm vorfor gjør folk det tro? jeg vet da om barn som til og med syns at det er det beste og kose med . Du har ikke hørt om vordan di som har lik kosebamse har vasket den?
Gjest gjesta Skrevet 28. november 2006 #12 Skrevet 28. november 2006 Koseselen jeg hadde da jeg var liten (og har enda) hadde vaskelapp, men den ble helt hvit av slitasje. Men den har i hvert fall tålt mange turer i vaskemaskin og tørketrommel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå