Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har leika litt med tanken om å reise aleine til Dublin ei helg, for å kople av fra mas og tjas. Bu på hotell i sentrum og berre sitje på pub med ei bok, rusle i gatene og sjå meg om, og få med meg musikkliv på kveldene (er svært glad i irsk folkemusikk).

No har eg altså bestemt meg for å reise, snart, rett før eller etter jul.

Er det nokon som har vore der før, som har meiningar om byen, eller tips til kva som går an å gjere?

Eg har ikkje planar om å bevege meg utanom sjølve byen/sentrum.

Endret av Badlands
Videoannonse
Annonse
Gjest beekeeper
Skrevet

Jeg har ikke vært der selv, men jeg hadde absolutt ville gjort noe som har med whiskey å gjøre! :perebrus:

Jeg vil tro de har visninger på bryggeri og diverse? Sånn som de har på carlsberg i danmark? Men det er vel smak og behag.

Gjest beekeeper
Skrevet
Hmmmm ser absolutt interessant ut!!  ;)

Whiskey og guinness og gjerne ein kjekk irsk mann å prate med i baren...  :hjerter_rundt:

Då har eg alt eg treng

hihihi! ikke sant? :smoke:

Skrevet

Om du er ute etter litt liv på kvelden må du besøke Temple Bar, ganske kult sted..

Jeg personlig vill ha droppet Guiness bryggeriet om jeg hadde reist dit igjen.

Er du glad i shopping får du nok slått ihjel endel timer på det ;)

Skrevet
Jeg personlig vill ha droppet Guiness bryggeriet om jeg hadde reist dit igjen.

...og jeg ville gjerne dratt igjen :-D ...folk er forskjellig, jeg syntes det var kjempebra og utsikten på toppen var herlig!

Temple Bar må man jo innom, men husk at det er mye dyrere å både spise og drikke der enn i resten av byen. Ellers er det nok av shoppingfasiliteter og flere utesteder spiller live irsk musikk (da jeg var der lærte vi irsk folkedans på en pub, skikkelig morsomt!).

• 2 uker senere...
Skrevet

Dublin er en nydelig by, med mange shoppingmuligheter, var der en helg for 3 år siden eller noe...reiser gjerne igjen

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg anbefaler Dublin på det varmeste! Jeg bodde der i to år for noen år siden, og det er en fantastisk sjarmerende by! Nå har jeg ikke vært der siden jeg flyttet hjem igjen for 3 1/2 år siden, men jeg synes også Guinness-bryggeriet var verdt et besøk. Hvis du legger besøket til en lørdag, kan du også få med deg det ulovlige markedet i Meath Street - ganske spesielt!

God tur! :)

... nå ble jeg nesten litt misunnelig ...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...