Gå til innhold

~*Motivasjonsboka*~


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en ny bok nå. Vinteren kommer, og det er mørkt og trist.. Det er mørkt når jeg drar på skolen, og det er mørkt når jeg drar hjem fra skolen..

Jeg savner lyse lange sommernetter, men jeg får gjøre det beste ut av det vi har :) Det er jo bare et halvt år til mai er tilbake :)

Så denne boka er til for å dokumentere prestasjoner, og motivere meg til fremgang på alle arenaer i livet :)

I går

Leste rundt 40 sider. Det er nesten 1/10 av pensum for denne eksamenen, men problemet er ikke lesemengden. Biokjemi er et fag man må kunne forstå, og det for en som aldri har hatt realfag før så er det nokså vanskelig å sette seg inn i forskjellige kjemiske prosesser.. Og enzymer, lipider, glukose og jegvetikkehva..

Treninga gikk også bra, jeg er i ganske bra form til tross for at jeg har hatt 2 måneders pause.. Er det nybegynnerflaks mon tro? :) Løp iallefall 8,04 km på 1 time, med 5 minutters oppvarming inkludert.. Målet er å kunne løpe 1 mil under 1 time.. Innen januar? Er det realistisk da? :) I juleferien som varer i 3 uker har jeg liksom ikke noen mulighet til å trene så masse, siden det er 1 time til nærmeste treningssenter, og jogge ute i blesten er jeg ikke keen på.. Men hvis det er oppholds så kanskje jeg skulle prøvd litt ski igjen? :)

Hjemmefronten er også et kapittel for seg selv. Jeg studerer 100% og prøver å være flink husmor på fritiden i tillegg til treninga og lesinga og alt det andre jeg bare skulle ha gjort.. Men det går jo på et vis :) Det er jo nettopp derfor at jeg har laga denne boka, slik at jeg kan skaffe meg litt oversikt, og fordi jeg kan motivere meg til å gjøre mer, og kanskje være litt mer effektiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag

Dagen begynte greit, med hverdens beste foreleser.. Så fikk vi en kjip foreleser, så jeg gikk heller å leste for meg selv, og fikk gjort unna det som hun skulle gå gjennom på forelesningen :) H*n leser bare fra presentasjonen sin lell, og jeg har lært å lese, derfor kan jeg gjøre det selv.. Så følte jeg fikk gjort unna en del da :) Jeg prøver å jobbe meg litt frempå, slik at jeg kan slippe å stresse i dagene før eksamen.. Bare kunne ta det rolig og slappe av og repetere :) Det er drømmen :) Satser på å lese rundt 50 sider i morgen :)

Flyt&Pilates stod på timeplanen i dag.. Det er så digg, føler jeg får løst opp masse spenninger, og får bedre kroppsholdning og kroppsbevissthet.. Dessuten føler jeg meg mye mer opplagt, så jeg har tenkt å gå 2 ganger i uka på det, kan jo ikke skade med tanke på eksamen? :) I morgen tror jeg det blir hviledag, men vi får se :) Litt vanskelig når man synes det er så gøy :)

Hjemme går alt sin vandte gang :) Jeg elsker samboeren min, og jeg skal bli flinkere å vise han hvor mye han betyr for meg og hvor glad jeg er i han :) Jeg skal gjøre en god ting for han hver dag, siden han gjør så mange gode ting mot meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem fra skolen for en halv time siden, og da hadde sambo lagd mat til meg :) Han er så god at jeg får lyst til å skvise han av og til :)

Fikk gjort en del lesing i dag, og jobba med en oppgave.. Vi har nesten ikke begynt på emneoppgava vår fordi vi har fokusert så mye på labrapportene, og i dag fant vi ut at vi skal levere den på fredag.. Så det blir sikkert lange dager, men nå er jeg inne i en god leserytme :)

Ble ikke trening i dag da, men godt med en hviledag også.. Får kroppen hente seg inn igjen :) I morgen skal jeg kanskje på boksing.. Det blir kult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter_rundt: Snill kjæreste!

Virker som du er sikkerlig flink til å jobbe. Jeg kan ikke akkurat skryte av meg selv på dèt området :sjenert: .

Hatt en fin tirsdag?

Stoooor :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...