Gå til innhold

P-pille slutt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har gått på p-piller i nesten 1 1/2 år, og har nå sluttet. Første måneden fikk jeg mensen til normal tid, men nå har jeg ikke fått den. Vet at det kan ta lang tid før man får den tilbake etter å ha brukt p-piller, men jeg fikk den jo til normal tid første gangen? Og så har jeg hatt utrolig mye utflod hele tiden siden jeg sluttet.. Er dette normalt? Har også mens smerter uten å få mensen.. :forvirret: Har sitti og venta på mensen i en uke nå (etter at menssmertene begynte å komme), men ingenting skjer.. Har hatt litt mindre utflod nå siste par dagene, men..

Er dette helt normalt?

Sikkert noe som har vært tatt opp om og om igjen, men jeg synes ikke det er så lett å bruke søke-funksjonen på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan gå opp til et år før kroppen har normalisert seg etter p-pille bruk, så jeg vil tro at det er grunnen til at du har ujevn syklus(regner med at du vet om du kan være gravid eller ikke). Stress kan som du sikkert også vet utsette mensen. Jeg har aldri hørt om noen sammenheng mellom p-piller og utflod(ikke dermed sagt at det ikke kan være det), men er du sikker på at utfloden ikke skyldes andre ting som sopp eller lign.?

Skrevet

Har ikke noe kløe, og det lukter ikke noe spesielt av den.. Ikke annerledes enn vanlig i hvertfall. Så satser på at jeg ikke har sopp da? :sjenert:

Skrevet

Kan man få mere utflod ved eventuell graviditet? Skal ta en test i løpet av uka tenker jeg, men tviler på at jeg kan være gravid..

Skrevet

Utfloden kan påvirkes av pilleslutt, rett og slett fordi så lenge du går på p-piller vil du ha mindre/tørrere utflod enn det som er normal, pga hormonene, og det kan ta en stund etter endt pillebruk før dette er tilbake i sitt normale gjenge (rett og slett fordi koppen må finne ut av det igjen), det skal jo variere gjennom syklusen. Generelt vil du ha mer når du ikke bruker p-piller enn når du gjør det, fordi pillene altså tørker deg opp.

Når du sier du fikk mensen som normalt første gang, mener du den som kom et par dager etter pilleslutt, eller en som kom en måned etter det? Den første er jo bare den siste pille-mensen, og er ikke en ekte mens.

Uansett kan det fint skje at du får den "til rett tid", og at den deretter uteblir uten at du er gravid. Da jeg sluttet med p-piller hadde jeg to sykluser som var ca en måned lang, men den tredje pillefrie syklusen varte nesten 3 måneder. Jeg visste at jeg ikke var gravid, men det var leeeeenge å vente på mensen likevel (særlig fordi jeg gikk med "spotting" av og på de siste to månedene, og derfor alltid trodde at "den kommer nok i morgen")

Jeg menerå ha lest at man kan oppleve endret/økt utflod ved tidelig graviditet også, så det skader nok ikke å ta en test dersom det er mulig at du kan være gravid, men det er uansett ikke unormalt det du opplever.

Skrevet

Jeg har lange sykluser nå, jeg og. Sluttet på p-pillene i august. Regner meg at det er helt normalt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...