Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #21 Skrevet 28. november 2006 Jeg bruker smeltet sukker. I år har lillemann og jeg limt det sammen, i dag faktisk
MAcy Skrevet 30. november 2006 #22 Skrevet 30. november 2006 har laget huset og vi skal lime det sammen til uka. mange gode tips å få her om bruka av sukker og melis. Bare et lite spørsmål, er min første gang og vi har aldri gjort det hjemme . Hvordan påfører dere det smeltet sukkeret på huset??? og må man bruke sprøyte for å få melisen på huset?? hva pynter dere med da??? og er det ekkelt å spise det om det står i 2-3 uker før det spsies??
Gjest Sille Skrevet 30. november 2006 #23 Skrevet 30. november 2006 (endret) Vi bruker smeltet sukker, har best erfringer med det. Dypper kantene på delene ned i steikepanna, og setter sammen. Lurt å være litt forsiktig for å unngå å brenne seg eller å knuse huset. Vi pynter med melis, melkesjokolade på rull, non-stop og seigmenn. Jeg personlig ville nok ikke spist et pepperkakehus som hadde stått i 2-3 uker, det er jo en skikkelig støvsamler. Vi lager alltid pepperkakehuset på lillejulaften, og nyttårsaften knuses det. Endret 30. november 2006 av Sille
Gjest Mayamor Skrevet 30. november 2006 #24 Skrevet 30. november 2006 Skulle være med å lage bidrag til pepperkakelandsbyen på Galleriet. Vi brukte der limpistol. Hjemme bruker jeg smeltet sukker (karamell...) Skal lage på søndag! Gleder meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå