Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han planer om å lage pepperkakehus til jul. Fester dere delene med smeltet sukker eller melis? Har brukt sukker før da jeg føler dette er mest solid, men der så varmt å holde på med. Fungerer det bra med melis også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt begge deler, syns tykk melis er bedre å jobbe med, men sukker er kanskje mer holdbart?

Skrevet

Jeg synes det fungerer best med smeltet sukker. Melis fester ikke godt nok synes jeg.

Skrevet

Da jeg var mindre og laget pepperkakehus så tok mamma og limte sammen delene med limpistol. Da hang det ihvertfall fast!

Skrevet

Har alltid brukt melis. Trikset er å bruke nok melis, file evt skjeve kanter rette og surre en sytråd rundt huset mens det tørker. På den måten slipper man å sitte og holde veggene sammen helt til melisen stivner.

Skrevet

Smeltet sukker. Og det gjøres før ungene pynter huset.

Skrevet

Det funker bra med tykk melis om man er tålmodig. Er man ikke det så faller det bare sammen :frustrert:

Skrevet

Jeg bruker smeltet melis.

Skrevet

Jeg brukte smeltet melis...

Jeg er ikke tålmodig...

Det gikk til helvete

Skrevet

Egentlig heter det vel ikke smeltet melis heller...

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Smeltet sukker. Holder ungene langt, langt unna.

Skrevet

Vi brukte alltid smeltet sukker når vi var små. Da hadde vi besøk av alle ungene i nabolaget og knuste huset som vi spiste.. Men nå, når huset blir kasta.. bruker vi limpistol :sjenert: Sitter mye bedre og dekker til med melis uansett.

Skrevet

Smeltet sukker. Ble bare et lite brannsår på en finger i år.... ;)

Skrevet
Men nå, når huset blir kasta..

Kaster dere huset?? Hvorfor det? Kakemonsen Brumma er sjokkert! :overrasket::ler:

Skrevet

Jeg har eggehvite i melisen, istede for vann, og det holder huset godt sammen :)

Skrevet
Kaster dere huset?? Hvorfor det? Kakemonsen Brumma er sjokkert! :overrasket:  :ler:

hehe fordi det står hele jula og er ikke like deilig å spise ;) Støv er ikke min favorittrett egentlig... :sjenert:

Skrevet
Jeg har eggehvite i melisen, istede for vann, og det holder huset godt sammen :)

Da sitter det enda bedre, men det kan være skikkelig skummelt for løse plomber og skrøpelige tenner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...