Gå til innhold

Hva har skjedd med Drammensveien 1?


tuji

Anbefalte innlegg

Slottet har som kjent forandret adresse (til Henrik Ibsens gate 1?). Hva har skjedd med den gamle adressen? Har alle hus i Drammensveien fått nye nummer, eller har nummer en bare forsvunnet? Jeg ble liggende og tenke på dette i går kveld, og håper noen vet svaret så jeg slipper å ligge og gruble i kveld også :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.specsavers.no/index.php?name=/b...oslo_1.htm.html

Ser sånn ut her ihvertfall at de har byttet... Skiftet skjedde vel i april etter hva jeg husker, og jeg bodde i Drammensveien på den tiden (dog et høyt nr.)

Jeg hørte aldri noe om at jeg skulle få et lavere husnr. (noe som egentlig burde vært naturlig). Jeg ville uansett ikke bodd i Henrik Ibsensgate (for det var bare en del av Drammensveien som "forsvant"), men da burde jo numrene i resten av Dr. veien blitt endret egentlig... :klø:

Kan egentlig ikke hjelpe deg, men begynte å lure selv nå...

Etter hva jeg har sett på finn.no av leiligheter i nærheten av min så har man beholdt nummeret sitt ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husnummer kan tas ut av en gate uten at de andre numrene endres. I gata vår starter nummerne på 11, etter at nr. 1-10 ble kondemnert pga veibygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Drammensveien 1 med i spillet Monopol? Hva skjer i såfall da  :forvirra:

Nei, det er hele Drammensveien. Men jeg vil tro at den synker kraftig i verdi nå som slottet ikke ligger der lenger. Dette navneskiftet kan få uante konsekvenser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...