Gå til innhold

Hvor langt har dere 2007 bruder kommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, snart er vi på årsskifte 2007 da jinter og gutter!!!

Er bare nysgjerrig på hvor langt dere har kommet?

Jeg gifter meg 7 juli 07, og har ikke kommet så veldig langt. er litt treg å.. Kjolen henger hos mor, har bestilt caitring, han som skal lage mat til oss er kokk og vi kjenner han, så han kommer hjem til oss for å prate litt, fordi han ville lage noe spesielt til oss :) :) Lokalet er i orden, servitører er i orden, musikk, bordkort (hekklet sommerfugler) og jeg har laget min egen invitasjon på dataen.. men jeg må gjøre det på nytt :( maskina gikk til streik for ei stønn siden og alt på disk C ble slettet.. vræælll!!!!

Dressen til samboeren kjøper vi i Januar, da er det vel salg på Dressmann, så får håpe vi kommer greit med pris der. dressene til de 3 brudesvennene blir også kjøpt på salg.

Så lenger har jeg ikke kommet..

Noen lenger???

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så langt du har kommet!

Vi gifter oss også til sommeren, og nå må det begynne å planlegges for alvor. Derfor tenkte jeg det var greit å melde meg inn her :)

Kjolen er bestemt, men må tilpasses. Vi har bestilt kirke og lokale -thats it foreløbig :)

Endret av rusketulla
Skrevet

Vi har komt godt i gang, men enda ein del ting som må ordnest.

har ordnet kirke,lokale,catering,fotograf,forlovere,kjole,sko,tiara og øredubber til meg.

Gjesteliste er nesten ferdig,har trykkt opp "sett av dagen kort", veit korleis invitasjonane,kyrkjehefte,bordkort og takkekort skal sjå ut,har middagsbordet og brudebuketten på minnet,

menyen er ikkje bestemt,ein del alkohol er kjøpt inn,men mangler ein del.

Ein del ansvar er fordelt, og eg har mange tanker om korleis ting skal vere.

Det er mykje å tenke på!

Skrevet

Vi skal gifte oss 07.07.07

Dette er foreløpig i boks:

Kirke

Festlokalet

Fotograf

Catering

Kjole

Gjesteliste

Ble litt nysgjerrig på disse heklede bordkortene, har du funnet det noe sted på nettet Dragona?

Skrevet

glemte å ta med kirke og fotograf.. glemsk jeg ja.. hehe

mowgli: det er søster til min samboer som hekkler dem, hun hadde en oppskrift i en av sine mange hundre blader, dessverre. :(

Mange av dere har jo kommet kjempelangt.. sukk.. sånn ellers i planleggingen her er det dødt.. jobber såppas mye og når man kommer hjem er det en på 2- 10 og 15 som maser..

Skrevet (endret)

Vi gifter oss 14.07.07 og har kun antrekk til mannen, brudepiker og svenner + litt detaljeplanlegging igjen. Mannen har endelig bestemt seg for type antrekk og det blir vel til at vi kjøper det etter nyttår, antrekk til brudepiker og svenner må vi vente litt til med. Resten blir det vanskelig å gjøre noe mer med før ca to måneder før bryllupet. :)

Endret av 3llie
Skrevet (endret)

Blir helt svett av å lese alt det dere har klart allerede. Vi har ikke klart å sette dato enda vi :sjenert: Hadde opprinnelig satt en dato men så krasjet det med overtakelse av nytt hus og dermed ville det bare bli stress. Men det SKAL bli i 2007, det er vi enige om.

Vi strever også med å bestemme oss for antall gjester, for det vil få stor innvirkning på hvordan vi organiserer det hele.

Jeg har sjekket ut kjoler på nett og har et rss-søk på finn.no, men har ikke funnet noe enda. Har en ballkjole fra før som jeg kan benytte hvis jeg går ned noen kilo, men leker også med tanken på å gifte meg i bunad. Jeg har ikke bunad nå men har alltid ønsket meg det og dette er kanskje anledningen til å få dette ordnet.

Mitt/vårt største problem er altså å klare å bestemme meg/oss :ler:

Endret av orakel
Skrevet

Er vi muligens først ut i 2007????

Her er det aller meste iallefall i boks.

Eneste som ikke er booket er musikken til dansen.

Har hatt store kvaler om vi skulle ha One-manband eller DJ.

Tror vi lander på DJ, må bestilles denne uka, basta ;)

Prøve time hos frisør i morra.

Tilpassing av kjole fredag.

Klærne til brudgommen ankommer lander i midten av desember.

Begynt å skrive på talen har jeg også ;)

Har ikke bestillt blomster og kjøpt inn alt som skal benyttes,

men mange (alle?) avgjørelsene er tatt.

Oioioi. BARE 2 MÅNEDER IGJEN I DAG!!!!

:hjerter_rundt::hoppe::hjerter_rundt:

Skrevet

Vi gifter oss i juni 2007. Vi skal ha et lite, borgerlig bryllup med kun nærmeste familie tilstede og så middag på restaurant etterpå. Foreløpig har vi ikke gjort så mye, vi har bare testet ut restauranter og bestemt oss for hvor vi vil ha middagen. Jeg har så smått skrevet liste over det vi må huske på etterhvert. Siden min samboers lillebror skal være hans vitne/forlover tar han med forlovererklæringen hjem til jul slik at det blir signert da (vi bor langt unna ham). Det som mangler ellers er mitt antrekk (skal ordnes neste gang Mamma er på besøk, jeg vil gjerne ha henne med), hans antrekk (det tar vi nok ikke før etter påske), bestille restauranten, resten av papirarbeidet og få pusset ringene + gravert inn bryllupsdatoen. Synes det er herlig å slippe så mange ting og detaljer å tenke på, her er det kun det viktigste som teller. :)

Skrevet

Vi gifter oss 21/7-07, og har mye klart syns jeg.

-kirke

-festlokale

-overnatting for brudeparet

-gjesteliste

-brudekjole og sko

-musikk (enmannsorkester :o))

-forlovere

-invitasjoner (de ligger klar på pc'n, men det er altfor tidlig å sende dem ut)

-klær til barna (5 og 6 år)

Men har mye igjen, og det er godt å ha enda litt tid å gjøre det på.

Må kjøpe klær til mannen, bordkortene er planlagt, men ikke påbegynt enda (har bare bestilt og fått det jeg skal bruke til å lage dem), skaffe alt tilbehøret til brudekjolen (bla undertøy, strømper, tiara, smykker), bestille frisør, ordne med fotograf, transport til/fra kirka, blomster/brudebukett, bestemme meny, bordplan, dekorasjoner i lokale, taler, sanger, kirkehefte, takkekort osv. Og så må jeg overtale en tante til å være toastmaster og en venninne til å synge i kirka...

Noe av dette er det jo alt for tidlig å ordne med enda, for mye avhenger av hvor mange gjester vi får. Akkurat det er jeg veldig spent på, for det blir sendt ut invitasjoner fra Finnmark i Nord, til Oslo i sør og Bergen i vest, så det er spennende å se hvor mange som kommer til å ta turen til sånn ca midt i Nord-Norge...

Skrevet

Gifter oss 070707. Dette er i boks:

Kirke

Lokale (skal ha det i restaurant, så de ordner med servitører, kokk...)

Middag (fiksa elgkjøttet i høst)

Kjoler til bruepikene (kjøpt på Ebay)

Brudekjole (kjøpt forrige lørdag på salg)

Kaka (bestilte den i går fra Aunegården i Tromsø, gleder meg vilt!)

Forlovere

Toastmaster

Bryllupssuite (får den gratis av hotellet vi skal være på)

Kaketoppen (to kyr kjøpt på Ebay)

Holder på å ordne bordkortene, nesten ferdig

Holder på med invitasjonene

Kommer ikke på mer nå.

:klø:

Skrevet

Vi gifter oss 11.08.07 og synes selv vi er godt i gang med planleggingen;

* bestilt kirke

* bestilt lokale

* gjesteliste skrevet

* kjøpt 2 brudepikekjoler, men mangler fortsatt 1 (fant noen vakre kjoler og måtte bare kjøpe dem, men finner nok en til minstejenta også)

* har invitasjonene klar på PC, bare å skrive dem ut

* kokk (vi setter opp menyen i lag ettersom han er en kompis av oss)

* sjekket litt musikk, men ikke bestemt oss ennå

* muligens toastmaster, svigersøster er forespurt men ikke svart ennå

* han har bestemt seg for forlover, ikke jeg

* forlovern hans har lovet å ordne bryllupsbil ettersom han er bilselger

* har ei venninne som jobber på Tilbords og har lovt hjelpe til med borddekkingen

* ellers har jeg skrevet ned en masse andre ting, både ang baking og innkjøp og mye annet.

Spennende å se hvor langt dere andre er kommet :legrine:

Skrevet (endret)

Jajaja :sjenert: Vi er tydeligvis milevis etter...

Vi gifter oss 9 Juni 2007 og har så langt dette klart:

dato

sted (Hvaler Gjestgiveri)

vigsler (HEF)

Forlovere

Cirka Gjesteliste

Vi mangler med andre ord det meste, inkludert kjole til meg :overrasket: Hadde egentlig tenkt å vente med å se på kjoler til etter jul (januarsalg osv.), men jeg har bitt fortalt at det vanligvis er litt ventetid på brudekjoler, så jeg får vel snart ta meg en tur...

Endret av Gummi Tarzan
Skrevet

Gifter oss 18.08.2007, så langt har vi dette klart:

*kirke

*lokale

*transport

*fotograf(svigerinne)

*forlovere

*kjole

*sko

*smykke

*tiara

*slør

*vaser til bordene

*flytelys til bordene

*kaketopp

*gjestelista er klar

*dress til mannen

*sko til lillepia

Mye som er klart,men fortsatt mye som står igjen.Har planene klare for hvordan bordkort og innbydelser skal se ut. I tillegg vet jeg hvordan brudebuketten, og pynten skal se ut. Har satt planene på vent til vi er ferdig med julen. Får vel nok tid på nyåret også.

Skrevet (endret)

Det meste er i boks.

Vi gifter oss forresten 13 mars så det er snart bare 3 mnd igjen :hjerte:

Mangler:

- søke om amerikansk Marriage Licence

- slipe og gravere ringene

- kjøpe antrekk til brudesven

- sende skjemaer for leie av antrekk til sambo

- kjøpe smykker til meg

Kommer ikke på noe mere som mangler.....

Antar Gummi Tarzan mener 2007 ;)

Endret av *Emma*
Skrevet

Vi har da ordnet det meste, men det er mye som mangler enda!

Det som er i boks er:

Kirke

Lokale

Fotograf

Musikk/Band

Menyen, sånn noenlunde.

Må skaffe kokk og servitører, tror vi har en plan

Forlovere

Toastmastere

Gubben har ordna klær, men ikke jeg! :sur:

Invitasjoner (bordkort)

Gjestelisten er vel noenlunde grei

Alkoholen er vel snart innkjøpt ;)

Har jo masse igjen da! Ikke minst kjole til meg, og alt stæsj som skal til

Klær til ungene

Frisør

Transport fra kirken

Blomster i kirken

Bordpynt

Kake

+++++++++++++++++

Skrevet

Mange her som har kommet kjempe langt ser jeg.. lengre enn meg å.. hihi.. ;)

heldige dere er!

• 1 måned senere...
Skrevet

Trekker frem igjen denne nå som vi er kommet til 2007..........

Nå har vi kommet enda et steg nærmere... 3 mnd igjen nå og følgende er i boks:

* klær til brud, brudgom og brudepike

* Avtale i kirken for samtale dagen før vielsen

* Vielsen er avtalt kl 15 den 21. april

* Reise

* Hotell

* Fotograf

Må snart få ordnet frisør, blomster, restaurant for middagen, noe mer jeg har glemt mon tro....??

Skrevet

Oppdaterer min liste......i går var det 2 mnd igjen til vi gifter oss :hjerte:

Mangler:

- søke om amerikansk Marriage Licence (har søkt, mangler å få papirere i retur for signatur)

Så har sambo fått de to siste oppgavene....får se om det blir gjort eller om vi kommer m ringer uten inskripsjon og han i gammel dress....

- slipe og gravere ringene

- sende skjemaer for leie av antrekk til sambo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...