Gå til innhold

IKEA


Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Embla s

IKEA og kjøkken: Vil absolutt anbefale denne kombinasjonen (med mindre du er så velbeslått at penger ikke er noe argument)

Jeg har bred erfaring med kjøkken fra IKEA; har laget et selv, har to venninner som har laget Ikea kjøk.

Selv om du må vente litt før du får hjelp, får du god hjelp til å tegne opp/planlegge. Det ligger desutten gode hjelpemidler til kundene (ruteark med små modul-brikker til å stanse ut, som du kan flytte rundt på), egen katalog med tips, for ikke å snakke om meget gode utstillinger med diverse løsninger.

Ja, det tar litt tid å få alle delene. Ulempe, men dette kan du oppleve andre steder også. Kjøkken er noe du skal leve med i maange år, så litt venting i en overgangsperiode, det bør man takle!

Design messig har IKEA flere ulike stilarter å velge mellom.

PRIS: Eget kapittel!! :D Du kan boltre deg og velge mellom mange stilarter, du kan velge og vrake i hvitevarer og løsninger for en brøkdel av andre kjøkken leverandører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på hat siden når det gjelder IKEA... :-?

Hadde store planer om å handle møbler til barnerommet der, siden det skal være så billig.

Men jeg kjøpte ikke et eneste møbel, og jeg kommer heller aldri til å handle møbler der.

IKEA-stilen passer rett og slett ikke inn hos oss...

Dessuten synes jeg møblene er små, ukomfortable og stygge...

Og, ja. Jeg gikk inn i IKEA butikken med et åpent sinn.

Kan med hånden på hjertet si at det var ikke et eneste møbel som falt i smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jg fant mange ting som falt i smak i alle fall. Men, vi då jo også etter helt forskjellige ting, på forskjellig tid, og har forskjellig smak? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemma hos oss finns det ganska mycket IKEA-möbler, men vi har även saker från andra möbelkedjor, - liksom vi har en del andra möbler (bl a "arvegods"). Jag tycker att kvalitén på det vi har köpt hos IKEA är helt okej om man sätter den i relation till vad man betalat för möbeln.

Min sambo är inne på samma linje som Fredagsbarn, dvs. vi köper soffan på IKEA nu, för att vi gillar den, men skulle vi ändra uppfattning kan vi utan vidare köpa en ny om ett par, tre år. Möblerna på IKEA har ett sådant pris att man kan "byta ut" dem (det kanske är en del av affärsidéen...??? *Hmmm* Folk köper billiga saker ofta, sitället för att köpa dyra saker sällan).

När vi också har IKEA bara tio minuter bort blir det att man även köper andra saker, som exempelvis lampor och mattor där. Det är ju också kul att titta bland småprylarna och att kolla fyndhörnan ibland! :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med det jeg har kjøpt på Ikea. I 2001/2002 bygde vi hus og i den forbindelse har jeg kjøpt mye Ikea-varer:

Kjøkken i bjørk - kjempefornøyd, jeg hadde en tømmermann til å sette det opp og han tilpasset alle skap til rommet. Til kjøkkenet kjøpte jeg også et Bonde-vitrineskap og bokhylle i bjørk som han bygde inn i det ene hjørnet - kjempefint. Til kjøkkenet kjøpte jeg hvitevarer fra Siemens i rustfritt stål og på veggene over kokeplatene og over vasken har vi satt opp trådglass-plater - er kjempefornøyd med rommet og folk har faktisk spurt om det er et italiensk designerkjøkken ... da koser jeg meg skikkelig når jeg sier at hele kjøkkeninnredningen er fra Ikea og kostet kr. 37.000,-.

Har også kjøpt Pax-garderobeskap i bjørk til entreen og til foreldresoverommet.

Skrivepulter, hyller, senger, puter, dyner, sengtøy og sengetepper til ungene sine rom.

Skrivepult, kontorskap og -skuffer og PC-bord til kontoret.

Skap, salongbord, CD-hylle, gulvlampe, TV-bord og PC-pult til kjellerstuen.

Lav Billy reol og hjørneskap i grå metallic til TV-stuen.

2 lampebord i bjørk til salongen.

Flott skap i grått og glass til badet.

Toalettbørster i stål til 3 toaletter.

En slags beholder til oppbevaring av sentralstøvsuger-slangen.

+++ bl.a. masse servietter og lys som jeg kjøper hver gang jeg er på Ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla ulogget

Hilde! Hvor kjøpte du de nevnte trådglassplatene, hva kostet dette?

(tenker på å gjøre noe lignende på mitt kjøkken)

Hva har du bak glassene? Hvordan er de festet? Hvis de lett kan skrues av og på kan man jo eks. forandre veggen bak etter årstid/humør?!

Og ikke minst: Hvordan har du løst overgangen glassplate på vegg-kjøkkenbenk? Tenker spes ved vasken for å hindre fukt..

Klem. Embla s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anna lovinda

Mye bra på ikea, all ære for en møbelbutikk der man får stilige og billige møbler.

Men er det ingen som synes det er umoralsk å kjøpe nye møbler etter bare noen år, bare fordi man har råd? Ikke rart søppelberget vokser her i landet!

Helt flott å kjøpe billige møbler, men målet må jo være å bruke det så lenge som mulig! :blunke:

anna lovinda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dinas bok

Artig tråd! Jeg jobber på IKEA og har følgelig "huset fult" av IKEA stæsh!!

Innimellom blir jeg utrolig lei av IKEA, de har mye "Tull" og mye skrap som går i stykker.

Syns som flere andre her at det er deilig å kjøpe billige møbler jeg ikke må slite med resten av livet.

Trenger ikke å kaste tingene; kan gi bort, selge, sette i garagen(!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine
Men er det ingen som synes det er umoralsk å kjøpe nye møbler etter bare noen år, bare fordi man har råd? Ikke rart søppelberget vokser her i landet!

Helt flott å kjøpe billige møbler, men målet må jo være å bruke det så lenge som mulig! :blunke:

anna lovinda

Jeg hadde jo ikke tenkt å HIVE det da. Loppemarked er en fin løsning. Når vi får hus, så dukker det opp mange ekstra rom å putte møbler ei. Og vet du hva? Kanskje kan andre i etableringsfasen (folk jeg kjenner altså) få arve dem, nettopp fordi jeg har råd til å kunne gi dem bort, evt selge dem billig?

Joda, målet er å kunne bruke ting en stund, men jeg har ikke planer om å beholde den sofaen i all evighet (det er forøvrig en sovesofa, så den blir vel plassert en plass som "gjesteseng" da. Men sånn som vi bor nå måtte vi ha en sovesofa dersom vi skulle kunne ha gjester, og vi bor jo en dags kjøring fra alle vi kjenner...)

Jeg produserer ikke søppelberg ved å handle på IKEA, og vite at jeg kan bytte det ut. For jeg har ikke planer om å KASTE tingene når jeg skal bytte dem ut. Noen av oss er vokst opp med andre verdier, og kaster derfor ikke møbler nei! En del av møblene vi har er også ting vi har arvet/lånt fra våre foreldre. Kanskje kan vi gjøre det samme for våre barn om 20 år? Hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Embla

Trådglassene tok vi mål av selv og kjøpte hos en glassmester her i distriktet - de skar dem til slik vi skulle ha dem. Tømmermannen vi hadde til kjøkkenet festet platene til veggen med silikon. Det er kun silikon mellom glassplatene og benkeplatene. Vi har ikke hatt problem med fukt - det er skikkelig tett.

Bak glassplatene har vi vegg lik resten av rommet. Vi har sparklet og malt direkte på gipsplatene.

Trådglasset er veldig lett å holde rent - jeg fikk tipset fra et innredningsblad jeg kjøpte mens vi bygde huset.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker IKEA jeg og. Har masse møbler derfra, men synes det er bra at det foreløbig er kun jeg av mine venner som har denne dillan. De andre har mye furumøbler og det synes jeg ikke er så fint. Men det hadde vært veldig kjedlig hvis alle hadde de samme møblene. Se bokhylla mi overalt liksom...

IKEA er jo ett mekka uansett hva en trenger til hus og hjem. Alt har ikke like god kvalitet da, men det aller meste jeg har kjøpt har jeg vært fornøyd med. Men synes sofaene deres ikke er særlig mye å skryte av. Har ikke IKEA- sofa selv. Men når jeg prøvesitter de på butikken, kjennes det ut som om piffen detter ganske fort ut av de...

Dynes bestandig å se at de har noe nytt, men det er vel fordi de har så mye at jeg ikke rekker å se alt.

Noen som har sett de glassplatene for å ha over kjøkkenbenken istedet for fliser? Har lett etter slike lenge, det er så stilig, men jeg finner ikke ut av hva de koster. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...