Gå til innhold

IKEA


Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

Hva med en tråd om IKEA?! Det må da være en hel del å si om denne fantastiske institusjonen? Elsket og hatet, uunværlig men full av fantastiske, billige, sære, ubrukelige objekter som det er umulig å skru sammen ordentlig!

IKEA er ikke (bare) en interiør-butikk, IKEA er et monument (!!). Folk valfarter til IKEA. For ikke å snakke om køene, servicen, produktet som er utsolgt "enda de sa det skulle komme i går"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ok.

jeg elsker å skru sammen møbler. så jeg pleier å få lov til å kaste meg over andres nyinnkjøpte ikea-byggesett også. det er jo grenser for hvor mye jeg får plass til i mitt eget lille hus.

ikea... jeg tror nesten alle møblene mamma og pappa skaffet seg da de giftet seg på 70-tallet var ikea - de var tross alt studenter og med en baby å fø på.

da jeg var liten, var ballrommet omtrent det morsomste jeg visste.

det jeg digger med ikea er at selv jeg har råd til å handle der (noen ganger), at de tross alt har en del ok ting og at det er gøy å mekke når man kommer hjem.

det som er kjipt er at det ikke går an å planlegge hva man skal handle, fordi de aldri har det man har bestemt seg for å kjøpe, at en del ikeating slett ikke er så solide, og at det pleier å være like lett å manøvrere som på karl johan 17. mai. når jeg har vært der bare en liten stund får jeg fnatt og må ut, så viser det seg at køen er altfor lang, og så bare setter jeg fra meg sakene mine og går. enten det eller så ender jeg opp med å raske med meg allslags tull jeg ikke hadde tenkt å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE har et forhold til IKEA og selv er jeg veldig glad i denne "institusjonen". Selvfølgelig har de mye som havner i kategorien "ræl", men de har også mye godt design til en overkommelig pris. Det eneste jeg ikke skal kjøpe på IKEA mer er sofa. De synes jeg holder for dårlig kvalitet. Når det gjelder reoler/skap etc. er imidlertid IKEA helt suverene. Selv har jeg noen skap hjemme fra en serie som gikk ut for noen år siden og som var en meget god etterligning av et designskap som koster det tidobbelte.

Jeg har handlet masse på IKEA i det siste og må si at servicen der faktisk er vel så bra som hos de som skryter av at de yter service. (IKEA gjør jo faktisk oppmerksom på at de ikke gjør det...). Mye av det jeg har kjøpt har jeg fått levert hjemme og de som leverer (Posten) er også utrolig serviceminded. (Takket være en utrolig serviceinnstilling hos sjåføren fikk vi seng å sove i den første natten i ny leilighet).

Til Hr. Leos store fortvilelse synes jeg det er gøy å være på IKEA og siden han også må få (tro at han har) et ord med i laget når hjemmet hans skal innredes, må han nesten være med. Vi har derfor utviklet et system som består i at han sitter i restauranten med en kopp kaffe og en avis mens jeg fyker rundt. Hvis jeg finner noe han må se på, så ringer jeg ham på mobilen og så kommer han dit jeg er... Litt snodig, men så slipper vi å være et av parene som står i kassakø og krangler så busta fyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kall IKEA for "mitt mekka", og når IKEA-katalogen har ramlet ned i postkassa, sier tom Bananmannen at "Koranen" har kommet....

Jeg vet ikke hvorfor vi omtaler dette som "Mekka" og "Koranen", men sånn har det jo bare blitt - og det er jo ikke for å "stemple" noen religioner, eller noe, men bare IKEA = "Mekka" = "Hellig" :sjarmor:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKEA er topp.. hvis man ser bort fra koeer og folk som stopper i midtgangene!

Fikk en overdose for et par aar siden, men er naa tilbake i ekte IKEA-form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker IKEA!! Gleder meg alltid i flere dager når vi planlegger en tur (bor en drøy time unna), og går gjennom hele katalogen og nettsidene ovenfra og ned for ikke å gå glipp av noe som kunne vært kjekt å få med. ;)

Var på Ikea forrige helg og kjøpte masse fint! Gulvteppe, løper til gangen, litt kjøkkenutstyr, gardiner, gardinstenger, baderomsutstyr osv. Det er SÅ moro!! :D

Flytter til ny leilighet om knapt 2 uker og helgen etter skal vi ta en tur til IKEA igjen for å kjøpe inn resten som vi finner ut at vi mangler. Er vel unødvendig å si at jeg gleder meg allerede? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Møblene på Ikea ser helt grufulle ut......!!!! :roll:

Dette går ikke an å si at absolutt alle varer som selges i en butikk er helt forferdelige. Det er da ingen annen møbelbutikk som har så stort utvalg som nettopp Ikea.

Jeg tror de som ser ned på Ikea er litt snobbete og at det som selges der er for billig for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dessuten; de mest trendy blant oss er de som handler på Ikea, for Ikea er tidlig ute med det siste. (Akkurat som Hennes & Mauritz, men også der lar enkelte vær å handle, bare fordi det er billig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et Ikea ikke langt unna der jeg bor.

Dit stikker jeg når jeg får hjemmelengsel!

Alt de selger har svenske navn, innredningen er helt lik den norske, til og med labyrinten inni er lik! Noen ganger når jeg går ut av Ikea i Oakland så lurer jeg på om jeg egentlig er på Furuseth! :ler:

Dessuten selger de kaviar og sild der. Og tyttebærsyltetøy. Og skandinaviske kjeks. Nam, nam!!! :D

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA er toppers, selv om jeg har vært der så mange ganger i løpet av de siste månedene (etter at vi flyttet i desember) at jeg nesten har blitt kurert. Tror jeg trenger en pause, for sist gang jeg var der ble jeg i skikkelig dårlig humør. Det kan sikkert også skyldes at det var 3 eller 4 gangen jeg var der for å kjøpe et speil som de aldri har! Men jeg fant et annet speil, som bare trenger litt maling på rammen rundt og så passer det kjempefint i gangen min :) Ellers så setter jeg pris på IKEA fordi de har så mye forskjellig. Elsker bare å gå rundt å kikke der og finne små ting jeg ikke visste jeg måtte ha :ler:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går ikke an å si at absolutt alle varer som selges i en butikk er helt forferdelige. Det er da ingen annen møbelbutikk som har så stort utvalg som nettopp Ikea.

Jeg tror de som ser ned på Ikea er litt snobbete og at det som selges der er for billig for dem.

Har til dags dato ikke funnet et eneste møbel på Ikea......ikke det at jeg er der ofte heller da.....er veldig glad i møbler med gammeldags utseende og det er det lite av på Ikea :roll::wink:

Detaljavdelingen er grei nok....

Snobbete kan jeg ikke si at jeg er....... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Mitt forhold til IKEA er elsk/hat: Kan få tilløp til desperasjon og angst over laange køer og fraværende personale, men det finnes tidspunkter (fra 19.30 fredag kveld, for eksempel) der det er genialt stille der, og masse hyggelig betjening!

har kjøkken fra IKEA, (bøk m. profiler + div. stål detaljer som hette, hvitevarer, m.m.. Det var mye mas og om og men for å få tak i kjøkkenet, men det er knall lekkert og veldig bra, til en rimelig penge, så det var abs. verdt slitet!

Har stue og gjesterom/kontor innredet med Lack og Bonde i bøk (det mørke brun/orange treet), veldig godt fornøyd. Er forøvrig enig Leo, styrer unna sofaene.

Innimellom blir jeg lei IKEA og tenker at jeg skal kjøpe møbler annet steds fra, men alt som ser bra ut er så utrolig dyrt alle andre steder, så da blir det IKEA (masse god design).

Syns faktisk det er et + at møblene er litt "reklete" og "billige": Dermed "har man lov til" å bytte dem ut etter noen år. Jeg ønsker ikke å slite med de samme møblene resten av livet forde de er uslitelige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset mitt ser også ut som det er tatt ut av en IKEA katalog. Det ble til at vi handlet en del møbler der da vi kjøpte hus og ikke hadde så innmari mye til overs til å innrede for. Og jeg er stort sett veldig fornøyd med alt vi har kjøpt. Det eneste jeg har å utsette på de er at når jeg bestillte pr. post fikk vi ikke alt vi hadde bestilt og måtte purre en del ganger. Dessuten fikk vi noen varer vi ikke hadde bestillt også. De på posten sa da jeg hentet varene at de ofte opplever knuste varer fra IKEA for de er ikke så flinke til å pakke varene. Men nå når jeg har alt på plass er jeg fornøyd. Kommer sikkert til å handle flere møbler der, men da kjører jeg de hjem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zalomine

Da vi som nyutdannede, uten jobb, skulle flytte fra fullt møblert hybel, til helt tom leilighet, det hele plassert 15 minutters kjøring fra Ikea, ja da er det vel ikke så overraskende at alt vi kjøpte kommer nettopp derfra.

Ja, så kan vi bytte ut sofaen om noen år da, hva så, den er stilig nå... Senga (kontinental da, bare masse madrasser) er deilig å sove i den (og funker til andre ting også :wink: :oops: ) Så har vi spisebord med glassplate da. Om jeg får fnatt av det når vi får unger.... ja så kostet det ikke mer enn at det er mulig å bytte det ut etterhvert. Nå er vårt hjem tilpasset vårt liv, og når livet endrer seg, ja så kan hjemmet gjøre det også. Ikea er ideelt!

Skrivebordet mitt er helt topp det, sambos også. ja, bokhyller og pc-pulter synes jeg Ikea er fantastisk til, selv om min kjære og min far lekte i noen timer med "kinderegg for voksne".

Vi fikk i alle fall møbler der vi trengte det uten å bli helt blakk. Jeg elsker Ikea, og vil nok benytte meg av det flere ganger. Trives der jeg. Sammen me en venninne pleide jeg tilbringe en dag der i begynnelsen av hvert semester, bare for å se om vi fant noe spennende. Kjekt med slike turer :)

Sambo trivdes faktsik bedre der enn han hadde fryktet (aldri vært der før han stakkar, tre dager var vi der da vi flytta) Han likte nok det å gå og finne møbler vi skulle ha i vår leilighet. Selv katalogen ble han "go'venn" med i løpet av den uka....

Ja, jeg liker IKEA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladidagogså

...med ikea lengsel.Etter at eg flyttet nordover har eg fått ikealengsel.MÅ på ikea når eg er i sør.Det er så masse gøy og fint der.Her har vi bohus og møbelringen, og finnmarkinger må være veeeldig glad i furu...

Nå skal vi bygge hus og vurderer sterkt å bestille kjøkken og litt møbler fra ikea.Noen som har erfaring m kjøkken fra ikea? og er det noen som har bestilt fra Sverige? en må vel hente varene på grensen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vi har kjøkken fra Ikea, og de synes jeg er helt greit. Men jeg kan ikke si noe om erfaringer med valg og kjøp av kjøkken fra ikea, dette var i leiligheta da vi flytta inn. (inkludert oppvaskmaskin og komfyr og kjøleskap, av kjente merker, men produsert for ikea, eller noe slikt, ja altså, huseieren har pusset opp kjøkkenet, det er nydelig flott, og IKEA er kjekt å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...